Schandalig laat

welkom

welkom

leuk verhaal. veel van de synth's die je noemt komen bekend voor. ben zelf op dit moment bezig om een trilogy te modificeren dus als je nog ideeen hebt. voor de w30 is trouwens ook een leuke club op het net :
http://groups.yahoo.com/group/rolandw30/
(voor als je die nog niet gevonden had)
system 100 ;fijne synth heerlijke filter
?waar is die andromeda heen?
groeten en weerom welkom
sunny
 
Re: welkom

Re: welkom

Origineel geplaatst door sunny pedaal
leuk verhaal. veel van de synth's die je noemt komen bekend voor. ben zelf op dit moment bezig om een trilogy te modificeren dus als je nog ideeen hebt. voor de w30 is trouwens ook een leuke club op het net :
http://groups.yahoo.com/group/rolandw30/
(voor als je die nog niet gevonden had)
system 100 ;fijne synth heerlijke filter
?waar is die andromeda heen?
groeten en weerom welkom
sunny

Hey Sunny,

Jij hebt dus ook een Trilogy? Welke modificatie maak je daaraan? Rust je hem uit met MIDI of doe je ook iets aan de filters of zo? Die van mij is dringend aan een revisie toe. De toetsen hebben regelmatig last van 'dubbele aanslagen', de LFO geeft brom. Maar om één of andere reden is het er nog niet van gekomen. Misschien kunnen we ooit eens afspreken als je dat zou zien zitten ;)

Dat van die W30-club wist ik nog niet. Ga ik zeker eens een kijkje nemen.

En ja ... m'n 101 zal nooit weggaan. 't Was m'n allereerste synth en hij heeft inderdaad een apart geluid. Ik gebruik hem zo nu en dan voor baswerk en regelmatig voor z'n noise generator of z'n resonance effectjes (is gekoppeld aan een CSQ600-sequencer).
 
lijkt me leuk (dat ontmoeten)
er is trouwens ook een crumar group bij die yahoo groepen en als ik binnenkort eens tijd heb dan wil ik het schema (wat mij liefdevol is toegezonden door johnnie) kopieeren voor die group aangezien er meerdere mensen in hun maag zitten met de trilogy naar het schijnt. ik moet zelf eerst de sustain maken en dacht daarna om een externe filter input te maken waar dan ook de orgel en stringsectie doorheen kan gaan. er is denk ik technisch best het een en ander mogelijk met die curtischips (dezelfde als in de prophet5). ook een extra noise generator zou ik wel willen , want wat is een synth zonder noise.alles bijelkaar moet het wel dicht bij het orgineel blijven anders koop ik beter een andere synth. als je nog suggesties hebt ,graag! (dit geld overigens ook voor de andere synthforumleden , kom laat je fantasie eens werken: wat zou jij allemaal doen met die trilogy?)

heb je je synth trouwens wel eens schoon (laten) maken, ik bedoel met die dubbele toetsaanslag, misschien.
zo nodig heb ik een adres waar ze hem voor je willen/kunnen nakijken p een fatsoenlijke manier.
groet , sunny
 
Origineel geplaatst door sunny pedaal
lijkt me leuk (dat ontmoeten)
heb je je synth trouwens wel eens schoon (laten) maken, ik bedoel met die dubbele toetsaanslag, misschien.
zo nodig heb ik een adres waar ze hem voor je willen/kunnen nakijken p een fatsoenlijke manier.
groet , sunny

Ik heb enkel wat met contactcleaner zitten klooien, maar dat hielp niet veel. Dus wat mij betreft mag je dat adresje doorgeven, hoor ;) Ik denk trouwens dat het beestje wel aan een algemene 'revisie' toe is.

Het belangrijkste om te modificiëren heb je al opgenoemd, denk ik ... MIDI blijft het belangrijkste.
 
Ik ben ook schandalig laat maar daarom niet minder welkom!
Hoe is het ondertussen gevorderd?

Cheers,
Exo. :mega:

En om op deze vraag te antwoorden: van de origine setup schieten nog enkel de Roland D20 en W30 en Yamaha DX7 over. Deze werd uitgebreid met tal van andere synths en randapparatuur. Met wat zoekwerk vind je eigenlijk de ganse historie van de studio op deze site. Maar om het makkelijker te maken, sluit ik een foto van de huidige setup bij. Songs zijn verder geëvolueerd en er zijn reeds twee officiële CD's uitgebracht bij Groove Records.

En hartelijk dank voor het warme (doch enigszins late) welkom ;) :okdan:

:doei:
 

Attachments

  • 20220213_195804.jpg
    20220213_195804.jpg
    192 KB · Bekeken: 117
En om op deze vraag te antwoorden: van de origine setup schieten nog enkel de Roland D20 en W30 en Yamaha DX7 over. Deze werd uitgebreid met tal van andere synths en randapparatuur. Met wat zoekwerk vind je eigenlijk de ganse historie van de studio op deze site. Maar om het makkelijker te maken, sluit ik een foto van de huidige setup bij. Songs zijn verder geëvolueerd en er zijn reeds twee officiële CD's uitgebracht bij Groove Records.

En hartelijk dank voor het warme (doch enigszins late) welkom ;) :okdan:

:doei:
Ok, nu we er dan toch zijn: vette setup!
 
Leuk om je verhaal te lezen. Ik denk ook voor veel leden herkenbaar. Ooit als single alle tijd van de wereld, dan een partner…kindjes en weg is de tijd om muziek te maken, maar na een tijdje komt die weer terug en begint het weer te kriebelen. Ik zit nu weer in die kriebelfase.
 
hoe ontsnap je uit deze studio?

Er is écht wel genoeg plaats voor hoor maar dat zie je niet op de foto omwille van de hoek waarin ze werd genomen. Hieronder vanuit een andere hoek en dan zie je dat er ongeveer 35cm ruimte zit tussen de zijkanten van de DX7/D20 en MC500. En zó dik ben ik nu ook weer niet :).
 

Attachments

  • 20220213_195728.jpg
    20220213_195728.jpg
    222,4 KB · Bekeken: 76
  • Guy-Lian_Homestudio.jpg
    Guy-Lian_Homestudio.jpg
    267,5 KB · Bekeken: 76
Back
Top