Een rondje Vondelpark [Feedback Gevraagd]

Er zijn nog drie wachtende voor u een ogenblik geduld alstublieft.

Deed het mij ook direct aan denken inderdaad

stock music is niets mis mee, kan je geld mee verdienen.

Maar zeker een sfeervol nummer en een sexophone hoor ik
ook niet vaak meer...toch een mooi emotie instrument.

:okdan:

Als ik genoeg talent zou hebben, zou ik het weinig eervol vinden om met stock muziek mijn geld te verdienen, echt. Dat gaat op de een of andere manier toch een soort van ten koste van de muzikale integriteit. Wat me wel heel duidelijk wordt na het lezen van je commentaar (en dat van de meeste anderen ook :)) is dat ik in mijn opzet niet geslaagd ben. En daar baal ik een beetje van bij mijn 50ste track :duivels:

Maar goed, we gaan lekker door naar nummer 51.

Dank voor het luisteren en je feedback!

tsja, wat motten we hier nou weer mee...
:D

ik vinnum veel te zoet, maar dat is meer een smaak dingetje.
en als de sax erin komt , dan wordt het een beetje een zooitje, mix technies gezien dan.
ik zou dan wat tracks muten om de sax wat meer ruimte te geven.


mar over het algemeen, prima de luxe weer....:okdan:

:mega:

Waarschijnlijk mot je er helemaal niks mee :D. En ja, hij is mierzoet (maar toch ook weer niet vind ik zelf dan). Ik ben wel benieuwd wat je in de mix hoort. Ik heb namelijk echt m'n best gedaan op die mix. Wat heb ik over het hoofd gezien? Is het gewoon te vol? Er draaien wel een stuk of 25 sporen daar, dus het kan wel kloppen. Maar ik hoor het niet, lokale doofheid denk ik :).

Thanks Jeroen!

Erg zoetjes inderdaad. De sfeer van wachtmuziek vind ik wel weer tof, je kan het ook nog iets aandikken als een gimmick. Het deed me ook aan themesongs van Nederlandse tv series uit de jaren 80 denken. Voor mijn gevoel werkt het nummer beter als het begint op 1.04 en eindigt op 4.43. De koortjes vind ik fijn.

Ja, die themesong associatie snap ik dan wel weer helemaal, zie mijn laatste post op de vorige pagina. Welliswaar niet van een NL TV-serie, maar wel van de jaren '80. Misschien ga ik toch nog wel een minder zoete versie maken, vol de nadruk op de herfst en op de tijd dat alles nog goed was :).

Dankjewel voor je feedback :okdan:.
 
Ik weet nog niet helemaal of je opmerking over zo'n stock library nou een compliment is :D.

Nouja, als in dat het af is en in balans! Ik doe je het niet na, en velen met mij niet denk ik.
 
Waarschijnlijk mot je er helemaal niks mee :D. En ja, hij is mierzoet (maar toch ook weer niet vind ik zelf dan). Ik ben wel benieuwd wat je in de mix hoort. Ik heb namelijk echt m'n best gedaan op die mix. Wat heb ik over het hoofd gezien? Is het gewoon te vol? Er draaien wel een stuk of 25 sporen daar, dus het kan wel kloppen. Maar ik hoor het niet, lokale doofheid denk ik :).

Thanks Jeroen!


bij de sax is het gewoon te druk op de achtergrond, waardoor de solo eigenlijk niet goed te volgen is.
dan kan je twee dingen doen, of de sax harder zetten, of iets aan de achtergrond doen ( dit heeft meer mijn voorkeur)
dit omdat er tijdens een solo ruimte hoort te zijn voor de solist.

:okdan:

maar verder prima trekkie hoor....

:mega:
 
bij de sax is het gewoon te druk op de achtergrond, waardoor de solo eigenlijk niet goed te volgen is.
dan kan je twee dingen doen, of de sax harder zetten, of iets aan de achtergrond doen ( dit heeft meer mijn voorkeur)
dit omdat er tijdens een solo ruimte hoort te zijn voor de solist.

Vind ik inderdaad wel een aardige suggestie. Ga ik mee aan de slag. Thanks!
 
Deze nog niet beluisterd, en gelukkig wel gedaan want het zit goed in elkaar hoor.
De sfeer is erg fijn. Misschien komt dat door de "koor patch"?
De sax, en alles, erg mooi gedaan.
 
Deze nog niet beluisterd, en gelukkig wel gedaan want het zit goed in elkaar hoor.
De sfeer is erg fijn. Misschien komt dat door de "koor patch"?
De sax, en alles, erg mooi gedaan.

Thanks Arv! Geen comment over "zoet"? :D

Dat koortje zijn er trouwens eigenlijk vier die maar wat doen. Anyway, fijn dat je hem waardeert!
 
De sfeer is voor mij vaak bepalend, en dan mag het best zoet klinken hoor. Niet alles hoeft NIN te zijn. :D
 
Ja jongen, dat moet er soms ook gewoon uit :D. Die docu associatie heb ik niet, daarvoor is het te melancholisch vind ik. Zoet, ja zeker! Roze limonade? Kweenie. Herfstblaadje, dat is waar het om gaat inderdaad. ik mis de zon. En dat het niet helemaal je ding zou zijn, wist ik natuurlijk ;).

Dank voor het luisteren Daan!

“Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe” :D
Ja, roze limonade (ter ondersteuning van het zoete) :baco: en is ook een metafoor voor de zon en vrolijk (of zoiets) :engel:

Docu's kunnen ook melancholisch zijn (incl de ondersteunende muziek)
Je weet wel wat ik bedoel :eureka:

Graag gedaan :okdan:
 
Vind hem potentieel wel goed, maar heeft nog wel wat werk nodig om het echt goed te maken... Soms krijg ik het gevoel dat het een richting opgaat die ik wel leuk vind, om daarna weer wat van die energie te verliezen...

De transitie op 2:30 is misschien iets te "smooth", meer contrast tussen de secties zou kunnen helpen om het wat meer op gang te krijgen.
Zoals anderen al hebben aangegeven, koortje is vaak te luid (maar niet altijd, pas op :) )
En dan inderdaad de sectie met de saxofoon, die is veel te druk. Zou sowieso kijken of de meeste ritmische elementen daar op half-time kunnen spleen?

Verder had ik nog de gedachte dat ik graag hetzelfde stuk zou horen met een of twee geluiden vervangen door andere geluiden met iets meer 'balls'. (Subtiele) istortion/overdrive op een aantal elementen zou daar goed bij kunnen helpen. Bijvoorbeel dat geluid dat binnenkomt rond 0:30 zou wel wat extra kunnen gebruiken, en zo ook de lead op 1:04.

Verder echt wel lekker in elkaar gezet!

Mvg.

CoolRunning
 
Sorry hreren, heb jullie feedback over het hoofd gezien.

De sfeer is voor mij vaak bepalend, en dan mag het best zoet klinken hoor. Niet alles hoeft NIN te zijn. :D

Ja, nou, dat vind ik dus ook. Ik weet alleen niet wat NIN is. Google gaf geen uitkomst.

“Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe” :D
Ja, roze limonade (ter ondersteuning van het zoete) :baco: en is ook een metafoor voor de zon en vrolijk (of zoiets) :engel:

Docu's kunnen ook melancholisch zijn (incl de ondersteunende muziek)
Je weet wel wat ik bedoel :eureka:

Graag gedaan :okdan:

I know :).

Vind hem potentieel wel goed, maar heeft nog wel wat werk nodig om het echt goed te maken... Soms krijg ik het gevoel dat het een richting opgaat die ik wel leuk vind, om daarna weer wat van die energie te verliezen...

De transitie op 2:30 is misschien iets te "smooth", meer contrast tussen de secties zou kunnen helpen om het wat meer op gang te krijgen.
Zoals anderen al hebben aangegeven, koortje is vaak te luid (maar niet altijd, pas op :) )
En dan inderdaad de sectie met de saxofoon, die is veel te druk. Zou sowieso kijken of de meeste ritmische elementen daar op half-time kunnen spleen?

Verder had ik nog de gedachte dat ik graag hetzelfde stuk zou horen met een of twee geluiden vervangen door andere geluiden met iets meer 'balls'. (Subtiele) istortion/overdrive op een aantal elementen zou daar goed bij kunnen helpen. Bijvoorbeel dat geluid dat binnenkomt rond 0:30 zou wel wat extra kunnen gebruiken, en zo ook de lead op 1:04.

Verder echt wel lekker in elkaar gezet!

Mvg.

CoolRunning

Da's inderdaad wel een puntje. Ik stop wel vaker (te)veel veranderingen in richting in m'n tracks. Ik wil het graag interessant houden en weet nog niet zo goed hoe ik dat op een subtiele manier zou kunnen doen. Neem ik mee. En die overgangen worstel ik inderdaad ook wel vaker mee. Ligt een beetje aan de manier waarop ik een track bouw. Eerst een thema, inclusief bass en drums, dan een tweede thema, een slot, een break en een intro. Die drums lopen dan gedurende de hele track hetzelfde. Als laatste pas ik dan de drums aan. En soms ben ik gewoon te snel tevreden. Die drums kan ik veel meer gebruiken om richting aan een track te geven. Nu kabbelt het nog te vaak gewoon door. Scherp gezien ook.

De keuze van de geluiden is een ander verhaal. Ik houd wel van gladjes en smooth :). Ik kan wel kijken wat er gebeurt hoor. Ga ik komend weekend even doen.

Dank voor je gedetailleerde feedback. Daar kan ik echt iets mee :okdan:.
 
Back
Top