Welke usb/firewire, 8 inputs audio interface (ter vervanging van ESI ESP1010 PCI)

sander

_
Lid sinds
17 juli 2001
Berichten
8.398
Locatie
Alphen a/d Rijn
Welke usb/firewire, 8 inputs audio interface (ter vervanging van ESI ESP1010 PCI)

Aangezien ik geen pci sloten meer heb kan ik de ESI ESP1010 niet meer gebruiken.

Ik zoek een usb/firewire variant. Dus kastje met minstens 8 analoge line ingangen.

Iemand suggesties? Miiddelmoot prijsklasse. ESI heeft in usb variant max 4 ingangen.
 
Ik heb er nu eentje gevonden, M-audio M-Track Eight. 8 XLR ingangen. Andere/betere suggesties? XLR is opzich wel oke. Gewoon jack is ook goed.
 
Ik heb zelf vorig jaar een Focusrite 18i6 gekocht

voordeel:
compact
ruimte biedt voor (ADAT-)uitbreiding
uitgebreide routing in de kaart, zonder latency, voor monitoring (3 verschillende stereo mixen)
deze routing blijft werken als de pc uit is
drivers werken prima W7, W8.1, iets dat ik van relatief recente m-audio niet kan zeggen...

nadeel:
er is een nieuwere versie: 18i8
de externe (gewone 12V) adapter heeft geen beveiligde anti-lostrek-aansluiting
de bijbehorende live lite kan maar een beperkt aantal kanalen opnemen
 
Echo AudioFire 12. Heb hem nu al een aantal jaren en nog steeds zeer tevreden mee. Gewoon 12 analoge inputs en 12 analoge outputs met fijne convertors.

Hier een review.
 
Dank! Grappig die Echo is al 10 jaar op de markt. Het probleem is alleen dat ik flexibel wil zijn met aansluiten op compuuter. Ik heb bijv een laptop met wel firewire en een vaste computer die dat niet heeft. Dus het liefst beide en anders alleen USB.
 
Die Focusrite Scarlett 18i6 ziet er interessant uit. Ff bedenken of die in een rack moet en of er ook een rack uitvoering is.
 
Die Behringer zal vast ook prima zijn. ff kijken of er een review te vinden is. Grappig dat er geen Behringer op het kastje staat.
 
Nou nog een paar weken wachten en dan komt die Behringer MC1820 uit. Ben benieuwd. Zal wel lekker goedkoop zijn en goed zat. De gemiddelde persoon zal toch geen verschil horen met duurdere interfaces.
 
Ik heb een jaar geleden de Motu Ultralite Mk3 Hybrid gekocht. Een van de belangrijkste redenen was dat je die kan uitbreiden met een 2de eender welke MOTU interface, voor meer inputs & outputs. Ik wil daar geen ASIO4ALL voor gebruiken, en ADAT geeft (ook) extra latency.
Bij RME kan dat ook, dacht ik, maar dat is ineens een andere prijsklasse.
 
Nou nog een paar weken wachten en dan komt die Behringer MC1820 uit. Ben benieuwd. Zal wel lekker goedkoop zijn en goed zat. De gemiddelde persoon zal toch geen verschil horen met duurdere interfaces.

Het zal inderdaad goed genoeg klinken maar het gaat er om hoe goed en stabiel de drivers werken en hoe de ondersteuning zal zijn. Als ie een paar tientjes goedkoper is dan bvb een gelijk gespecte Focusrite dan zou ik de gok zeker niet nemen.

Verder qua usb interfaces moet je ook even de UR's van Steinberg in je vergelijking meenemen. Die zijn allround erg goed en niet al te duur. Voor Cubase gebruikers ook nog betere integratie dan een normale asio interface (de mixer van de interface zit in de Cubase mixer geïntegreerd, very nice) en ze hebben DSP fx, ook redelijk uniek voor de prijsklasse.
 
Ik heb een jaar geleden de Motu Ultralite Mk3 Hybrid gekocht. Een van de belangrijkste redenen was dat je die kan uitbreiden met een 2de eender welke MOTU interface, voor meer inputs & outputs. Ik wil daar geen ASIO4ALL voor gebruiken, en ADAT geeft (ook) extra latency.
Bij RME kan dat ook, dacht ik, maar dat is ineens een andere prijsklasse.

hoeveel meer latency heeft een adat kaart gemiddeld.
 
Mooie combinatie

Mooie combinatie

-
Ook ik gebruik de Focusrite 18i6 in combinatie met de Behringer Supergrain ADAT (goedkoop en werkt voortreffelijk) en de Motu MidiExpress voor de midi poorten.
Werkelijk een super combinatie. Nog nooit een probleem mee gehad.
Afgelopen week nog de Spdif ingang in gebruik genomen en ook dat is inprikken en klaar. De software van de focusrite lijkt wat ingewikkeld maar dat valt best mee. Er is veel op Youtube te vinden.

Even min of meer of topic. Ik vond ook een super uitleg over latency en vooral wat te doen om dat te verbeteren.
https://www.youtube.com/watch?v=BnbfVFqkKOA#t=457

Ook wordt het gebruik van de gratis te downloaden LatencyMon uitvoerig besproken. Ik heb er veel aan gehad.

-
 
Ook een beetje vreemd; de Roland UA-1010 Octa Capture.
Stiekem een dijk van een geluid, alle uitgangen zijn gebalanceerd, altijd de nieuwste drivers en ondersteuning voor oudere producten, een echte outsider.
 
Back
Top