Nieuwe Korg producten, oa Electribe, VOLCA Sampler, etc

Ziehier de nieuwe producten van Korg:

http://www.korg.com/us/news/2014/090302/

Electribe

2.jpg


Electribe sampler

1.jpg



VOLCA sampler

3.jpg


En dan deze mooie stompbox.. erg smaakvol ;)

korg_mikustomp_001.jpg



En nog wat meer spulletjes, maar dit zijn denk ik de interessantste voor ons :)
 
Last edited by a moderator:
Volca Sample alleen laden via een iOS app? bummer! Ik neem aan dat het via Bluetooth gaat dus dan zijn er misschien wel alternatieven te bedenken. Anders is-tie voor mij helaas onbruikbaar en dat zou jammer zijn.
 
Denk niet dat er bluetooth in zit... Zal wel via midi (sample dump) gaan. Die iOS only zooi is idd een beetje vreemd, maar denk dat hobbyisten/programmeurs dit in korte tijd wel zullen oplossen.
 
"de Electribe Sampler voorzien van USB-aansluiting en een kaartslot voor SD- en SDHC-cards."

Dus samples overzetten kan met een kaartje in alle gevallen (OS/W)

ETA,
ik zie nu dat de Volca dat niet kan nee.
 
vind ze juist erg mooi.
kan zou uit de deathstar komen.
witte volta lijkt ook op een vintage starwars schip.

de sampler zou ook wel eens de mpc 500 gaan vervangen.
 
Wauw, leuk nieuws, Ik ben wel benieuwd hoe die sampler nu precies gaat werken, hopelijk ook een beetje OK met phrase loops en fatsoenlijke audio in. Zo ja, dan flikker ik mijn Kaossilator Pro en Electribe R in de verkoop voor deze unit. En ik begrijp het dus goed dat als ik deze unit koop ik Ableton lite krijg die ik voor 100 ekkies kan upgraden naar Ableton full? Dat klinkt als een sicke deal.
 
Ben ik de enige die vind dat je bij een 16 steps step sequencer niet 8 steps onder elkaar moet zetten maar gewoon de 16 steps in EEN rij??

Waar heb je in godsnaam die achterlijk grote drumpad/steps voor nodig als je gewoon de voice trigger buttons zoals op de originele electribes hebt? Vond het toenertijd bij de Tempest ook al erg spijtig dat ze het zo hadden gedaan.

Als ik zo naar de front panel van de nieuwe tribes kijk zie ik een overbodige xy pad en lompe pads en mis ik een aantal controls die het origineel wel had.

En geen Midi out of wel?

Sorry voor het azijnpissen, maar dat is echt mijn eerste indruk. Ben zo blij dat ik mijn Er-1 heb!
 
?..ik Ableton lite krijg die ik voor 100 ekkies kan upgraden naar Ableton full? Dat klinkt als een sicke deal.

Waar lees je dat?
 
Vind het eerder een budget versie van een Tempest / Analog Rytm (maar dan natuurlijk niet analoog).
Het succes gaat ook grotendeels afhangen van de prijs, workflow en uiteraard de klank... Voor 300 euro zou het wel eens een hit kunnen zijn...

Ideaal voor beginners/studenten, mensen on de move (bvb id trein, geniale zet trouwens van die Ableton integratie en batterypack) en niet te duur voor impuls aankopen. En aan die prijs willen mensen zich wel neerleggen met de beperkingen en cheapo look. Techno werd destijds ook met cheapo shit gemaakt TR/TB's die ze aan de straatstenen niet kwijtgeraakten omdat ze niet als een echte drummer/bassist klonken...

Wel spijtig van de naamgeving want dat creeert verkeerde verwachtingen... Zien er eerder uit als de nano-series of de monotron/monotribes dan de electribes...
 
Waar lees je dat?
Oeps, iets te enthousiast geweest met posten...

Op de site site van korg staat dat je ableton lite erbij krijgt, op de site van ableton staat dat je 100 BESPAARD als je upgrade, en ook niet zo lang meer helaas...
 
Zal wel via midi (sample dump) gaan
dat hoop ik echt niet, dat is zo ontiegelijk traag dat het bijna onbruikbaar is.en een iPad heeft toch ook geen Midi out?
het beste zou zijn geweest als ze de Sync poort hadden gebruikt als data input net zoals bij de Monotribe O/S updates.
Maar goed, zolang het maar enigzins "hackbaar" is want ik ga echt niet een iPhone kopen om samples te kunnen laden.
 
die Korg Volca Sample lijkt me harstikke tof en bruikbaar :D en ik ja, ik vind dat witte wel mooi :okdan:

enige maar... alleen laden via een iOS app? moet ik nu een ipad of zo kopen?
 
:
Denk niet dat er bluetooth in zit... Zal wel via midi (sample dump) gaan. Die iOS only zooi is idd een beetje vreemd, maar denk dat hobbyisten/programmeurs dit in korte tijd wel zullen oplossen.

Ik denk via audio, alpha juno style :o:

Edit: nee, nog langzamer dan midi waarschijnlijk (denkt aan c64 games laadtijd vanaf cassette).
 
Nu die Korg Gadget een upgrade heeft gehad (landscape, export naar Ableton) vraag ik me nog af hoe groot de behoefte is aan zo'n Electribe. Ik ben normaal een groot voorstander van dedicated hardware, maar die Gadget is toch wel erg krachtig en eenvoudig tegelijk!
 
Back
Top