Welke usb/FireWire audio interface 19 inch

anoniempje

hobby knooier
Lid sinds
30 september 2003
Berichten
4.873
Moet een nieuwe audio interface uitkiezen omdat de oude pci niet meer past.

Heb de volgende drie opgezocht,

Motu 828mk3 8 in 8 out 750 euro

Presonus firestudio 8 in 8 out 350 euro

Tascam US-16x08 16 in 8 out. 300 euro, komt over 11 weken uit.

Verkies zelf eigenlijk de presonus boven de tascam, tascam is goedkoper en heeft 16 inputs een configuratie die ik zelf toch niet zal gebruiken. Daarnaast zegt mijn gevoel dat de presonus met minder inputs iets duurder is kwalitief wat beter zou zijn maar dat is gevoel.

Dan de motu, tweedehands voor prijzen te krijgen die rond de nieuwprijs van de andere twee liggen plus hij heeft alle in en outputs aan de achterkant, wil eigenlijk liever geen kabels aan de voorkant van mijn rack.

350 euro vind ik wel mooi zat voor een interface.

Dan nog, een motu24 io met oog op de toekomst lijkt me ook wel weer interessant als ik ooit de mixer de deur uit doe en er een tweede motu 24 io bij haal dan kan ik volledig zonder te patchen werken.
 
828mk3-hybrid-front-rear.png



47523_l.jpg


Interface_de_audio_Tascam_US-16x08_paneles_750px.jpg



Iemand ervaringen met boven staande? De tascam moet nog uitkomen maar is de opvolger van de 16 in 4 out tascam die nu te koop is voor ook 300 euro.
 
Als je in de Motu prijsklasse wilt kijken kun je ook eens naar het Steinberg aanbod kijken. De Steinberg interfaces zijn gemaakt door Yamaha en zijn erg interessant wat betreft kwaliteit en drivers.

Tascam heeft niet perse een goede reputatie wat betreft drivers en dit is iets wat je niet moet onderschatten. Je kunt nog zo'n mooie interface hebben. Als de unit niet lekker samenwerkt met je besturingssysteem heb je er veel ellende van!

De Tascam bevind zich echter wel in een redelijk uniek stukje marktsegment waarvan ik het jammer vind dat niet meer fabrikanten dit doen. Je hebt namelijk doorgaans meer inputs dan outputs nodig en 8 inputs zitten ook echt binnen de kortste keren vol. Voor die prijs zou ik het zeker eens bekijken.....

300-350eu is overigens wel 100% in de budget range voor 8 I/O audio interfaces, je kunt daar dus niet heel veel verwachten.
 
Nou ik heb eigenlijk alleen maar 8 outputs nodig en 2 inputs.

Dus 16 inputs is overkill, als ik dan toch de toer op ga en de mixer eruit gooi dan liever twee keer een motu 24 io, maar zover ben ik nog niet. Dat wil ik eens in de toekomst.

Steinberg zou ik ook eens kunnen bekijken, werk wel alleen met ableton, zijn die steinbergs niet meer op cubase gericht?
 
De steinberg interfaces werken 100% zoals een normale audio interface (dus Asio voor windows en Core audio voor OSX) maar hebben als extra een specifieke integratie met Cubase.

Ze doen echter verder qua mogelijkheden niet onder voor andere interfaces en de AD/DA is voor de prijsklasse verrassend goed te noemen.
 
De Presonus en de Tascam zouden voor mij al afvallen vanwege het feit dat er geen ADAT I/O op zit. Uitbreiden in de toekomst kan dus niet. Misschien voor jou geen punt maar voor mij wel.
Maar.... waarom ga je niet voor bv een Focusrite Saffire Pro40. Heeft hele geode specs, heeft ADAT en zit qua prijs er tussenin. (ca € 450)
 
De AD/DA conversie van die, hierboven genoemde focusrite is gewoon slecht, Zou ik echt nooit adviseren!
Dan beter ergens tweede hands een RME interface op de kop tikken. Of dan die Motu, maareh, t lijkt erop dat je je keus al gemaakt hebt.
 
Ja over de focusrite zag ik ook een bericht van iemand die hem gekocht had en heeft omgewisseld voor een steinberg, was niet zo blij met de focusrite. Had dat niet verwacht van focusrite, maar zijn oren zijn de mijne niet natuurlijk.

Op moment neig ik wel naar de motu inderdaad, ook misschien makkelijker met eventueel uitbreiden met motu's 24 io erbij dat ik hetzelfde merk houd.
 
heb zelf dit prijs segment overgeslagen dus ben er verder niet echt mee bekend, maar die motu's kun je daisychainen en heb er nooit iets slecht over gehoord.
Heb zelf een keer die focusrite ge-A/B-ed naast een RME. De veel verkochte saffire klonk gewoon naar plastic.
 
wellicht is de Motu ultralite iets voor je? daar heb ik zelf goede ervaringen mee.
de schakelaartjes aan de voorkant en de preamps zijn niet geweldig, maar als je dat niet echt nodig hebt...
 
Ik zou (persoonlijk) voor de MOTU gaan, de 828 kan je doorlussen met andere units mocht je IO te kort komen, je kan de hybride nemen dus firewire/USB gebruiken, optical en SPdif en MOTU heeft zijn updates goed voor elkaar.
 
Had de motu 828 mkII, prima ding, nu de TC studioconnect studio konnekt 48, deze is nu rond de €500 maar heeft wel veel meer zoals een afstandsbediening, hardware galm en compressie, 1 eh 19 inch en genoeg om in te pluggen. Is dus wel duurder maar je krijgt er wel veel mooie dingtjes bij. Als je hardware reverb enzo hebt kan je dus ook lekker pongelen zonder je computer en dat vind ik erg handig.
 
Kan een pci-e kaart bekomen met een motu 2408mk3, kan ik ook nog in de toekomst uitbreiden met meerdere motu's 24io als ik de analoge mixer eruit gooi.

Dat lijkt me wel wat,
 
Ja daar had ik al op gechecked, ik heb een extra midi in out naast de edirol um 880 nodig want als ik de micro modular met de 4 midi ports op de um 880 prik flipt hij. Die zat wel op mijn oude kaart daar hing ik de editor aan zodat ik alle midi. Poorten in ableton had.

De motu 2408mk3 heeft geen midi, maar wel spdif en de pci e kaart ruimte voor uitbreiding. Die extra midi poortjes moet ik maar uit een extra simpel usb midi kabeltje halen denk ik. Word ook nog een probleem want editor software voor de micro modular ondersteunt geen mac os en lijkt erop dat ik dan virtual machine xp moet gaan draaien.
 
Back
Top