Wootson - The Door to Eternity (werktitel)

Wootson

Ouwe rot
Lid sinds
29 Maart 2011
Berichten
1.428
Een fantasie-achtige soundscape met beweeglijke elementen en sexy elfjes.

Qua instrumenten is gebruik gemaakt van de Korg Legacy M1 VST en de Roland XV-5050, met daarbij de nodige effecten uit de Korg MDE-X effects suite.
 

Attachments

  • The Door to Eternity.mp3
    7,3 MB · Bekeken: 59
Bedankt voor de reacties.

Dit is de eerste opzet voor de track. Het is de bedoeling om er nog een tweede en eventueel derde sectie bij te maken. Waarschijnlijk met een wijziging van de akkoorden i.c.m. een snellere arpeggiator in random mode en enkele nieuwe sounds.

Het stotteren heb ik ondertussen onderzocht en ligt aan de patch i.c.m. de onboard effecten (patch "111 Ethernal", afkomstig van de Roland SRX-03 expansion). Wanneer ik de interne effecten uitschakel is het glitchen verdwenen. MFX is stereo phaser 2, als chorus is een delay ingesteld, en reverb staat als hall geconfigureerd. Ben dit soort glitches nog niet tegengekomen bij andere patches, dus hopelijk ligt het enkel aan de patch zelf.

Misschien kan iemand anders met een XV-5050 dit bevestigen? Het treed voornamelijk op bij akkoorden en het lijkt op voice-stealing.
 
Wat kunnen die 9 (?) akkoordjes toch mooi zijn he! Als het kon, zou ik er zo verliefd op worden. Ik verlang na zeg anderhalve minuut wel sterk naar iets zwaars in je track. Terwijl ik het typ, hoor ik 2:20 inderdaad iets gebeuren :).

Maar geweldig hoe je met maar twee akkoorden mijn aandacht ruim drie volledig weet vast te houden.
 
Het eerste stuk bestaat inderdaad uit twee akkoorden. De beweeglijke elementen zorgen echter voor de nodige afwisseling zodat het interessant blijft.

De track is ondertussen iets verder uitgewerkt. Bij het beginstuk is een maat verwijderd zodat de overgang naar het tweede gedeelte van de track iets eerder plaatsvind. Bij de Ethernal patch uit de XV-5050 heb ik de phaser uitgezet en een phaser uit de Korg MDE-X suite gebruikt. Het glitchen is daardoor volledig verdwenen (toch?). Ook is een begin gemaakt voor het tweede gedeelte van de track, waar ik later nog een mooie solo overheen ga plaatsen. Waarschijnlijk een spacy fluitje, afkomstig van de SRX-03 expansion. Qua lage tonen moet het nog worden aangevuld, en er komen nog wat extra geluidseffecten in.

Qua einde staat nog niets vast. Misschien eindigt de track in de jungle of zo. Dat is het leuke van dit soort muziek: het is voor mezelf ook een soort ontdekkingstocht i.p.v. het afratelen van standaard templates voor genre-specifieke muziek.
 

Attachments

  • The Door to Eternity.mp3
    8,6 MB · Bekeken: 41
Back
Top