Nieuwe Korg producten, oa Electribe, VOLCA Sampler, etc

Ziehier de nieuwe producten van Korg:

http://www.korg.com/us/news/2014/090302/

Electribe

2.jpg


Electribe sampler

1.jpg



VOLCA sampler

3.jpg


En dan deze mooie stompbox.. erg smaakvol ;)

korg_mikustomp_001.jpg



En nog wat meer spulletjes, maar dit zijn denk ik de interessantste voor ons :)
 
Last edited by a moderator:
lekker terug in de tijd!
lekker kazige el cheapo meuk van korg
 
Hoe zit dat met die parts van de electribe samplers?
• Je hebt 16 parts voor een pattern.. maar kan je die samples per pattern wisselen? Lijkt me wel toch?
• En kan je 1 part (bv een bass sample) over een keyboard bespelen? Of alleen 1 noot triggeren?

Leuk btw dat die Volca Sample wit met rood/grijze accenten heeft. Doet me denken aan de Akai S-samplers van vroeger, toch wel m'n eerste kennismaking met hardware samplers.. Is denk ik bewust zo gedaan.

Die Elecribe sampler lijkt me een leuk ding. Werkt ook op 6 penlites en exporteert naar Ableton.. Cool!
 
Laatst gewijzigd:
Meer irritante flikkerende lichtjes en kleine plastic klote knopjes yeah!

Volgens mij hebben ze bij Korg de vorige ontwerpers ontslagen en een stel nieuwe gehuurd die bij Elektron hebben stage gelopen ofzo..
Ik zie nog geen leuke features. Alles in menu's.. De oude (eerste) electribes waren gewoon beter vind ik alvast. :D
 
Midi over minijack? Daar word ik dan weer niet zo vrolijk van..

Tja beetje vreemde zaak idd.. anders werd het apparaat te dik zeker? Ik neem aan dat er een conversieplug bijgeleverd wordt, zodat je het apparaat ook daadwerkelijk in je setup kan gebruiken.
 
Wel een leuke optie is de integratie bij de Electribes met Ableton: "The electribe can internally save and export patterns in Ableton Live format. Individual patterns and parts are saved as scenes and clips in an Ableton Live Set."

ja dit is blijkbaar een nieuwe samenwerking tussen korg en ableton. Ik zag dat in de update van de iPad APP korg Gadget nu ook een ableton integratie was. Je kunt al je korg gadget projecten op de iPad nu exporteren naar ableton live. Het mooie is dat als je nog geen ableton live hebt dat je de lite versie gratis krijgt als je in de app een key aanvraagt. En er is een aanbieding die je 100 dollar korting geeft om van lite naar de full versie te gaan van ableton.

Dus dat ableton en korg nu ineens grote vrienden zijn is wel duidelijk, dus ik verwacht een hoop integraties in de komende maanden tussen korg apps, synths en ableton live.

:okdan:
 
Is er iets meer info bekend of blijft het bij deze foto's?
 
Back
Top