Behringer Deepmind 12 - analog polysynth

Behringer analoge polysynth

Het is bevestigd door Uli Behringer: Behringer gaat synthesizers maken!
Men gaat eerst beginnen met waar de grootste behoeften ligt in de markt,
een analoge polysynth.
Men heeft de laatste jaren veel onderzoek gedaan met de bekende polysynths
uit de jaren 80 en ontwikkeld nu ook zelf chips ervoor.
Het is de bedoeling dat er niet slechts één maar een hele familie aan synthesizers
op de markt komt.


http://www.amazona.de/top-news-inter...t-synthesizer/
 
@Tom32 Dank je voor je uitgebreide feedback. Spijtig (voor mij) heb je geen woord gerept over de sequencer.. ik leun nogal hevig op sequencing, dus vraag ik me af wat de DM12 als sequencer heeft? Specifiek, kan je gewoon een sequence via toetsenbord invoeren? Ik heb bvb een Yamaha AN1x die ook een sequencer heeft, maar die eist dat je de noten via draaiknoppen invoert, wat totaal belachelijk is als je een toetsenbord ook ter beschikking hebt.. Indien de DM12 dezelfde user interface fout gemaakt heeft, dan vrees ik dat de DM niet voor mij is..
 
Een ander ding is de attack. Zodra die langer worden lijkt het meer een delay dan een attack.
Het geluid komt er na enige tijd (afhankelijk van de attack tijd) vrij plotseling in.
Ook dat valt me slechts bij een paar klanken op, maar ik hoop en verwacht dat Behringer hier middels een update wat aan kan doen.

kijk eens of er geen andere modulatie zit op deze patch voor de adsr of vca,of lfo naar vca gelinkt aan een parameter van de adsr of weet ik veel
 
De DM12 heeft geen sequencer. Alleen een control sequencer waarmee je alleen control values kan sequencen, niet noten, vandaar met de koppen. Verder heeft hij alleen een arpegiator.
 
Indien de DM12 dezelfde user interface fout gemaakt heeft, dan vrees ik dat de DM niet voor mij is.

Ik vrees het ook. ;)

Met de sequencer heb ik mij nog niet intensief beziggehouden, maar vandaar dat ik er in mijn verslagje niet over rep.
Zoals Jeroen al aangaf is de sequencer een control sequencer die je bedient door per stap een waarde toe te kennen. Overigens kun je in de mod matrix de pitch als bestemming kiezen en op die manier dus noten sequencen, maar toegegeven, ideaal is dat niet.
Overigens biedt zo'n control sequencer verder wel interessante mogelijkheden omdat er heel veel mee aan te sturen is.

Een aantal andere zaken die in mijn vorige bericht ontbreken zijn o.a. de chord/poly chord functies, maar ook daar ben ik nog niet aan toegekomen.


kijk eens of er geen andere modulatie zit op deze patch voor de adsr of vca,of lfo naar vca gelinkt aan een parameter van de adsr of weet ik veel

Ik werk vanuit de init patch, dus dat is niet het geval. Bovendien wordt het ook door ander gebruikers gemeld en is er ook melding van gemaakt naar Behringer. Evengoed bedankt voor het meedenken. :okdan:


Ik sluit trouwens niet uit dat er ergens heel erg diep verborgen nog iets gebeurt dat ik niet begrijp. Ik heb voortdurend het idee met issues/bugs te maken te hebben omdat er dingen gebeuren die mij opvallen, maar die ik niet meteen begrijp.
Zo brak ik mij het hoofd over de LFO's. Elke keer dat ik een toets indruk lijkt die getriggerd te worden en accuut naar een andere fase te verspringen.
Het duurde even voor ik door had dat dat kwam doordat de LFO's op polyfoon stonden ingesteld.

Het is maar één voorbeeld, maar zo heb ik vooral de eerste dagen erg geworsteld met het begrijpen van zaken in presets.
Dat is overigens allerminst vervelend en zeer leerzaam.

Tot slot nog iets over de presets. Die zijn zeer fatsoenlijk te noemen naar mijn mening.
Uiteraard zijn ze lang niet allemaal naar mijn smaak, maar het geeft een goed idee waar de Deepmind toe in staat is. Van mooi lieflijke pads tot agressieve teringherrie en zelfs 'modulairachtig' gebliep en gekraak.
Voor elk wat wils denk ik.
 
Geen idee.
Ik vind het geluid en dan met name,het niveau dat van de fan komt nogal,meevallen.
In principe zou je hem uit kunnen zetten begreep ik, maar ik heb het volume aangepast aan wat ik acceptabel vind en dat is nog iets hoger zelfs dan de fabrieksinstelling.

Bovendien werk ik voornamelijk met een koptelefoon op, dus dat beperkt de vermeende overlast nog meer.
Ik heb er in ieder geval geen last van.
 
Laatst gewijzigd:
@Jeroen de DM12 heeft wel een sequencer, en die kan noten aansturen. Dat heeft de ontwerper van de synth mij zelf bevestigd. Wat ik alleen wil weten, is hoe dat gebruik van de sequencer juist in zijn werk gaat.. met of zonder keyboard?
 
Ik heb hem hier staan, en ik kan toch echt geen noten sequencer vinden. Ook in de handleiding niet. Anders dan de arpegiator en het 'misbruiken' van de control sequencer voor de pitch.

Ik heb de fan vanaf dag 1 op 0 staan (uit), hij staat hier hele dagen aan, zonder oververhittingsproblemen. Hij wordt niet warmer dan mijn andere synths.
 
For the record, dit is de korte uitwisseling dat ik had met Rob Belcham, de designer van de DM..

Can the DM transpose sequences with single key presses? I'm not a trained keyboard player, so rely heavily on arpeggiators/sequencers to compensate for my lack of finger skills. I recently bought the Korg Minilogue and was shocked that its sequencer cannot transpose. For someone who can't play normally, this is a real deal breaker.

9:44 AM On Jan 7, Rob Belcham said the following:Hi, yes, if you use the control sequencer to modulate osc pitch then the sequence is automatically transposed to the key you press because the seq steps are relative eg +0, +12 etc.
 
Hij heeft het expliciet over de control-sequencer. Die kun je gebruiken om pitch te moduleren zoals al eerder in deze thread is gezegd. Je kunt hier echter geen melodie mee inspelen. Wel instelling met control-levels. Maar een sequencer waarbij je op [record] drukt en een melodie inspeelt zit er bij mijn weten echt niet in.
 
Maar je weet natuurlijk nooit of Behringer de sequencer met een firmware update toevoegt. Ik heb met mijn X32 ook goede ervaringen met toegevoegde functionaliteit door Behringer.
 
Met de Korg Minilogue heb ik me in mijn koop enthousiasme laten beetnemen: die heeft een sequencer.. maar kan spelende sequences niet transponeren (=deal breaker, maar te laat in mijn geval). De DM12 heeft dan weer blijkbaar het transpose gedeelte.. maar laat geen klassieke invoer toe van de sequence. Ik wacht al heel lang op een Minilogue firmware update dat sequence transpose zou toevoegen.. dus voor de DM zal ik zeker dezelfde fout niet begaan. Deze keer wacht ik af zonder te kopen! Ik hoop dat Behringer idd een deftige sequencer input modus toevoegt.. zo moeilijk kan dit toch niet zijn! Fingers crossed..
 
Je moet de DM12 inderdaad niet kopen omdat je hoopt dat er een sequencer in komt. Je moet hem kopen omdat je hem tof vind in wat hij nu kan. Een sequencer lijk me eigenlijk niet zo waarschijnlijk omdat je daarvoor ook dedicated knoppen zou willen hebben.
 
Als ik naar de bestaande layout kijk, dan zou je de volgende manier kunnen bedenken:

(Note) Sequencer start: ARP/SEQ Edit en ON/OFF toetsen tegelijkertijd (eerst Edit, dan ON)
.. dan maar lekker toetsen invoeren. Stap per stap (realtime is moeilijker.. want heeft dan weer quantise nodig)

(Note) Sequencer stop: weeral ARP/SEQ Edit en ON/OFF toetsen tegelijkertijd (eerst Edit, dan OFF)

Ik heb hier ook een Moog Sub 37.. en Moog heeft een aantal flink ingrijpende nieuwe features toegevoegd aan de sequencer .. ook gewoon door ietwat logische (nieuwe) button combinaties te kiezen. Dus kan zeker, met een beetje goodwill naar de gebruikers toe.
 
Met de Korg Minilogue heb ik me in mijn koop enthousiasme laten beetnemen: die heeft een sequencer.. maar kan spelende sequences niet transponeren (=deal breaker, maar te laat in mijn geval). De DM12 heeft dan weer blijkbaar het transpose gedeelte.. maar laat geen klassieke invoer toe van de sequence. Ik wacht al heel lang op een Minilogue firmware update dat sequence transpose zou toevoegen.. dus voor de DM zal ik zeker dezelfde fout niet begaan. Deze keer wacht ik af zonder te kopen! Ik hoop dat Behringer idd een deftige sequencer input modus toevoegt.. zo moeilijk kan dit toch niet zijn! Fingers crossed..

Anders koop je een Arturia beatstep Pro, daarmee kun je via MIDI sequences opnemen en deze bij terugspelen ook transposen via MIDI (http://forum.arturia.com/index.php?topic=88096.0) en dan kun je dat zowel bij de Minilogue als de DM12 toepassen. Case closed :)
 
Back
Top