Nieuws van Waldorf: Waldorf nw1 - Wavetable Module for Eurorack

Attachments

  • 1959484_10153030989174761_7868716913136974614_n.jpg
    1959484_10153030989174761_7868716913136974614_n.jpg
    48,1 KB · Bekeken: 77
niet mis,
en wat mag dat moois wel weer niet mogen kosten ?
 
"The nw1 sound engine also allows for onboard creation of user wavetables via time domain multiple foldover analysis. All you need to do is connect any sound source to the nw1 to transfer audio into a wavetable. Or use the integrated speech synthesizer to translate typed text into wavetables."

Dit lijkt mij wel erg vet!
 
Classic Waldorf wavetables included, da's dan ook weer leuk.
Al met al een interessante module. Hoop alleen dat het weer niet zo'n software/firmware update drama wordt als met sommige andere Waldorfs...
 
Hmm...dit jaar moet voor ons het jaar worden waarin we met een modulair systeem gaan beginnen.
Van deze Waldorf word ik meteen al heel hebberig.
 
En meer nieuws van Waldorf. Blijkbaar komt er ook Waldor Edtion V2 uit.

Wat ik niet snap eigenlijk is waarom ze Attack (wat nog steeds een goede drumsynth is) voor de iPad super mooi en verbeterd en gooien ze er voor de ' vernieuwde' plugin versie van Waldorf Edition alleen een slightly ander skinnetje overheen? Een beetje jammer.

https://www.youtube.com/watch?v=GlpRtODl3R8
 
Kan nog steeds niks direct vinden van Attack voor iOS. Heb ik vroeger veel gebruikt. Hoe sync ik dat met MIDI/trigger/FSK/telepathie?
 
Classic Waldorf wavetables included, da's dan ook weer leuk.
Al met al een interessante module. Hoop alleen dat het weer niet zo'n software/firmware update drama wordt als met sommige andere Waldorfs...

Nou inderdaad ... ik heb een behoorlijk trauma overgehouden aan de Blofeld, ik durf het eigenlijk niet meer aan om Waldorf spullen te kopen. Zonde, want de concepten achter de instrumenten zijn best creatief, en de wavetables uit de blofeld zijn wel echt fijn.
 
BTW Ik hoop dat ze die Waldorf Edition 2 zo hebben gemaakt dat die GUI te resizen valt. Die Attack klinkt echt super maar is een hel om te programmeren. Zoooo klein. Is echt gemaakt voor 15" beeldschermen :D

Helemaal mee eens. Het lijk echter dat ze het beste GUI redesign werk in de iPad versie van Attack hebben gestopt.
 
knap, redelijke prijs vergeleken met andere modules, toch een van de frissere wavetable modules to zo ver denk ik
 
Back
Top