Behringer Deepmind 12 - analog polysynth

Behringer analoge polysynth

Het is bevestigd door Uli Behringer: Behringer gaat synthesizers maken!
Men gaat eerst beginnen met waar de grootste behoeften ligt in de markt,
een analoge polysynth.
Men heeft de laatste jaren veel onderzoek gedaan met de bekende polysynths
uit de jaren 80 en ontwikkeld nu ook zelf chips ervoor.
Het is de bedoeling dat er niet slechts één maar een hele familie aan synthesizers
op de markt komt.


http://www.amazona.de/top-news-inter...t-synthesizer/
 
Alesis had ook niet zo'n beste reputatie en toch heeft dit merk i.m.o. een van de beste analoge synths op de wereld gezet.

Dit was precies mijn gedachte, eigenlijk verschilt Alesis niet zoveel van Behringer.

Dus een nieuwe concurent voor de Andromeda is zeker een optie:okdan:
 
Nou ja die Fenix en ARP zijn natuurlijk weer niet dingen die voor een bescheiden bedrag in iedere muziekwinkel te vinden zijn. Dan kan ie nog zo goed of slecht zijn, de meeste mensen kennen het niet, dus weinig discussie.
 
Nog niet gezegd hier volgens mij, maar Behringer is natuurlijk eigenaar van CoolAudio, die al aardig wat klassieke chips gekloond heeft (met succes) die uit productie zijn. Waaronder BBD delays en de SSM2264.
 
Nog niet gezegd hier volgens mij, maar Behringer is natuurlijk eigenaar van CoolAudio, die al aardig wat klassieke chips gekloond heeft (met succes) die uit productie zijn. Waaronder BBD delays en de SSM2264.

Das ook weer waar ... In namaken zijn ze altijd goed geweest :D ... ook op IC niveau . Maar als ze al die oude cem/ssm ontwerpen aan het bestuderen zijn verwacht ik toch ergens een nieuw ontwerp ... Iets van een "best off" van die oude designs die je dan weer rechtstreeks met een microprocessor kunt interfacen zoals bij de Asic van de Andromeda ... das dan wel een pak meer werk natuurlijk...

misschien zijn ze gewoon een CEM3396 aan het clonen en maken we ons druk in niks :D
 
Nah, grote kans dat het zoiets wordt als de Rhythm Wolf van Akai. Leuk geprobeerd, maar geen professioneel goed apparaat.
 
Nou ja die Fenix en ARP zijn natuurlijk weer niet dingen die voor een bescheiden bedrag in iedere muziekwinkel te vinden zijn. Dan kan ie nog zo goed of slecht zijn, de meeste mensen kennen het niet, dus weinig discussie.

Tja, als je zelf het kader wilt bepalen van je eigen uitspraken is er inderdaad geen ruimte voor een gesprek.......
 
Nog niet gezegd hier volgens mij, maar Behringer is natuurlijk eigenaar van CoolAudio, die al aardig wat klassieke chips gekloond heeft (met succes) die uit productie zijn. Waaronder BBD delays en de SSM2264.

Interessant! Zijn er producten die die chips in zich hebben dat jij weet?
 
Nog niet gezegd hier volgens mij, maar Behringer is natuurlijk eigenaar van CoolAudio, die al aardig wat klassieke chips gekloond heeft (met succes) die uit productie zijn. Waaronder BBD delays en de SSM2264.

zeg maar met heel groot succes

:baco:
 
Dit was precies mijn gedachte, eigenlijk verschilt Alesis niet zoveel van Behringer.

Dus een nieuwe concurent voor de Andromeda is zeker een optie:okdan:

De andromeda klinkt zeer goed, jammer dat ze op een gegeven moment moeilijk gaan doen met de controllers.
Analoge pots die digitaal worden uitgelezen......leuk totdat je scherm automatisch van parameter wisselt, omdat er ergens een pot een millimeter bewoog....omdat je hand ergens leunt.

Hoop dat Behringer dat anders aanpakt.
 
Dat zilver is zo lelijk man.. sjeesus. Kan da nie gewoon zwart ofzo?

Ennuuuuuuuh
 
Het is bijna pakjesavond maar "would you buy a behringer synth" is echt wel pure speculaasie. Wacht het ding eerst eens af.
 
Over de kwaliteit van Behringer is al veel gezegd en ik heb mijn goede en slechte ervaringen hier al eerder gedeeld. Ik geef Behringer zeker een kans. Over hun mixer hoor ik goede verhalen van een collega gebruiker. Daarbij zijn de Amerikanen ook niet even betrouwbaar op het gebied van bouwkwaliteit. Zowel Moog als David Smid laat het afweten, is mijn ervaring.
Alesis had ook niet zo'n beste reputatie en toch heeft dit merk i.m.o. een van de beste analoge synths op de wereld gezet.

Als 1 ding van Behringer niet goed is geweest zijn het wel hun mixers. IK vind ze iig niet goed klinken. Dat nog afgezien van betrouwbaarheid.

DSI heeft inderdaad consessies gedaan op bouwkwaliteit (om de prijs laag te houden), maar daar krijg je dan wel weer units voor die goed/uniek klinken en veel mogelijkheden hebben.
Hetzelfde valt eigenlijk ook wel te zeggen over Alesis. Als je bijv naar de ION en Micron kijkt dan zijn het, op zich, goede synths wat betreft mogelijkheden. Maar na 3 keer draaien valle alle encoders van ellende uit elkaar hehe.
 
hebben jullie gelezen,sterke aanwijzng op matrixsynth ze de curtis chips gaan nabootsen of wie weet misshien clonen,Uli spreekt wel van vca's en ota's dus het kan ook best mogelijk zijn ze hun 2164 gaan gebruiken in alle onderdelen van de voice chain dat is wat intelijell al gedaan heeft trouwens
 
Wel heel grappig om te lezen zo: de meningen zijn verdeeld. Bijzonder om te zien hoe mensen in staat zijn om iets dat nog niet bestaat af te kraken... :P Ik moest wel even lachen om het grapje over de ruisgenerator...

Tuurlijk, Behringer is in de meeste producten geen high-end merk, maar persoonlijk ben ik erg blij met de prijs/kwaliteitverhouding (het kost niet zo veel, dus mijn verwachtingen zijn ook niet zo hoog) en het feit dat er een heleboel leuke spulletjes zeer bereikbaar zijn voor de hobbyist met de kleine beurs. Ik reken me daar zelf ook onder.

Ik ben al een hele poos zeer happy met mijn MX8000 + meterbrug, de patchbays (kan ook niets aan stuk) en de recentere Vintage-lijn stompboxes (phaser, distortion, overdrive). Ik heb wel een keer een jack-ingang op een compressor zien sneuvelen, maar gelukkig zitten er op dat ding ook nog XLR-inputs. Bovendien heeft dat dingetje me slechts €25,- gekost, en dan moet je ook niet zeuren als er eens iets mee kan zijn, vind ik... 8)

Ik ben heel benieuwd naar de synth waarmee ze aan de gang gaan. Dat is toch ook weer iets totaal anders, dus over de kwalitatieve aspecten kunnen we slechts speculeren. Ik hoop dat de prijs goed is, want (om de vergelijking nog maar even te herhalen) met de komst van de Andromeda viel een droom voor een hoop hobbyisten in duigen...
 
Als je bijv naar de ION en Micron kijkt dan zijn het, op zich, goede synths wat betreft mogelijkheden. Maar na 3 keer draaien valle alle encoders van ellende uit elkaar hehe.

En ik maar denken dat ik de enige was met een paar mindere pots op mijn ION 8D

Als dat clonen zo doorgaat kunnen we straks eindelijk die rottige klassiekers allemaal wegdoen en verder met nieuw spul :D
Maar zonder gekheid.. iedereen heeft er wel oren naar als er straks eindelijk een prettig geprijsd en klinkend analoog 'poly-iets' op de markt wordt gezet..
Desnoods reageert het op CC#.. net zoiets als de Volca Keys bv.. gewoon heerlijk hoe zo'n driestemmig single oscje al kan klinken met wat kleine truukjes. :)
 
Tuurlijk, Behringer is in de meeste producten geen high-end merk, maar persoonlijk ben ik erg blij met de prijs/kwaliteitverhouding (het kost niet zo veel, dus mijn verwachtingen zijn ook niet zo hoog) en het feit dat er een heleboel leuke spulletjes zeer bereikbaar zijn voor de hobbyist met de kleine beurs. Ik reken me daar zelf ook onder.

Er zijn meerdere redenen waarom Behringer hun prijs kan laaghouden tov de concurrentie.

- Het is een groot bedrijf met veel producten, dus ze zullen hun componenten wel dus ook groot inkopen (wellicht zelfs eigen fabriek oid).
- kleinere bedrijven moeten meer geld uitgeven aan marketing, behringer heeft door grote catalogus al een behoorlijk marketingbudget, maar per individuele unit zullen de kosten dan lager uitpakken (zie bijv. Arturia, met de minibrute, die moeten meer moeite doen om in de spotlight te komen, en uiteindelijk als consument betaal je daar ook voor.
- behringer heeft zat patenten in huis (al dan niet 'afgekeken'van de concurrentie), wat bijv. het clonen van componenten lijkt me ook goedkoper maakt.

Afgezien hiervan, kun je als fabrikant dan ook nog de keuze maken om daadwerkelijk mindere kwaliteit componenten te gebruiken. Wat ook in veel consumenten elektronica (tegenwoordig) gebeurd. Na 5 jaar krijg je vaak gewoon met beeldschermen etc. issues. Vaak is het ook simpel op te lossen maar veel consumenten vinden het dan ook wel tijd voor een vervanging wat voor de fabrikanten natuurlijk ook mooi uitkomt.

Echter, synths moeten voor mij een langere 'levensduur' hebben. Ok, dat je na 20 of 30 jaar een onderhoudsbeurt moet geven ala, maar dat je al na 5 jaar potentieel issues gaat krijgen (zeker met digitaal!) vind ik niet acceptabel. Kijk bijv naar de Solaris, ik weet, andere doelgroep, andere prijsklasse, maar je ziet het direct aan de prijs als er geen consessies op materiaal wordt gedaan.
 

Attachments

  • CS 1000.jpg
    CS 1000.jpg
    300 KB · Bekeken: 64
Back
Top