Behringer Deepmind 12 - analog polysynth

Behringer analoge polysynth

Het is bevestigd door Uli Behringer: Behringer gaat synthesizers maken!
Men gaat eerst beginnen met waar de grootste behoeften ligt in de markt,
een analoge polysynth.
Men heeft de laatste jaren veel onderzoek gedaan met de bekende polysynths
uit de jaren 80 en ontwikkeld nu ook zelf chips ervoor.
Het is de bedoeling dat er niet slechts één maar een hele familie aan synthesizers
op de markt komt.


http://www.amazona.de/top-news-inter...t-synthesizer/
 
Ze zeggen trouwens hier letterlijk in het interview dat het om CEMs en SSM's gaat:

Die damals verwendeten Curtis und SSM Halbleiter sind heute praktisch nicht mehr verfügbar und wir haben deshalb viel Zeit verwendet, diese mit zeitgemäßen und hochwertigen VCAs und OTAs nachzubilden. Und jetzt ist uns das endlich auch gelungen. Diese Schaltungen werden nun die Grundlage für unsere Synthesizer bilden.

Het is hun naar eigen zeggen gelukt om CEMs en SSM's te klonen, en die analoge chips gaan als basis voor hun synths dienen.
 
Met het huidige aanbod van synths en de reputatie van Behringer tesamen genomen, moet het wel een heel iets bijzonders worden wil ik er ook maar 1 ct aan spenderen.

Dan moet het zichzelf zeker eerst een jaar of 3 bewezen hebben zonder horrorverhalen van gebruikers enzo.
 
Trouwens wel jammer dat Behringer's eerste synth verloren is gegaan, het is toch een stukje synthgeschiedenis, ondanks de stempel die Behringer heeft.
 
Ik denk dat ze de effecten digitaal doen, dat hebben ze toch al op de plank liggen, en de rest digitaal. Het is maar een idee.
 
"en de rest analoog" bedoel je.

Dat lijkt me zeker een mogelijkheid, hoewel ze natuurlijk ook tig analoge effectpedalen hebben liggen.
 
Ze zeggen trouwens hier letterlijk in het interview dat het om CEMs en SSM's gaat:
Ja, maar het klonen is de kunst niet zozeer, om het rendabel op massaproductieformaat te doen met identieke form factor - da's de kunst. Behringer zou zich eigenlijk in de vingers snijden als ze hun CEM remakes zouden verkopen; da's een geweldig argument om een Jupiter 6, Prophet 5 of SH101 te houden ipv een nieuwe synth te kopen.

en die analoge chips gaan als basis voor hun synths dienen.
Da's wel een vereiste voor de prijs enigszins laag te houden.

Met het huidige aanbod van synths en de reputatie van Behringer tesamen genomen, moet het wel een heel iets bijzonders worden wil ik er ook maar 1 ct aan spenderen.

Dan moet het zichzelf zeker eerst een jaar of 3 bewezen hebben zonder horrorverhalen van gebruikers enzo.

Behringer is ook eigenaar van Midas en Klark Teknik. Het probleem - zoals bij zo veel dingen - is een kwestie van willen, niet van kunnen. Op elk ding bezuinigen - zoveel dat het goedkoper is maar niet zoveel dat het na een keer verkeerd kijken uit elkaar valt.
 
Eigenlijk is dit heel goed nieuws! Ben erg benieuwd wat het gaat worden. Wat de bouwkwalitiet betreft geef ik ze vooralsnog het voordeel van de twijfel. Ik heb slechte ervaringen met een behringer DI maar m'n REV2496, patchbays en MX8000 zijn prima.

Het is wel zo dat ze dus custom analoge chips aan het maken zijn. Dat betekent dat reparaties in de toekomst lastig worden als die chips net zo schaars worden als een hoop CEM en SSM chips..
 
Behringer is op zich niet gebonden om pin compatible met CEMs en dergelijke te zijn, maar het zou wel heel mooi zijn als dat zo zou zijn én als ze dan ook nog eens identiek klinken, zoals met de Juno voices gelukt is, want dan hebben de oude CEM bakken weer wat ademruimte voor de toekomst.

Maar in een eigen synthontwerp zijn ze niet aan het verleden gebonden, dus hoop maar niet te hard op drop-in CEM replacements.
 
Over de kwaliteit van Behringer is al veel gezegd en ik heb mijn goede en slechte ervaringen hier al eerder gedeeld. Ik geef Behringer zeker een kans. Over hun mixer hoor ik goede verhalen van een collega gebruiker. Daarbij zijn de Amerikanen ook niet even betrouwbaar op het gebied van bouwkwaliteit. Zowel Moog als David Smid laat het afweten, is mijn ervaring.
Alesis had ook niet zo'n beste reputatie en toch heeft dit merk i.m.o. een van de beste analoge synths op de wereld gezet.
 
Zelfs al zou de kwaliteit ruk zijn, dan nog is het een goedkoop al in elkaar gezet bouwpakket om eventueel zelf de nodige mods aan te veranderen. sterker nog, ik verwacht dat ze korg in die context gaan kopieren en het inet straks weer volstaat met zelfbouw behringer synth systemen. Ik denk dat dit altijd plus plus is, zelfs voor de haters. Enige minpunt is voor al die chinezen die zich de tyfus moeten werken tegen een grijpstuiver. Maargoed, staan ze niet daar in de hal, dan is het wel bij een andere fabrikant.
 
Kijk, dit is pas nieuws. Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken of je randapparatuur
zoals je mixer ofzo je signaal zou vernaggelen, want dat signaal is immers al verziekt aan de bron kant. :D

Zonder gekheid, misschien levert het wel een leuk klinkend ding op?
Ben alleen bang dat ze een synth compleet gaan NAMAKEN. En dat kan alleen maar ellende opleveren..
 
Verder zegt dhr Behringer in het telefonische interview dat de verwachtingen beter wat
afgeremd kunnen worden:
'De ontwikkeling van het prototype zal zeker een jaar in beslag gaan nemen en zal
gebeuren bij Midas in Manchester, Engeland.
We willen iets buitengewoons neerzetten en dat kost tijd'.

Ook laat men bekende musici en wetenschappers langskomen en roept Behringer op
dat electronica ontwikkelaars zich kunnen melden voor het project als ze dat leuk vinden.

De interviewer en oprichter van het duitse magazine Amazona.de, heeft aan Uli Behringer
aangeboden regelmatig langs te gaan in Engeland en van tijd tot tijd verslag te doen van de
vorderingen. Dat aanbod werd enthousiast goedgekeurd.
 
Is toch vrij duidelijk wat er bedoeld wordt? Alle apparaten die oude dingen kopiëren leveren eindeloze discussie op. En alle andere ook, maar iets minder ;)
 
Verrassend nieuws inderdaad, maar ik kan het alleen maar toejuichen. Behringer heeft naast de wijd gedocumenteerde bagger ook best goede producten gemaakt en meer keuze is altijd goed. Wie weet een leuke betaalbare poly ...
 
Is toch vrij duidelijk wat er bedoeld wordt? Alle apparaten die oude dingen kopiëren leveren eindeloze discussie op. En alle andere ook, maar iets minder ;)

Ik heb hier in de studio een nieuwe Fenix staan en een ARP2600 clone, daar is niet zoveel gemiep over hoor.....waarom, omdat het goed werk is.
 
Back
Top