CV vraag (K Arp + DarkTime)

Paulogic

Stamgast
Lid sinds
16 augustus 2014
Berichten
377
Locatie
Bambrugge (Erpe-Mere) België
In het verleden nooit echt met CV en Gate gewerkt, vandaar deze (misschien domme)
vragen :

1. Als mijn Korg Arp Odyssey gelijk stem met een andere synth en dan CV out van de
DarkTime aankoppel op CV in van de Arp, veranderd de tuning direct met een halve noot
naar beneden. Geen probleem want herafstemmen kan maar ik vind dit raar. Klopt dit?
Kan ik de DT tunen zodat als alle knoppen op 0 staan de Arp gelijk gestemd blijft alsof
er geen kabel in CVin geplugd is?

2. Als gevolg van nr 1, klopt dan ook de indeling van de draaiknoppen op de DT niet.
Bij 1v/octaaf zou de DT van 0 tot 10 een volledig octaaf moeten geven, net niet dus.
Ik moet met 2v werken om dit te kunnen bereiken.

3. Arp CV out naar CV in op de DT om te transponeren werkt ook heeeeeel raar.
Het resultaat springt direct een paar octaven naar omhoog ? De +2 of -2 octaafschakelaar
op de Arp haalt niets uit. Ook de laagste C van het klavier klopt niet meer. Net iets te hoog.
De rest werkt prima.

4. Dan maar via Midi. Daar werkt het wel maar moet ik aansturen via een extern Midiklavier
aangesloten op de DT. Dan werkt alles vrij correct en werkt transpose ook mits ik niet
te extreem lage noten of te hoge noten aanspreek. Maw, de transpose kan maar over
een 2 tal octaven, lijkt mij wel ergens logisch en een beperking van de DT.

5. Bizar is dat je de DT in 16 staps mode niet kan CV transponeren via één CV ingang.
Bij CV1 enkel de bovenste rij, bij CV2 de onderste. Staat wel in de handleiding maar lijkt mij
toch niet zo logisch, toch? Dan moet je al de CV ergens kunnen splitsen... spooky.

Ik kan nog eens proberen aansturen via CV in met een andere synth (Sub37) en zien
wat dit geeft. Maar op dit moment wat ontgoocheld in de samenwerking tussen DT en K.arp.

ps : vraag zal ik ook eens stellen op andere fora, ik wil namelijk wel wat bijleren ivm CV en
tuning en dergelijke.

Alvast bedankt voor gelijk welke info.
 
Dark time verbaast me ook regelmatig. Welke firmware draait ie?
 
Volgens de leds 1.2
(rij 1 led 2 en rijd 2 led 3. De eerste leds zijn volgens de website 0 he)

Er zitten binnen in wel trimpots en volgens een oude thread op Gearslutz zouden deze weinig uithalen.
Het probleem stelt zich blijkbaar bij vele anderen en werd al jaren geleden besproken, zonder oplossing echter.

Het is net de transpose waarvoor ik de DT wou hebben. De Sub kan dit op zichzelf en dan zou ook zoiets voor mijn Arp hebben.
Leuk om verschillende seq naast elkaar te kunnen laten lopen met al dan niet afwisselende en/of overlappende noten.
Heel leuke dingen mee te doen en leuk om nummers te 'maken' zonder direct alles te moeten inspelen in mijn DAW.
En zelfs via DAW is dit leuk aansturen natuurlijk. Af en toe een noot voor transpose en de rest loopt mee
Als ik een volledige seq partij zou moeten foutloos inspelen... zal die af zijn in het jaar 2394,5 vrees ik. LOL
 
Back
Top