Vakantiesynths, wat zijn goede opties?

Die OP-1 is volgens mij ook meer een performance apparaatje, vergeleken met een echte hw sequencer?
Dat je kunt tapen is leuk, maar de fun is live prutsen zo te zien.

Ik heb nu Gadget als aardige optie. De sampler nog even erbij kopen, en de iM1... :)
 
Nou, performance, als je live bedoelt lijkt me de OP1 niet echt handig, geen pattern memory etc. Het is meer echt een schetsblok voor op reis om mee te knnen experimenteren. Tapen is juist essentieel, zeker omdat je naast de tape maar één synth of drumsynth tegelijk kunt gebruiken. Zonder tape is de OP1 monotimbraal.
 
Nou, performance, als je live bedoelt lijkt me de OP1 niet echt handig, geen pattern memory etc. Het is meer echt een schetsblok voor op reis om mee te knnen experimenteren. Tapen is juist essentieel, zeker omdat je naast de tape maar één synth of drumsynth tegelijk kunt gebruiken. Zonder tape is de OP1 monotimbraal.


okee, dus de opnamemen (tape) die je maakt zijn ook niet meer te bewerken?
 
Knippen plakken editten overdubben etc net als tape, je hebt 4 mono "tapes" tot je beschikking. Je kan de tapes alle vier eindeloos overdubben, met alle synths, drums en zelfs je zingende schoonmoeder via de microfoon, maar maximaal 6 minuten.
 
OP-1, Sequoia, een blik ijskoud amerikaans bier, ik ga een paradijs tegemoet!

Nou ja, paradijs.. amerikaans bier, je weet wat ze zeggen he :)


'Do you know why american beer is like making love in a canoe ?'




'It's fucking close to water' ..





(monty python geloof ik :) )

maar serieus.. veel plezier :) klinkt te gek !!
 
Zoals ik al eerder tikte, sinds de jaren zeventig komt het beste bier voor het grootste deel uit Amerika. Geen dorp of stad zonder fabelachtige minibrouwerijen met de meest fantastische experimenten of gewoon geweldige bieren. Daar kunnen we in Europa met onze industriepilscultuur nog wat van leren(ja ook jullie, lieve zuiderburen)

Kan niet wachten, de op-1 al bijna volgeladen met drums, de iPad met de rest, nu nog de vlucht overleven met m'n tweejarige zoon :)
 
Die OP-1 is volgens mij ook meer een performance apparaatje, vergeleken met een echte hw sequencer?
Dat je kunt tapen is leuk, maar de fun is live prutsen zo te zien.

Ik heb nu Gadget als aardige optie. De sampler nog even erbij kopen, en de iM1... :)

Gadget is erg leuk idd, alleen ik werd helemaal gek van die drumsequencer. Omdat alle drumhits in een hele lange lijst staan en ook van alle kanalen, heb ik tig keer per ongeluk een andere drumsample aangeklikt en moet je weer een hele tijd zoeken naar de juiste. fukking irritant :)
 
Pattern memory. Zit in de finger sequencer. Daar kun je een boel patterns programmeren en twee tegelijk afspelen. Gorilla's voor de drumsynth en twee mannetjes voor de synth /sampler
Op de op-1 dan.
 
Gadget is erg leuk idd, alleen ik werd helemaal gek van die drumsequencer. Omdat alle drumhits in een hele lange lijst staan en ook van alle kanalen, heb ik tig keer per ongeluk een andere drumsample aangeklikt en moet je weer een hele tijd zoeken naar de juiste. fukking irritant :)

Jup, mee eens! Het is ook een beetje pielen om te zoomen. Ik raak dan ook vaak per ongeluk wat noten aan.
De werkwijze bevalt me echter wel, al ik mis wel wat meer instellingen zoals bv de fx en compressor/limiter settings (die zijn er nu gewoon niet, het is aan of uit).
 
Heb in alle impulsiviteit ook een ipad gekocht gister. Hopelijk kan je de OP-1 hiermee connecten. Genoeg voer voor de zomer dus :peukie:
 
Back
Top