GEZOCHT: Synth die als masterkeyboard kan dienen

Status
Please reply by conversation.

koediman

--<{(OoO)}>--
Lid sinds
11 augustus 2003
Berichten
3.485
Locatie
Rotterdam
Ben op zoek naar een midi masterkeyboard. Zou fijn zijn alstie ook leuke geluiden kan voortbrengen. Mag een oude bak zijn of splinternieuw, dat maakt me niks uit. Prijs is relatief ook niet zo belangrijk.

Voorwaarden:
- midi in/out/thru
- aftertouch
- liefst minstens 60 toetsen (niet noodzakelijk, optie tot oktaaf omhoog/omlaag switchen is ook goed)
- sound editten met zo weinig mogelijk menu's (dus zoveel mogelijk dedicated knoppen die overigens geen midi hoeven uit te sturen, ik doe niks met softsynths), sowieso moettie simpel te bedienen zijn.

Heeft iemand wat staan of een tip?
 
Nog een beetje meer nagedacht. Om m'n huidige setup goed aan te vullen is een bread en butter synth eigenlijk het handigst. Liefst niet al te verouderd qua geluiden. Misschien is een Alesis QS6.1 wat, of wat higher end Kurzweil PC3le. Komt m'n eis om veel knoppen en eenvoudige bediening wel wat in de knel natuurlijk. ;)
 
Zou vooral op de kwaliteit van het toetsenbord letten
Vind zelf de oude dx7s, dx7ii net fijn spelen
 
Ik kan m'n K2661 al jaren ni meer missen...
't is zo simpel, Oct Hoger of Lager, Keyboard Transpose, Midi scope, Controller assign,

Anders een PC3 K6 ?? Maar ik weet niet of die ook alles van een K2xxx aankan ??
 
Heb je de alesis al?
Ik heb anders nog een mox6 van yamaha. Heeft ingebouwde geluidskaart en DAW-bediening.
Cubase 6 AI inbegrepen.
 
Matrix 6? fijn keyboard, die je ook kan ontkoppenlen van de sound engine. verder best fijne alround analoge poly synth.
 
kawai k5000w

;)
ik had m een tijdje terug nog. heerlijk toetsenbord, 40 track sequencer, lekkere k5000 synthese die door merg en been gaat + general midi en andere pcm sounds aan boord.

roland xp30

;) iets stugger keyboard, alleen de (bruikbare) jv geluiden, maar weer lekker licht en handzaam.

maar je kan het natuurlijk ook bij je alesis houden ;)
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top