Panfluit muziekje

Dozart

Super Сasual Dating Real-life Females
Lid sinds
27 juli 2011
Berichten
1.026
Locatie
GB


Just to share :)


mierzoet en ubervredig en zo, maar ja dat moet er soms ook zijn :mexico:

meningen willkomm :kont:
 
Is dat allemaal synth? Hoedanook, respect! Muzikaal is het zeker. Behoorlijke contradictio in terminis als hetgeen waar ik nu mee bezig ben. Niet iedereen kan van de techno zijn toch? Doet me enigszins aan Vollenweider denken maar die varieert meer.
 
Mooie track! Hoor eigenlijk niet eens goed welke echte of nepinstrumenten zijn... :-)
 
klinkt mooi! ja ik maak ook niet alleen maar techno house en trance met de synthesizers, vaak doe ik gewoon wat ik zelf leuk vind, ik hoef geen hits te scoren, is mijn hobby he
 
klinkt lekker ontspannend.... de panfluit, en die gitaar ook, je hoort het bijna niet dat het met een synth gemaakt is ;-)
 
Ik vind het wel aardig. De panfluit komt toch niet echt natuurlijk op mij over en dat zit zowel in de sample (vooral als-ie de hoogte in gaat hoor je de loop) en de speelstijl (waarom sommige noten zo ontzettend lang aanhouden (bijv. 1:36 en in die buurt)?). Ik ben meer gecharmeerd van de gitaar en het sfeertje.
 
Het is geen loop, Stupide. :) Komt uit de RA-vst van east west quantum leap...
De gitaar komt ook uit een EWQL-vst, collosus dacht ik.

Het is dus allemaal synth ja. Alhoewel die EWQL wel allemaal echt opgenomen instrumenten zijn natuurlijk :P

Dat stukje 'loop' wat je hoort in de hogere tonen begrijp ik dus ook niet helemaal. Die haaltjes heb ik gewoon zelf zo gedaan. En ja, heeft enorm veel werk in gezeten om het zo te krijgen :D maar wel leuk om te doen. Zelf een instrument kunnen spelen zou wel een stuk efficiënter zijn uiteraard.

De melodie (van de planfluit) kwam overigens zo 'live' op in m'n gedachte (in combi met de gitaar uiteraard) en heb ik toen gezongen door de microfoon en dat opgenomen in melodyne en daar vervolgens een midi van gemaakt. Handige manier om complexe melodieën zo redelijk snel om te zetten naar je computer (aanrader). Daarna moet je uiteraard wel een hoop corrigeren.
 
Ik kan me vinden in het verhaal van Stupide, het begin dus waar de panfluit hook komt is die iets té strak gespeeld, maar daarna in combinatie met gitaren klinkt het beter. Mix technisch zitten in die stuk (1.30 ongeveer) de gitaar en panfluit een beetje in de weg, wellicht het hoog van de panfluit iets weghalen en het volume iets lager brengen.

Maar bovenstaande gaat over kleine details. Het is mijn muziekstijl niet, maar ik kan het zeker waarderen en ik vind het dat je het heel creatief in elkaar hebt gezet. :)
 
klinkt lekker ontspannend.... de panfluit, en die gitaar ook, je hoort het bijna niet dat het met een synth gemaakt is ;-)
+1
MAAR net daarom had je het n.m.i. beter met physical modelling sounds gemaakt i.p.v samples.
Quote RA-VST : "RA was born a few years ago, as a sample library called “Rare Instruments.”
 
physical modelling sounds..... daar zou ik mij misschien eens in moeten gaan verdiepen. Is wel interessant heb ik het idee...
 
Ja maar laten we ons nu niet te veel richten op de technische kant. Voelen mensen zich een beetje geraakt door m'n track of niet?
Afmaken komt nog wel. Moet sowieso die bosgeluiden weer opnieuw gaan opnemen, want: kwijt.
 
Laatst gewijzigd:
Je stelt een eerlijke vraag, dus ik vermoed dat je dan ook een eerlijk antwoord verwacht :). Ik vind hem niet zo mooi. En dat heeft te maken met de het ontbreken van spannende harmonieën, iets waar deze track volgens mij wel om vraagt. Die lage bass string bepaalt eigenlijk de richting van de track, dus ik denk dat je je daarop zou moeten focussen mocht je de track spannender willen maken. Ik hoor vooral veel Es-F-Fis-F of Es-F-Fis-Gis, en dat vin'k nie zo mooi. Maar, misschien is het wel een kwestie van alleen de sound.
 
Opbouw Klinkt prachtig tot 1.48, daarna zakt het stukje iets in door de herhaling richting einde. Ik zou zelf een contrasterend tussenstukje inbouwen met andere instrumenten/melodielijn. Dat zou de track van mooi naar uitzonderlijk tillen. Het deel na 1.48 dan weer gebruiken voor het uit laten klinken van de track voor het deja vu gevoel. T's maar een idee.
Ik hou wel van je muziekstijl merk ik :).
 
Mooi hoor, ik voel hem wel. Wellicht nog wat strings erbij of. Maar ik vind hem zeker goed.

Het is geen loop, Stupide. Komt uit de RA-vst van east west quantum leap...

Ik denk dat hij bedoeld, je hoort de sample uit de "synth" loopen. Als je hem lang inhoud. (hoge tonen zijn vaak gepitchte lage tonen toch? dus dan looped ie eerder.)
 
Back
Top