Wootson - Subterranean

Wootson

Ouwe rot
Lid sinds
29 Maart 2011
Berichten
1.428
Weer een nieuwe episode uit de wondere wereld van Wootson.

Gebruikte instrumenten: Korg Legacy (M1, Wavestation), Roland XV-5050.
Plus enkele effecten uit de Korg MDE-X effects suite.

Het is trouwens erg lastig om hier een genre aan vast te plakken. Is ook geen verplichting, maar het zou wel handig zijn. Zijn er nog tips voor een passende benaming?

 
Ambient? Ik doe maar een gok :)

Het heeft er natuurlijk veel van weg. Alhoewel het niet 100% voldoet aan Brian Eno's originele beschrijving van het genre. De track is in ieder geval niet bedoeld als "onopvallend/negeerbaar" muziekstuk.
 
Ik zou het ook gewoon ambient noemen, als je dan toch behoefte hebt aan een genre-indicatie. Wel chill nummer trouwens. Erg opvallend vind ik het trouwens ook niet, dus misschien heeft Eno toch een punt. :)
 
Het is trouwens erg lastig om hier een genre aan vast te plakken. Is ook geen verplichting, maar het zou wel handig zijn. Zijn er nog tips voor een passende benaming?

Ik vind 'um wel leuk, volgens mij is die Wavestation wel geschikt voor mooie ambient-pads.

Het is denk ik net geen ambient, beetje electronica/new-age. Och, wat maakt het uit of er een hokje voor is.
 
Ging meteen skippen. Het klinkt wel leuk maar het is een herhaling van akkoorden en geluiden die ik allemaal al eens eerder gehoord heb.
 
New age iets....

De vergelijking is zeker op z'n plaats qua sound. Echter word dit door de meeste mensen direct gelinkt aan de hele spirituele beweging die daar aan gekoppeld is, waar ikzelf absoluut niets mee heb.

Ik vind 'um wel leuk, volgens mij is die Wavestation wel geschikt voor mooie ambient-pads.

Het grootste gedeelte van de track is gemaakt met de M1. De Wavestation is enkel gebruikt voor het "WaterPhone" geluid dat drie keer hoorbaar is aan het eind. De volledige lijst met sounds (in volgorde van verschijning), is als volgt:

Roland SRX-03 Studio Expansion - Patch 111: Ethernal
Korg M1 - SE/Complex: Clicker
Korg M1 - Keyboard: Tap E.P.
Korg M1 - Synth Pad: Whitenight
Korg M1 - Synth Motion: Grain Pad
Korg M1 - SE/Complex: OilTheDoor
Korg M1 - User: Subterranean (eigen combi, bestaande uit vijf bewerkte patches)
Korg Wavestation - ROM4 Performance 36: WaterPhone

Alhoewel de Wavestation inderdaad erg geschikt is voor pads.

Ging meteen skippen. Het klinkt wel leuk maar het is een herhaling van akkoorden en geluiden die ik allemaal al eens eerder gehoord heb.

De akkoorden zijn bewust vrij basic gehouden omdat de nadruk meer moest liggen op de beweeglijkheid en sfeer van de geluiden. Wanneer je meer geïnteresseerd bent in de melodische aspecten dan kan ik me wel voorstellen dat het niet zo spannend is.
 
De volledige lijst met sounds (in volgorde van verschijning), is als volgt:

Korg M1 - SE/Complex: Clicker
Korg M1 - Keyboard: Tap E.P.
Korg M1 - Synth Pad: Whitenight

Kleine correctie. Dit moet zijn:

Korg M1 - Synth Pad: Whitenight
Korg M1 - Keyboard: Tap E.P.
Korg M1 - SE/Complex: Clicker

Fijn stukje muziek voor de nachtelijke uurtjes. :okdan:

Meestal maak ik dit soort muziek ook in de late uurtjes. :D
 
Vanaf heden is deze track gratis te downloaden via SoundCloud.

https://soundcloud.com/wootson/subterranean
 
Chill, verwachte heel de tijd een speech synth of de stem van Stephen Hawkins erdoor maar hij kwam maar niet. ook leuk.
 
Back
Top