Digimax D8 probleem

bots

Stamgast
Lid sinds
17 november 2009
Berichten
150
Mijn digimax D8 die aan mijn digi003 is aan gesloten voor 8 extra inputs doet raar.

Ik heb last van hele hoge tonen/tikken als ik n input aan klik in pro-tools.

Het ligt niet aan de kabel want daar heb ik al n nieuwe van gekocht en ook niet aan de digimax zelf..

Wie kan mij helpen?
 
Heb je de ADAT clock wel goed geconfigureerd? De D8 heeft alleen ADAT uit toch? Dus dan moet de D8 clock master zijn.
Alternatief kun je wordclock proberen.
 
Ja klopt, hij heeft alleen out en de clock staat op intern en je hoort hele hoge clicks/tikken...
 
Er vanuit gaande dat de D8 ook daadwerkelijk via adat is aangesloten: heb je de digi003 ook ingesteld dat deze als slave de sync van de D8 volgt?
Heb je het zo aangesloten dat beide apparaten dezelfde clock source gebruiken (dus niet beide op hun eigen interne clock, maar een van de twee moet master zijn, de andere slave)? Kan ik niet helemaal goed opmaken uit je verhaal...
 
Dat bedoelde ik dus. Als de D8 alleen de master kan zijn dan moet de digi003 dus de slave zijn. Anders krijg je dit fenomeen.....
 
Ik moest idd in protools de clocksource op adat zetten en de D8 op intern, het werkt weer!

Bedankt voor de hulp!!!!
 
Mooi dat het weer werkt!
Ter info: als je het ooit nog eens zou willen omdraaien (digi003 als master, D8 als slave) dan kun je dat doen door een word clock BNC kabel te gebruiken (digi003 out > D8 BNC in). Als je dan de digi003 clocksource op internal zet, en de D8 op 'Ext', dan zal de D8 de digi003 volgen. Maar dat werkt dus alleen als je een BNC kabel gebruikt.
 
Back
Top