Multitrack mixer onder 300 euro (Presonus studiolive of Behringer ufx 1204?)

Status
Please reply by conversation.

Occult Audio

Ingeburgerd
Lid sinds
21 Maart 2016
Berichten
70
Locatie
Gent
Gezocht:

Een analoge mixer met digitale multitrack mogelijkheid (dus ingebouwde audio interface) en liefst zelfs een optie om direct op SD kaart of USB stick op te nemen.
En dit onder de 300 euro! (mission impossible?)

Moet minstens 12 kanalen hebben: graag 4 mono en 4 stereo of iets wat daarvan in de buurt komt. Alle kanalen moeten apart opgenomen kunnen worden in de DAW.

Verschillende opties ben ik al tegen gekomen: Presonus Studiolive AR12 usb, Behringer UFX 1204, Soundcraft signature MTK, Yama MG usb serie, zoom livetrak 12, ...

Ik sta open voor suggesties! De Presonus studiolive AR12 of Behringer ufx 1204 sluiten voorlopig het meeste aan bij mijn wensen, maar blijken ook het moeilijkste te vinden.
 
Voor wat het waard is een budget-suggestie erbij:

Hmm, die oudjes v Phonic (Helix range) tikken net wel/net niet je wensen aan. Geen zelf-recording (SD-card) maar wel 10 indiv.outs via USB (of Firewire). Ben even kwijt of daar de stereo mix nog bovenop kon komen, dan zou je op 12 zitten. Geen idee wat ze tegenwoordig nog maken. Als je zo'n oudje tegenkomt wel even testen, 't is niet gebouwd om 100 jaar mee te gaan. Als alles op z'n plaats valt ga je echter wel riant overhouden van die 300.
 
Bedankt voor de tip! Al had ik wel graag iets relatief recent gehad, oude digitale techniek wordt heel snel heel ouderwets... Ik ga het in elk geval wel overwegen moest er eentje passeren :)
 
Graag gedaan, 't is just voor de volledigheid, Phonic is nu ook niet echt iemands natte droom... maar mocht je er toevallig net aan het voorbijlopen aan het zijn.
Want 't Phonic-spul ziet er op 1e gezicht niet naar uit dat ze doodleuk een 10-in met decent specs aan boord hebben, waar de andere bekendere merken het voorlopig nog even bij 2-in hielden.

Als je recenter spul vind onder de 300... awel, keep us sowieso posted wat het geworden is.
 
Ja bedankt, phonic had ik nog niet op gelet. Is wel te vinden voor niet teveel geld, maar dan is het of teveel kanalen of te weinig :p Onder 300 euro moet wel lukken, zeker als er een behringer ufx 1204 zou verschijnen. Een soundcraft of zoom verwacht ik eerlijk gezegd niet direct te vinden voor dat budget.
 
Mackie 1640i met FW kaart ?
 
Roland M-16DX? Ik heb em ooit voor 399 volgens mij nieuw gekocht maar tweedehands kosten ze niet veel. Heeft 4 mono kanalen en 6 stereo kanalen die overigens geen gain hebben en standaard -10db zijn. Deze kanalen kun je allen in een DAW als losse tracks opnemen.
Ik heb de stereo tracks bij aankoop door Roland laten modificeren tot +4db maar sommige synths oversturen daardoor best soms. Alternatief is die iets zachter zetten. Aan de andere kant is -10db wel weer wat zacht. Op oudere synths kon je dit inregelen soms maar als je synths te zacht zijn moet je er weer iets tussen zetten om em te versterken..

Is 'n controller + 'n patchbay die via een soort SUB D (monitor kabel) verbonden worden... ik heb deze nu in mijn Behringer X18 mixer liggen (zie hieronder). De patchbay is ook niet heel groot.

3819196


Verder heeft Phonic ook 'n mixer die 16 kanalen doet.. Phonic Helix Board 24 FireWire/USB
 
Laatst gewijzigd:
bedankt voor de suggestie! de edirol M-16DX was ik ook al voor naar uit aan het kijken. Wel goed om te weten dat die op -10 db zit!
Phonic helix inderdaad, dat lijkt een goede optie te zijn en kijk ik ook wel voor uit, maar ik moet nog eens nakijken of ik die wel kan draaien op mijn nieuwe laptop. Net pas ontdekt dat alesis multimix 8 er niet op werkt dus...
 
Oh ja.. Die Helix dateert al van wat jaartjes terug realiseer ik me nu ineens. De Edirol doet het prima op W10. 🙂
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top