Vragen omtrent Formant Synth

update: de 14 pins is een quad opamp en de 18 pins een CEm3320 filter chip.
dat maakt het maken van een schema een stuk makkelijker
Leuk om te lezen. Dat spul heb ik ook nog als weinig gebruikt maar wel werkend en binnen handbereik.
Zelf ga ik er niet aan werken het kost me te veel tijd of het is te moeilijk.
Hetgene wat ik wat ik heb is gemaakt door een paar fanatike electronici met eigenontwerp verbeteringen.
Een voordeel is dat ze me alles uitgelegd hebben voor wat er van belang is voor een sythesizer hoe het werkt.
Misschien iets om na te maken omdat het zeker al veertig jaar geleden is ontworpen en dat ze dat wel goed zullen vinden.
Maar geen idee waar je dit nu in Nederland kunt kopen voor een redelijke prijs.
 
Wat bedoel je met het woord "dit" precies?
Sorry ik bedoel eigenlijk `dit` of `deze` spullen zoals die kleine losse syntersizer modules van een modulair.
Als je bijvoorbeeld in een stad als Utrecht woont kun je makkelijker naar een winkel of veel meer mensen die soortgelijke spullen hebben gekocht. Omdat het dicht bij elkaar is. Zo kom ik wel eens langs de Baxshop waar ze ook van alles verkopen.
Maar ik heb het idee dat je het zelf maar uit moet zoeken als je met iets terug komt dat niet naar de zin is.
De kans van verkeerd aansluiten is groter bij losse electronica.
Dat in tegenstelling tot complete apperaten daar in die winkel waarbij het bijna onmogelijk is om die verkeerd aan te sluiten.
Die service is daar gewoon goed met mjn ervaring daar.
Het zal niet altijd gelden voor die vele kleine dingen die je nodig hebt voor een modulair.
Want als je een heel goede klant bent die veel koopt wordt je automatisch beter geholpen.
Zo zou ik nog wel eens een paar VCA`s erbij willen hebben.
Het lijkt me moeilijk om ze te ruilen met de mededeling : Die ik nu al heb zijn beter minder ruis minder minder signaal-lek
Want die van mij zijn hoger in de signaal ruis verhouding (meer Db`s) en minder vervorming.
Het kost ze veel tijd om alles door te meten te vergelijken en de onderdelen zijn laag in prijs.
Dan kunnen ze amper nog wat verdienen.
Maar misschien heb ik geen gelijk en weet ik het niet.
 
Back
Top