Zeer eenvoudige 3 stereo kanaals mixer gezocht

EMU10K1

Ingeburgerd
Lid sinds
18 Maart 2013
Berichten
57
Ik was op zoek naar een analoge mixer om 3 (meer mag ook) stereo kanalen te mixen. Liefst zo eenvoudig mogelijk. EQ is al overbodig. Je zou zeggen dat het een makkie is om zoiets te vinden, nou dat valt vies tegen. Mijn eigen zoektocht leverde deze 3-channel DJ mixer op, maar ik oriënteer me graag nog even verder. Iemand suggesties?
 
Ik heb een Thoman T.the.mix mixertje liggen met 2 stereo kanalen, 1 mono-kanaal en stereo tape in en uitgangen. Daar moet je met gemak drie stereo apparaten op kunnen aansluiten. De mixer is in nieuwstaat, op een paar gaffatape-lijmrestjes na. Doe een goed bod.
 
Kijk bv eens naar de Ecler Sam 312 :okdan:

De DJ mixers zonder EQ zijn meestal om te huilen. Je kunt het beste zoeken op ´line mixer´ en dan kijken bij de gerenommeerde merken. 2e hands kun je af en toe goedkoop scoren.
 
Laatst gewijzigd:
Kijk bv eens naar de Ecler Sam 312 :okdan:

De DJ mixers zonder EQ zijn meestal om te huilen. Je kunt het beste zoeken op ´line mixer´ en dan kijken bij de gerenommeerde merken. 2e hands kun je af en toe goedkoop scoren.



Bedankt voor de tip, ik vond o.a. deze BEHRINGER MICROMIX MX400. Wat is eigenlijk de reden dat DJ mixers zonder EQ zo slecht zijn? En wat bedoel je eigenlijk met slecht? Te veel ruis? Niet shielded?
 
Wat is eigenlijk de reden dat DJ mixers zonder EQ zo slecht zijn?
Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar meestal zijn ze niet bedoeld voor de pro-markt en mogen dus niet teveel geld kosten voor de consument. In theorie is het mogelijk dat je er een paar jaar plezier van hebt maar in principe zijn het wegwerp producten. Zie het als een soort speelgoedgitaar, maar dan voor de dj in spe.
Met slecht bedoel ik krakende faders enzo, of faders en knoppen die vanaf dag 1 al niet soepel lopen. Knopjes die er af vallen, lak die er af slijt, dun van klank, geen restwaarde.. Veel ergernis voor weinig geld :)
 
Om het nog wat ingewikkelder te maken: graag 1tje waar ik 2 paar speakers / monitors op kan aansluiten. Nu hebben ze allemaal een headphone out. Kan ik mijn 2e paar speakers (= budget Logitex speakers) op de headphone out aansluiten? Dan zet ik mijn monitors wel op de reguliere out.

Vond verder deze: JB Systems ME2. Nu twijfel ik een beetje tussen die van König en die JB systems.
 
Ik zeg vast dat de JB Systems ME2 echt GEEN aanrader is. Ik heb hem hier ook nu liggen, wat een klote ding is het zeg. Alles gaat na 1 jaar kapot. Ik zou dan toch die van König gaan. Hoewel het wel een extreem klein mixertje is ;) Maar de keuze is natuurlijk aan jou! :)
 
Zo ingewikkeld is het ammel niet, koop gewoon iets met 3 kanalen.. jezus, alles wat je nu aankaart is sowieso budget zooi wat binnen een halve maand kapot is. Laat staan het geluidskwaliteit van die dingen. Ook een EQ sectie is nie zo moelijk, en een normaal mixertje (numark DM2050, numark M4) is ongeveer even groot als die JB systems die je hierboven post. 2 uitgangen en headphones.
 
Koop gewoon een klein mixertje met EQ. En als oplossing voor je wens voor een mixer zonder EQ raak je die gewoon nooit aan. Simpel.. Probleem opgelost..
 
Zo ingewikkeld is het ammel niet, koop gewoon iets met 3 kanalen.. jezus, alles wat je nu aankaart is sowieso budget zooi wat binnen een halve maand kapot is. Laat staan het geluidskwaliteit van die dingen. Ook een EQ sectie is nie zo moelijk, en een normaal mixertje (numark DM2050, numark M4) is ongeveer even groot als die JB systems die je hierboven post. 2 uitgangen en headphones.


Het is ingewikkeld als ik eis dat er geen EQ op zit, maar dat mag ik best eisen. Dit topic heeft ook geen zin als ik die eis weglaat, want dan is het aanbod aan mixers overweldigend en had ik echt wel wat gevonden.

Denk dat ik die van König ga kopen.
 
Denk dat ik die van König ga kopen.
Ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk, maar binnen de prijsklasse waarin je zoekt kun je niets kopen waar je (lang) plezier van hebt. Dat is gegarandeerd.
Probeer nog een poosje door te sparen, en zoek dan een 2e hands mixer van een beter merk.
Een Sparta van 15 jaar oud is nog altijd beter dan een nieuwe fiets van de Kwantum, om er maar weer eens een vergelijking tegen aan te gooien.
 
Ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk, maar binnen de prijsklasse waarin je zoekt kun je niets kopen waar je (lang) plezier van hebt. Dat is gegarandeerd.
Probeer nog een poosje door te sparen, en zoek dan een 2e hands mixer van een beter merk.
Een Sparta van 15 jaar oud is nog altijd beter dan een nieuwe fiets van de Kwantum, om er maar weer eens een vergelijking tegen aan te gooien.

Ben ik niet met je eens. Bij die duurdere modellen betaal je meer, maar je krijgt ook een uitgebreidere mixer. De conclusie die ik dan trek is dat je betaald voor de mogelijkheden. Maar ik hoef helemaal geen uitgebreide mixer te hebben. Dus ik kan die goedkope Konig nemen.
 
Back
Top