Met Linux de lente in.....

JohnDoe33

Gedeactiveerd account
Lid sinds
8 februari 2010
Berichten
3.997
attachment.php


Tja, een eerste poging met Linux LMMS.... Ondanks alle systeemcrashes.... :-)

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-73

Wie weet volgt er nog een update..... :-S
 

Attachments

  • 127.jpg
    127.jpg
    101,8 KB · Bekeken: 40
Het klinkt best leuk hoor! Had het niet verwacht van zo'n linux programma. Het klinkt wel af en toe een beetje schel, alsof het nummer iets te hoog EQ heeft en weinig diepte, of fase probleem.

Maar de compositie, veel beter dan je andere werken, ga zeker zo door!
 
Er zitten wel aardige elementen in, maar het is nog niet echt een geheel dat me pakt. De eighties sounds van de bas en pad vind ik wel oké. De drums doen het niet echt voor mij. En ik mis iets van een (verhalende) structuur. Een kop en een staart.

Qua mix zou je het ook wat kunnen verlevendigen door wat meer te pannen. Nu lijkt het of je daar nog wat aandacht op bezuinigd hebt... ;)
 
Stupïde schreef:
Nu lijkt het of je daar nog wat aandacht op bezuinigd hebt... ;)

Man, ik ben blij dat ik uberhaupt nog een muziekje eruit heb weten te krijgen! :-P
Met deze configuratie ben ik enigzins beperkter dan het pctje waar ik eerder op werkte.....
 
Heb ´t ritme proberen te verbeteren... Maar ik moet nog uitvogelen hoe ik er meer variatie in kan aanbrengen... :-)

Ook ben ik er nog niet achter hoe ik de geluidskwaliteit kan verbeteren. De tools in LMMS zijn een beetje beperkt...

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-73
 
Een schermafdruk van de werkomgeving in LMMS:

attachment.php
 

Attachments

  • LMMS.jpg
    LMMS.jpg
    78,5 KB · Bekeken: 38
Ik hoor geen echte verschil tussen deze versie en de vorige, maar het viel me op dat op 0.33 (dus de derde chord-variatie) dissonant klinkt, in alle stukken dus. Het geheel klinkt ook wat zachtjes. Maar, met al, best goed gelukt, ondanks het feit dat zo'n linux programma geen pro kwaliteit kan leveren.
 
Ik hoor geen echte verschil tussen deze versie en de vorige, maar het viel me op dat op 0.33 (dus de derde chord-variatie) dissonant klinkt, in alle stukken dus..

Tja, ik heb wat aan de mix proberen te verbeteren... Het klinkt nog een beetje brak door mijn speakers...
Of het derde akkoord dissonant is weet ik eigenlijk niet... Ik vind van niet... ±-'

IHet geheel klinkt ook wat zachtjes. Maar, met al, best goed gelukt, ondanks het feit dat zo'n linux programma geen pro kwaliteit kan leveren.

Het grootste probleem is dat ik mijn vst's met de beste geluidskwaliteit niet kan laden...
Alleen de wat eenvoudigere plugins... Het klinkt inderdaad wat brak... :-(

Ook heb ik er nu geen limiter/compressor op zitten.. Wat misschien het volume aantast...
Toch als ik het vergelijk met andere tracks. dan is ie niet te zacht...

Misschien moet ik toch maar verder op windows XP muziekjes maken...
 
Ik hoor geen echte verschil tussen deze versie en de vorige, maar het viel me op dat op 0.33 (dus de derde chord-variatie) dissonant klinkt, in alle stukken dus..

Tja, ik heb wat aan de mix proberen te verbeteren... Het klinkt nog een beetje brak door mijn speakers...
Of het derde akkoord dissonant is weet ik eigenlijk niet... Ik vind van niet... ±-'

IHet geheel klinkt ook wat zachtjes. Maar, met al, best goed gelukt, ondanks het feit dat zo'n linux programma geen pro kwaliteit kan leveren.

Het grootste probleem is dat ik mijn vst's met de beste geluidskwaliteit niet kan laden...
Alleen de wat eenvoudigere plugins... :-(

Ook heb ik er nu geen limiter/compressor op zitten.. Wat misschien het volume aantast...
Toch als ik het vergelijk met andere tracks. dan is ie niet te zacht...

Misschien moet ik toch maar verder op windows XP muziekjes maken...
 
doet mij denken aan die lekkere oldskool game muziekjes, zou perfect achter zo'n game passen (zowel kwa melodie als sound gebruik).

goed gedaan :), derde akkoord hoor ik overigens niets fout aan, dat kan prima in je akkoord progressie vind ik.


wat puntjes waar je aan zou kunnen werken:
iets meer variatie zou welkom zijn denk ik, meest voor de hand liggend is een modulatie richting het einde, dus dat je dan bijvoorbeeld alles drie noten omhoog gooit (als je game muziek als voorbeeld neemt, je komt dan richting het einde van de track en het level). Alternatief is om meer song structuren er in te gooien als intro, verse, bridge, outro, etc.. Maar zelf zou ik voor de modulatie gaan in dit specifieke geval).

Een ander simpel truukje voor variatie is het gebruik van meerdere of andere instrumenten per phrase. Nu zet je het themaatje aan en dat loopt als maar door tot het einde. Je zou er voor kunnen kiezen om bijvoorbeeld het melodietje af en toe aan en uit te zetten, of deze juist te versterken met een extra geluidje op sommige punten, of als je helemaal los wilt gaan zelfs een harmonie (bijvoorbeeld nootwaarde plus 5) gebruiken om iets aan te zetten. Zet de +5 noot dan wel een stukje zachter zodat het melodienootje blijft overheersen.

Heel veel mogelijkheden dus. Maar goed op weg :okdan:
 
Wat puntjes waar je aan zou kunnen werken:

Inmiddels heb ik zitten prutsen aan de 'next level... :-)

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-73

Nice! Check de site van mn zwager http://linux.autostatic.com/ hij beheert ook een paar ppa's (ik geloof oa van een hele vette soft synth).

En hij is heel ver met het installeren van linux op raspberry pi in combinatie met no-latency muziek / effecten etc..

Interessant! Wel ben ik nog niet zover dat ik dingen buiten mijn `distro´ (heet dat zo?) installeer, omdat ik er nog geen kaas van heb gegeten... :-D
Wie weet later! Ik zit nog maar 'n paar dagen op Linux...............
 
Zo! Gave evolutie van het nummer, knap hoor!

Het eind is wat abrupt maar ik neem aan dat je her nummer nog iets langer maakt, maar in ieder geval heb je het goed te pakken.
 
Zo! Gave evolutie van het nummer, knap hoor!

Het eind is wat abrupt maar ik neem aan dat je her nummer nog iets langer maakt, maar in ieder geval heb je het goed te pakken.
Vind 't heel wat dat't pctje nu al een paar dagen weer niet gechrast os ±-S

Goed weekedend!


:W
 
Hmm, 't editen van mijn berichtjes en herstellen van foutjes.. Gaat nog steeds niet goed.....
 
Back
Top