Midi Netwerk Config.

6 trak

?ILLEGAL QUANTITY ERROR
Lid sinds
20 september 2002
Berichten
33.894
Hoe ziet jouwn midi netwerk er uit, mag ook eventueel met CV, DCB etc zijn nutuulk ;)

* 6 Trak heeft het als volgt, 1 master keyboard naar seq. vervolgens via de midi thru box naar een aantal synths/modules en daarna nog eens op de thru's van deze een volgende reeks synths/modules/drumcomps...

hoe steekt het bij bij jullie in elkander? :)

* het zou handig zijn als je er ook ff een simpel schemaatje bij zou kunnen plaatsen
 

Attachments

  • midinet.jpg
    midinet.jpg
    22,3 KB · Bekeken: 77
:D

Heb hier enkel Paint en dan moet ik dus vervolgens Imaging gebruiken om er een jpg van te maken, resultaat:
 

Attachments

  • midi.jpg
    midi.jpg
    24,4 KB · Bekeken: 54
tja, heb gewoon echt een ketting. Vreemd genoeg wil t niet zo als ik de juno achter de nord hang :confused:
 

Attachments

  • midischem.jpg
    midischem.jpg
    15 KB · Bekeken: 55
Even hiermee bezig geweest in Illustrator...

studio.gif


Mensen die m'n gearlist hebben gezien voordat ik 'm verving door een zinnigere signature weten dat ik ook nog een Yamaha W5 workstation, een cheape fxbak, een Solina en een Spirit Folio Rac Pac heb. Die passen er echter niet echt meer in :D. Ik moet daar eens een apart studiootje van maken.

Blauw is MIDI Out, groen is MIDI Thru, rood is MIDI In.
 
Schema van boven naar beneden lezen, anders klopt de bekabeling niet ;).
 

Attachments

  • midi.gif
    midi.gif
    3,4 KB · Bekeken: 60
hoe is jou midi setup ge[on]organiseerd?

hoe is jou midi setup ge[on]organiseerd?

Was eigenlijk weer eens benieuwd hoe iedereen z'n synths, samplers, modules aan elkaar geknoopt heeft? Aansluitend daarop! Gebruik je een hardware sequencer zoals de mpc of soft, cubase, logic etc... ?

Zelf heb ik momenteel de hele handel los liggen (behalve de jp8000 en mc909 die met elkaar verbonden zijn) maar moet er weer eens tijd voor maken alles op een rijtje te zetten.


gr. Mario
 
Laatst gewijzigd:
DIT maakt alles overzichtelijk en simpel (wat midi betreft dan....)

MIDI IN seq verbinden met MIDI OUT masterkb
MIDI OUT seq verbinden met MIDI masterkb
MIDI THRU masterkb verbinden met midi thru box en van daaruit al je modules etc. aansluiten.

:W
 
Voor optredens is dit mijn setup:

(Laptop Kontakt)
|
| ( JV1080 ) - Channel 13
| |
| |
Out Thru
( Karma )
|
|
Out
( S90 )



Kom wel eens in de knoop, maar het ideaale hiervan is dat mijn Karma het centrum vormt van mijn setup, ik heb bv. een program op mijn korg genaamd kontakt. Op mijn S90 heb ik een program genaamd JV1080 (stuurt out op channel 13)
 
ik heb een edirol UM880 midi-interface/patchbay...... werkt perfect... 8 ins/outs... en je kan zonder software gewoon vanaf de front-panel patchen..
 
Weet ik shortwave.... simpel, maar er zijn veel meer manieren van aansluiten, zeker als het gaat om een grotere chain.
Was bovendien benieuwd hoe iedereen z'n setup zo ideaal en goed mogelijk heeft aangesloten voor gebruik.

Wat bv. als je masterkeyboard geen thru heeft maar alleen een out? snap je....


gr. Mario
 
"oude setup"

RM1X, met daaraan als keten gekoppelt de rest van m'n gear. Toen de ketting wat lang werd een UM880 gekocht.

"huidige setup"

SI-24 studio interface (Logic RPC + hardware interface + 8 x i/o) gekoppelt aan UM880, die vervolgens de midi data distribueert over de rest van m'n gear.
 
Mijn setup:

De sequencer is cakewalk pro audio op mijn laptopje.
Daaraan hangt een Emagic MT4 USB midi interface.

MIDI:
in/out 1 : nord modular, voor het editten van de synth (deze poort is puur voor de software
OF:
CS1x als masterkeyboard op in/out 1

in/out 2 : midi in en uit van dezefde nord.
out 3: philip rees V10, dat is een 1 midi in naar 10 midi thru kast hierachter hangen op het moment een superbassstation, de A4000 sampler en de midiverb IV. uitbreidingsmodelijkheden zat dus.
out 4 is voorlopig nog niet in gebruik.

AUDIO:
A4000 - 4 outputs (binnenkort 10 :D) in mijn mixer 1 t/m 10
Nord modular - outputs 3 en 4 in de mixer 11 / 12
Superbassstation - 1 output in 13
MKS-50 - 1 output in 14

De nord modular inputs 1 en 2 en outputs 1 en 2 zijn aangesloten op mix insert.
Hierdoor heb ik de vrije hand in filteren, compressen, resamplen en eq-en op mijn eindgeluid (zie mijn trackie onder tracks ;))

De midiverb IV is aangesloten met een 2 kanaals flanger / delay patch op aux 1 en 2. De returns zijn mono op het moment.

Verder ligt hier nog een crumar bit one stof te verzamelen, en die sluit ik aan op 15 en 16 van de mixer soms.
Eerst had ik een korg kaoss pad als mix insert maar deze staat nu te koop, evenals de crumar bit one ;).

-C-
 
RM1X, met daaraan als keten gekoppelt de rest van m'n gear

Je hebt dus neem ik aan je rm1x als 'hard' sequencer gebruikt?
 
Kijk omdat ik zo ontzettend tevreden ben over de mc909 wil deze graag als sequencer inzetten. Natuurlijk moet hier ook een masterkeyboard aan te pas komen waarbij ik de jp wil gaan gebruiken maaaaaaar deze heeft geen thru alleen -in en -out. (zoals we gewend zijn bij roland en meerdere trouwens!) Hoe zou jij het organiseren met:

mc909 sequencer
jp8000 masterkeyboard

achter aan de chain samplers, modules etc...
 
idd. bedankt voor je info. Moet het gemist hebben :okdan:

gr. Mario
 
Bij mij zal het op dit moment ongeveer dit zijn:
 

Attachments

  • cv-setup.jpg
    cv-setup.jpg
    13,4 KB · Bekeken: 64
Back
Top