maar weer eens een leuk liedje van mij...

j.baars

vintage eigenheimer
Lid sinds
22 februari 2005
Berichten
12.349
Locatie
bij de oranje ster recht-door de galaxy, linksaf,e
105200

partituurtje, vor de mensen die willen meeneurien.

105201

:mega:
 

Attachments

  • trees ahead of me.mp3
    1,8 MB · Bekeken: 17
  • trees ahead of me.pdf
    132,2 KB · Bekeken: 52
Ik heb het zelf niet enorm op dit soort avant garde kunstmuziek, maar ik vond de ervaing van het meelezen met de partituur wel erg vermakelijk.

Overigens is 'mayham' 4 maanden oude varkensvlees, het woord is "mayhem" :)

Edit: Oh en het stuk heet anders op de partituur, maar het zijn wel de juiste noten.
 
Tja, dit is inderdaad wel een trackje dat ik graag zou kunnen meezingen :). Ik ben alleen bang dat het bereik van mijn muzikale smaak te beperkt is om het op de juiste manier te kunnen waarderen. Ik hoor liever je Zappa-achtige producties om heel eerlijk te zijn.
 
Tja, dit is inderdaad wel een trackje dat ik graag zou kunnen meezingen :). Ik ben alleen bang dat het bereik van mijn muzikale smaak te beperkt is om het op de juiste manier te kunnen waarderen. Ik hoor liever je Zappa-achtige producties om heel eerlijk te zijn.

yeps, dit is een beetje het verlengde van Zappa, Varese en meer van dat soort lieden....
een beetje oldskool , zeg maar...:D
maar de gewonere (Zappa) dingen komen er ook weer aan.

THX1138 v/s Familie Knots op stereoiden :)

persies, jij weet waar het over gaat....:okdan::D

:mega:
 
Ik vind 'm mooi.
Varese zou er zeker van smullen.
Want; als Varese de middelen van vandaag had gehad, dan zou die ook zo gebruikt hebben in plaats van die 'orkestentroep' met o.a. die belachelijk pauken enzo.
Dit laatste wilde ik eigenlijk posten op de draad van Roland Kuit. Bij deze.
 
enkele vragen en en tips

wat is het systeem achter de noten?
hoe is totale opbouw geconcipieerd?
notatie is niet altijd helemaal consequent.(waarschijnlijk enkel bedoeld voor afspelen, maar ik merk het maar op)
je zou nog meer met klankkleur en stereoinfo van je instrumenten kunnen spelen
durf wat meer rusten en stilte te gebruiken
 
enkele vragen en en tips

wat is het systeem achter de noten?

het systeem bij dit nummer is dat ik heb opgeschreven wat er in mijn brein opkwam.

hoe is totale opbouw geconcipieerd?

wat een moeilijk woord, google gaf mij eigenlijk geen duidelijk antwoord over de betekenis ervan.

notatie is niet altijd helemaal consequent.(waarschijnlijk enkel bedoeld voor afspelen, maar ik merk het maar op)

klopt, het is een leidraad.

je zou nog meer met klankkleur en stereoinfo van je instrumenten kunnen spelen
durf wat meer rusten en stilte te gebruiken

doe ik in een volgend nummer weer...:D

:mega:
 
Blijft apart wat audio kan doen.. het illustreert in gedachten toch een bepaald beeld. Beetje filmisch dus. :D
Ik mis wel de funk en drums eigenlijk maar qua spanning zit het wel goed. :)
 
Het doet mij toch best wel een beetje aan zappa denken hoor... Ik houd hier wel van :)
 
Back
Top