Get to Church

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.127
Locatie
Belgie
Just gefinished denk ik. Ben natuurlijk nooit zeker maar klonk niet al te slecht op men schamele logitech speakertjes en klinkt, naar mijn persoonlijk mening, fantastisch door men Sennheiser HD26 Pro koptelefoon.
Als er opmerkingen zijn mag je die altijd geven, ga wel niets meer aan dit nummer veranderen sinds het door Soundcloud Mastering Tool is gegaan en dat kost ook geld... maar ik kan de opmerkingen altijd wel meenemen naar het volgende liedje.

Drums: Boom
Synths: Massive X and Hybrid
Neutron 3 Advanced
Native Instruments: Raum for reverb and other effects as: Replika, Freak, Bite, Solid EQ, Phasis...
Ozone 9 Advanced.

 
Mooi, zeer mooi. Er hoeft ook niets aan veranderd worden. Maar als ik naar de Kerk ga, is het om de asielzoekertjes die daar wonen te voorzien van wat spullen ;)
 
Mooi nummer, goed opgenomen.
No comment...
SMILEYS 2rtrt.jpg
 
Klinkt helemaal niet slecht. Je bent echt goed aan het ontwikkelen man, goed gedaan.

Wat het nummer met de kerk te maken heeft snap ik niet helemaal. Ik begrijp dat de kerk jouw ding is, ook aan je andere titels. Dat geeft bij mij soms een beetje weerstand om te gaan luisteren, ik heb namelijk niet zoveel met gospel enzo. En dan zou ik deze track dus gemist hebben, wat jammer is. Het is een vooroordeel van mijn kant, doch misschien het overwegen waard om wat neutralere titels te pakken.

Verder zou ik als ik jou was niet meer betalen voor het Soundcloud master gebeuren. Dat kun je zelf ook. Ik heb hier: How to Master a Song in any DAW like Logic, Ableton or FL Studio ooit veel nuttige tips opgedaan en op basis hiervan mijn eigen mastering chain gebouwd. Is ook gewoon met stock of gratis plugins te doen. Scheelt geld en het geeft je de mogelijkheid later nog eens terug te gaan naar je oude mixen.
 
Ik heb nooit voor leren geweest, en ben dat nog steeds niet. Meestal verbeter ik automatisch als ik een tijdje stop en dan terug begin. Toch bedankt voor het advies.
Ik denk dat ik niet mijn titels moet aanpassen maar u uw vooroordelen?
 
Ik heb nooit voor leren geweest, en ben dat nog steeds niet. Meestal verbeter ik automatisch als ik een tijdje stop en dan terug begin. Toch bedankt voor het advies.
Ik denk dat ik niet mijn titels moet aanpassen maar u uw vooroordelen?
Doe ermee wat je wilt. Ik geef al ruiterlijk toe dat ik een vooroordeel heb. Uiteraard moet niemand zich aan mij aanpassen, ik wilde je alleen meegeven dat je je publiek wellicht kunt vergroten door het iets minder tentoon te spreiden. Maar ook dat is volledig aan jou. :okdan:
 
Doe ermee wat je wilt. Ik geef al ruiterlijk toe dat ik een vooroordeel heb. Uiteraard moet niemand zich aan mij aanpassen, ik wilde je alleen meegeven dat je je publiek wellicht kunt vergroten door het iets minder tentoon te spreiden. Maar ook dat is volledig aan jou. :okdan:
Dat weet ik maar sinds ik zeer gelovig ben vind ik het belangrijker mijn geloof te delen dan bij iedereen populair te zijn ;)

En om eerlijk te zijn: ik heb een masterchain. Maar mijn mixes zijn zo luid dat het erover gaat. Ik moet dan ook manueel de mixen gelijk zetten met elkaar... daarom gebruik ik de mastertool: niet echt om volledig te masteren, meer om een overall loudness te krijgen over al mijn tracks.
Ge geeft toe een vooroordeel te hebben en dan als ik gewoon zeg dat het misschien beter is daar aan te werken dan bent ge gepikeerd...
Ge gaf het toch zelf toe? Ik denk dat het toch interessanter is daar aan te werken, dan dat ik mijn titels verander: gaat u serieus helpen in het leven: mijn titels veranderen niet echt.

Eigenlijk eh, heeft mijn liedje al een goed iets gedaan: het heeft een gesprek met u gestart over vooroordelen ;)
 
Dat weet ik maar sinds ik zeer gelovig ben vind ik het belangrijker mijn geloof te delen dan bij iedereen populair te zijn ;)

En om eerlijk te zijn: ik heb een masterchain. Maar mijn mixes zijn zo luid dat het erover gaat. Ik moet dan ook manueel de mixen gelijk zetten met elkaar... daarom gebruik ik de mastertool: niet echt om volledig te masteren, meer om een overall loudness te krijgen over al mijn tracks.
Ge geeft toe een vooroordeel te hebben en dan als ik gewoon zeg dat het misschien beter is daar aan te werken dan bent ge gepikeerd...
Ge gaf het toch zelf toe? Ik denk dat het toch interessanter is daar aan te werken, dan dat ik mijn titels verander: gaat u serieus helpen in het leven: mijn titels veranderen niet echt.

Eigenlijk eh, heeft mijn liedje al een goed iets gedaan: het heeft een gesprek met u gestart over vooroordelen ;)
Wat ik wel kan doen is er vanaf nu het genre bij zetten zodat anderen zichzelf niet door de titel laten misleiden: dat is dan weer iets goeds en dan kan de titel ook blijven ;) Zal dat proberen te doen de volgende keren.
 
Het is wel wat verwarrend, denk ik. Alsof je blik hebt met een etiket waarop staat 'doperwten', maar als je het open maakt blijken er bruine bonen in te zitten. De titel heeft eigenlijk niks met het nummer te maken. Het kan inderdaad weerstand oproepen omdat je bij de titel een zeker genre verwacht en niet iedereen heeft daar zin in, dan is het een meevaller als je het nummer toch gaat beluisteren.

Maar het omgekeerde kan ook, je verwacht door de titel een nummer waarbij je 'ns lekker vol op het orgel gaat, maar dan valt het tegen als je het hoort...
 
Ooit op een dag beseft ge, dat gij niet beslist wat een ander bedoeld, maar dat je het pas weet als je het bekijkt of vraagt.
 
Jullie doen allemaal veel te moeilijk. Ik vind het leuk als de titel van een nummer en de inhoud enigszins in elkaar grijpen, maar verder zijn die titels bij elektronische nummers toch ook maar een beetje leuk fantastisch gelul? Je kan zo'n track net zo goed hete aardappel of Boomseq03dx7pr8 noemen.

Ik weet van mezelf dat ik niet geloof en niet ga geloven. Dat gaat een nummer niet veranderen. Ik weet dat Jimmy geen orgelmuziek maakt, dus dat die track Go to church heet, tja. Ik vind het talig gezien wel een geinige titel. Verder luister ik gewoon naar de muziek. En de muziek klinkt leuk.

Ben het verder met Jimmy eens dat ik niet meteen denk dat ik orgels of Gregoriaans gezang ga horen als ik de titel zie. En anders hoor je het snel genoeg, toch?
 
Dus gewoon omdat ik men liedje get to church noem wilt dat zeggen dat het gospel is volgens jullie? okay dan, ik ga daar niet verder over discussieren.

:D

Serieus: nee, niet dat het noodzakelijkerwijs gospel moet zijn, maar het schept wel een zekere verwachting. Het kan ook om andere muziek gaan die mensen in het algemeen associƫren met kerk. En dan blijkt de inhoud van het nummer daar in het geheel niet op aan te sluiten.
 
De video kon natuurlijk niet uitblijven voor Facebook doel einden. Morgen ofzo post ik hem daar maar vandaag krijgen jullie hem al te zien! (als jullie hem willen zien natuurlijk lol)

 
Met de beelden erbij verschaft het in elk geval veel meer context wat je ermee duidelijk wil maken. Ik begin nu een beetje op te warmen. ;) Heb je dit alles zelf gedaan? Het stukje van ca. 2:08 - 2:44 is aardig, zoiets zou je wat verder kunnen uitwerken voor een ander nummer.
 
Met de beelden erbij verschaft het in elk geval veel meer context wat je ermee duidelijk wil maken. Ik begin nu een beetje op te warmen. ;) Heb je dit alles zelf gedaan? Het stukje van ca. 2:08 - 2:44 is aardig, zoiets zou je wat verder kunnen uitwerken voor een ander nummer.
Bedoel je de video? Ja die heb ik ook zelf gemaakt maar met royalty free videos van pexels.
 
Back
Top