Hallo allen

fokko888

Ingeburgerd
Lid sinds
29 september 2014
Berichten
47
Locatie
hier
Hallo,

Mijn naam is Fokko, aangenaam. Ik ben een 23-jarige jongen die geluiden van synthesizers helemaal geweldig vind. Vooral de retrosynths vind ik echt mooi klinken. Zelf heb ik dit jaar een Korg Poly 800 gekocht. Misschien niet de mooiste voor sommigen, maar om mee te beginnen leek me dat wel een goeie.

Door deze FM synth ben ik geïnspireerd geraakt in het moduleren van geluiden. Het volgende wat ik kocht was een Doepfer A-100 MC (Mini Case) en ik heb hem nu al vol. Ik ben van plan om over te gaan naar modular synthesizer(s) en binnenkort wil ik de Doepfer A-100 P6 Suitcase gaan aanschaffen. Verder heb ik nog een Korg Electribe ER-1, waar ook knopjes aan zitten waarbij je dus ook verschillende waveforms kunt moduleren met delay.

Wellicht heeft iemand van jullie nog een tip voor mij om te beginnen met modular synths. Ik wil vooral mooie geluiden(akkoorden) en/of beats maken. Het is meer een hobby en niet professioneel. Mocht ik ooit ruimte en de tijd hebben om wat op te nemen, dan zou dat natuurlijk mooi zijn. Mijn muzieksmaak is zeer breed ik vind funk, jazz, soul, rock mooi. Daarnaast ook techno, house, r&b, hiphop en nog wat dansmuziek. Bovendien ben ik ook erg van muzikale composities, zoals in klassieke, filmmuziek of zelfs muziek van videospellen, die kunnen ook mooie soundtracks bevatten.
 
Back
Top