Midi Netwerk Config.

Is dat nou wel handig om een SoundBlaster en Midex samen te gebruiken? Lijkt mij dat de Midex toch verschillen heeft met de SoundBlaster qua timing.

Origineel geplaatst door Mk II
heel simpel...

SoundBlaster Midi In / Out : Alesis Andromeda

Steinberg Midex interface:
[1] IN: MAQ16/3 sequencer UIT: Doepfer A-100 modular
[2] IN/UIT: Matrix-1000
[3] IN/UIT: Moog Voyager
[4] IN/UIT: Jomox Airbase
[5] IN/UIT: Peavey Sample Player
[6] IN/UIT: Solton SM-100
[7] IN/UIT: Matrix-6R
[8] IN : DR-8 HD Recorder Sync UIT: EES 7 channel Midi->CV interface

of en toe lus ik wat omr Midi Clock te delen maar bij voorkeur maximaal een apparaat per poort!
Gelukkig heb ik niet zo veel Midi spul :)
 
De PU studio zit wat betreft MIDI zo in elkaar. De OUT-C naar IN-C op de MIDIman dient voor de aansturing van Rebirth...
 
op verzoek van six trak, daar istie dan:
MIDIdatasignal.gif
 
Leuke topic... mag wel een schopje!

Bij de laatste reorganisatie nog zitten piekeren *alvorens* alles aan te sluiten.
En dus onderstaand schema getekend. Zoiets helpt trouwens best wel... ;)

logical.jpg


Wat vind ik nog vatbaar voor verbetering?
Ik zou m'n 4x4 MIDI interface nog wel willen combineren met m'n 8x8 patchbay.
Dus de Midisport & A-880 eruit en een Edirol UM-880 erin.
Maar eens kijken of iemand interesse heeft in een ruil ofzo... :z
 
Dit is mijn setup die ik live gebruik. De setlist(s) staan als patch op de hard-disk van de Miditemp patchbay en bevatten alle midi instellingen per song.

** De PC met Cubase staat hier niet op maar die wordt binnenkort weer aangesloten via een 1*1 USB midi-interface. Ik kan dan beschikken over 16 kanalen in Cubase maar die worden in de miditemp naar andere midi-porten en kanalen doorgestuurd zodat ik alleen de midi file maar hoef over te zetten naar de Miditemp voor live gebruik.
**
Voorbeeld van 1 song:

- Piano en strings worden gespeeld op het Triton klavier waarbij je de sounds hoort van de Triton en NordLead
- Frech horn word gespeeld op het NordLead klavier waarbij je de sound hoort van de Triton

Miditemp midi-setup
- Triton midi kanaal 16 -> Triton midi kanaal 16
- Triton midi kanaal 16 -> NordLead midi kanaal 1
- NordLead midi kanaal 2 -> Triton midi kanaal 1
- NordLead midikanaal 16 noten worden gefilterd (bug in NordLead)
- Program changes naar Triton, NordLead en Midiverb 4

Triton:
- global midi channel = 16
- sound midi kanaal 16 = piano + strings
- sound midi kanaal 1 = french horn

NordLead:
- global midi channel = 16
- sound midi kanaal 1 = analoge filter string
 

Attachments

  • midi-setup.gif
    midi-setup.gif
    42,5 KB · Bekeken: 116
Laatst gewijzigd:
Ook een update van mijn configuratie (in Paint :D )

MIDI kanaalverdeling en sturing:

Roland W30: ch1 tem ch8 -> interne klankbron van de Roland W30
Roland W30: ch9 tem ch16 -> klankbron van de Roland D20
Roland W30 gaat via Roland A220 MIDI Separator naar de rest van de keten. Alle MIDI messages buiten CC's en syncsignaal worden door de A220 gefilterd.

Yamaha SY99 (1) en Yamaha SY99 (2) zitten op te verschillende poortparen van de A220. Beide SY's sturen hun interne klankbronnen.
Yamaha SY99 (1) stuurt tevens ook de Roland MC500 MkII sequencer aan. De MC500 MkII stuurt de Virus C aan op 16 ch (poort A) en de Yamaha DX7 op poort B (ch 15)
Yamaha SY99 (2) stuurt de Roland MC500 aan. Hier hangt een Yamaha TX16W aan poort B en een daisy chain van de QuadraVerb+ met de TC Electronics.

Ter info: de Virus en TC D2 zullen pas in september toegevoegd worden :) :) :)

Het werd tijd dat ik dit eens in een schema zette ... na een jaartje of wat vergeet je zo'n setup toch wel ;)

:doei:
 

Attachments

  • midi_scheme_small.jpg
    midi_scheme_small.jpg
    28,9 KB · Bekeken: 85
Gewijzigde setup tbv opnemen sequences voor live gebruik:
- Er hangt nu een Edirol 1*1 midi interface aan midiport 8 van de Miditemp
- In de miditemp stuur ik alles wat op midi port 8-in binnen komt door naar out 1 t/m 7 (de synths)
- Midi in port 1 t/m7 stuur ik door naar midi out-8

Hiermee relay ik dus midi signalen van de ene midi interface naar de andere en weer terug.

Cubase:
- Per midi kanaal 1 track
- Export midi file (format 1) => wordt gesaved op de Miditemp harddisk tbv van live optredens

Miditemp
- Per track route ik het midi kanaal naar 1 of meerdere midi out's en 1 of meerdere midikanalen. Hiermee heb ik alle vrijheid om sounds te layeren

Live maak ik overigens geen gebruik van de PC en Cubase, deze worden alleen gebruikt om thuis snel te kunnen sequencen en midi files te kunnen bakken. Aan de midi setup hoef ik live niets meer te wijzigen, daar gebruik ik de Miditemp als sequencer
 

Attachments

  • midi-setup2.gif
    midi-setup2.gif
    37,6 KB · Bekeken: 77
hoehaaaa...lang leve dit forum....dit soort voorbeelden zocht ik...
 
en om na een tijdje te laten zien dat ik nog steeds roep:"hoehaaa....lang leve dit forum....."
 

Attachments

  • synth_studio_midi.jpg
    synth_studio_midi.jpg
    74,1 KB · Bekeken: 74
hier nog een uitleg in tekst:

SY99 MIDI OUT <-> MP7 MIDI IN


AKAI ME30PII

MIDI OUT MIDI IN

Audigy Port A
MP7 Port B
TX802 Port C
Port D

MIDI IN MIDICh. MIDI OUT

TR707 (SYNC) PORT 1
SY99 (9-10) PORT 2
TX802 (11-12) PORT 3
4.4 (13) PORT 4
ESI2000 (14) PORT 5
MicroModular (15) PORT 6
Effecten (16) PORT 7
Audigy PORT 8

Port A en B van de akai zijn te mergen.
De Audigy (geluidskaart) gebruik ik voornamelijk om de TX van patches te voorzien.
Verder Sequence ik alles vanuit de MP7. Ik heb één Patch op de MP7 waarmee ik met de controllers de next 4.4 en effecten mee bestuur middels CC. Verder kan ik middels midikanaalselectie op de MP7 de meest belangrijke CC parameters van de andere synths bedienen. De MM is apart verbonden middels de audigy (omgelijktijdig patches te kunnen bouwen). Tof aan de MM is dat de CC`s zijn toe te wijzen. Dus ook met de MM heb ik 16 draaiknoppen (MP7) tot m`n beschikking
 
Ik heb me altijd voorgenomen nog eens een mooie tekening te maken zodra het midi gebeuren iets ingewikkelder zoiu worden en die dan hier te plaatsen. Bij deze.

Misschien dat ik nog eens een grotere merger koop zodat ik meer knoppengedraai kan opnemen zonder kabels los te hoeven maken.

De volgorde van de KS-rack en de A4000 maken volgens mij niet uit hier.

Het eerstvolgende midi apparaat wil ik op de thru van de A4000 aansluiten en als dat vertraging oplevert dan ga ik mijn Roland MC500 als thru-box inzetten (1 in, 2 out). Die MC500 zou dan direct achter mijn RM1X komen.

Ik wil ook een keer proberen of ik de MC500 en RM1x makkelijk afwisselend kan gebruiken in een en dezelfde setup, zodat ik kan kiezen welke sequencer ik gebruik.
 

Attachments

  • daanssetupje.jpg
    daanssetupje.jpg
    27,1 KB · Bekeken: 62
Back
Top