Roland JD-XA

Geen Aira, geen minitoetsjes, wel analoog / digitaal hybride(?) polyfone synth - lijkt op een prototype. Verder nog geen info gezien, maar wel alvast een plaatje. En het is schijnbaar de grote broer van de eerder gelekte JD-Xi. Erg rood, niet?
 

Attachments

  • jdxa.jpg
    jdxa.jpg
    49,4 KB · Bekeken: 99
Da's het kleine broertje.

De JD-XA heeft schijnbaar 4 parts analoog (2 oscs + audio input per voice met filter) en 4 parts VA (3 oscs en filter per voice), een stuk meer dan de JD-Xi.
444105d1421909254-namm-2015-roland-jd-xa-woah-synthbug_jdxa_oscseccu_cma_9347.jpg
 
Interessant. Ziet er beter uit dan dat groen van de Aira's.

Een soort kruising tussen een JP4 en JD800? :P
 
Wat een viezigheid op die synth, ik krijg er spontaan smetvrees van. Snap niet waarom ze voor zo'n materiaal kiezen, hier zie je werkelijk elke vingervlek op.
 
Wat een viezigheid op die synth, ik krijg er spontaan smetvrees van. Snap niet waarom ze voor zo'n materiaal kiezen, hier zie je werkelijk elke vingervlek op.

Volgens de maker van de foto's komt die vooral door de kijkhoek en felle verlichting en is het extra zichtbaar op de foto. Schijnt in het echt nogal mee te vallen.

Ik vind die 2de foto hierboven wel heel sjiek.
 
Hierbij de foto's van het panel
 

Attachments

  • xa_1.jpg
    xa_1.jpg
    59,4 KB · Bekeken: 53
  • xa_2.jpg
    xa_2.jpg
    69,6 KB · Bekeken: 47
  • xa_3.jpg
    xa_3.jpg
    69,2 KB · Bekeken: 49
  • xa_4.jpg
    xa_4.jpg
    57,1 KB · Bekeken: 46
Ik heb zo'n glimmende FA-06 waar je op Youtube ook overal de vingers en vegen ziet, maar thuis is daar weinig van te zien, totdat je er ene fel spotje op zet.

En die 2e foto......8~
 
Het is een proto / showcase model. Er zitten niet eens inputs of outputs aan de achterkant :)
 
Roland is back! Erg nice. Ben benieuwd!
Zou erg vet zijn als de Digital oscs ook door de analoge filters gaan.
Nice, nice, nice!
 
Laatst gewijzigd:
Aan de interface van zijn kleine broer te zien, kan dat Xpanded. Je kiest welke oscs je gebruikt en welke filters je gebruikt.
 
JD-Xa en JD-Xi. We wisten/dachten vroeger al dat JD "Jupiter Digital" was. "DXA" is blijkbaar Digital Analog Crossover. Dus het is een Jupiter Digital Analog Crossover. Wat de "i" in "JD-Xi" van het kleine broertje dan betekent weet ik ook niet.
 
Back
Top