Welke usb/firewire, 8 inputs audio interface (ter vervanging van ESI ESP1010 PCI)

Ni audio 10?? Veel simpeler ken t niet.. Iemand hier trouwens ervaringen mee?
Zag wel dat alles met tulp tulp werkt.
 
Ik heb sinds een paar jaar de MR816X van steinberg (yamaha) en d'r komt wat mij betreft niet zomaar weer wat anders. Stabiel, klinkt duidelijk anders/beter dan instap interfaces. Alle recensies en bevindingen zijn lovend en men zegt dat het zich kan meten met RME en Apogee, maar dan voor een veel zachtere prijs... Moet wel toegeven dat ik RME, MOTU, Focusrite of Apogee nog nooit echt gehoord heb...
 
Waarom zit er eigenlijk niet standaard midi op veel van die dingen?
Ik ontdek nu pas dat je ook gewoon usb naar midi kabels hebt, zonder een interface. Maar toch, is het wel fijn om gewoon een aansluiting op je audio interface te hebben.
 
Ik heb een 18i6 gehad en nu een motu828mk3 hybrid, met een adat kaart eraan. Nadeel van de 18i6 was dat hij geen extra outputs had om bijvoorbeeld naar externe fx te routen. Ik vind de beschrijvingen ook altijd een beetje misleidend van focusrite. van de 18 inputs zijn er maar 6 line-inputs. En van de 6 outputs zijn er maar 2 line. Ze rekenen midi en adat ook als in/output.
De software vond ik wel makkelijker/overzichterlijk als bij de motu.

Even heel wat anders, wat me ook opviel bij de motu is dat de latency op windows rond de 30ms zit voordat hij gaat haperen, en op de mac rond de 6ms. Echt een enorm verschil. De 18i6 zat ook rond de 30ms op windows, maar helaas nooit getest op een mac.
 
Had met mijn Motu dat er elke 60 seconden wat gekraak opgevangen werd toen ik een nieuwe PC had. Bijna nog mijn PC weer terug gestuurd, na veel internet speuren kwam ik erachter dat het de wifi kon zijn. Wifi uitgezet (heb toch bekabeld netwerk) en weg was de ellende.

De software (cuemix) vind ik ook niet echt eenvoudig. Uit de doos kon ik er niet direct geluid uit krijgen, moest van alles in die software uitproberen om er leven uit te krijgen. Je hebt natuurlijk geen zin om eerst de manual van kaft tot kaft door te lezen.

Mijn 8 inputs zijn bijna 'op'. Misschien zou ik een PCI-firewire kaart doen van een paar tientjes, dan kunnen 2 Motu's via een daisy chain aangesloten worden . . . schijnt het.
 
motu traveller, of rme ff400
all die spullen zijn wel een goede interface waard lijkt me, de prijs is oke voor de kwaliteit. vind de rme iets beter / prettiger klinken
 
Back
Top