Lexicon 224 / 480L

Het is meer dan dedicated dsp hoor. Ik ben behoorlijk fan van Exponentional Audio als plug in maker, maar toen ik dit laatst testte naast de 480/224/Infernal was het verschil tussen hardware en software nog steeds vele malen groter dan ik dacht. Heb nog geprobeerd om dit verschil te reduceren in de Exponentional Audio software, maar ik kom niet eens in de buurt. De hardware klinkt veel opener, blend beter met origineel. Ik snap het ook niet precies, maar zit in verschillende factoren denk ik (amping, converters, bepaalde chips, bitrate compensatie). Wel jammer in bepaald opzicht, zou mij een hoop ruimte in de studio schelen… En onderhoudsgedoe. Maar ook wel weer heel fijn om aan echte schuiven te zitten op zo'n Larc, werkt heel fijn. :kroon:


Ja, dit hoor cq lees je inderdaad vaker. :) Grappig ergens.
Lijkt me heel fijn trouwens, om die hier tot mn beschikking te hebben, maarja de redenen ken je.

Als alternatief zijn die TC electronic 6000's nog interessant?
 
Mwa... vind ik niet echt. Ligt aan het gebruikte algoritme natuurlijk - de TC heeft overigens een goeie EMT 250 (die met de space handles look) aan boord, wel vintage maar toch anders IMHO.

Als je dan toch per sé, kan je vrijwel net zo goed een TC 4000 scoren, dat lukt nog onder de 1000 (niew zelfs)...
Maar ik vond het toch minder overtuigend dan andere alternatieven (lees: Bricasti, in mijn geval).
 
Voor mensen die geinteresseerd zijn in oude Lexicon bakken. Ik heb hier nog een upgrade liggen naar OS versie 3.5 voor de Lexicon 300M (maakt van de 300 een halve 480, weliswaar zonder LARC maar wel met dé sound).
 
Back
Top