Asio4all - na vier jaar weer een update

Asio4all - nieuwe update 17-06-2014

http://www.asio4all.com/

Combined 32/64 bit version, supports Win 98SE/ME/2k/XP/MCE/2003/XP64 and Vista/Windows 7/Windows 8.x x86/x64

After more than 4 years, of course, this is a *major* update!

Changes since version 2.10
Improvement: Make an attempt to reclaim an unavailable audio device, includes workaround for a (confirmed) Windows bug.

Improvement: Add general fixed factor resampling capabilty

Improvement: Latencies now displayed for the preferred buffer size, if host elects to violate the spec.

Improvement: Support for single common sample rate that is *not* a multiple of 8 or 11.05

Workaround: Realtek PULL mode not supported for "odd" ASIO buffer sizes. Symptom was a "Beyond Logic" error depending on ASIO buffer size.

Fix: Potential application compatibilty issue regarding ASIO reset request message

Fix: Increased latency in x64 mode

Fix: Pull mode _and_ latency display now working

Fix: ASR issue with MSVC 2013 x64 -> Performance impact with hosts compiled with MSVC 2013

Fix: UI appearance with different system locale

Fix: Hang with some x64 hosts

Fix: Crash on exit of A4Apanel64.exe

Fix: Minor memory leak

Fix: All known 2.11 Beta(1,2) regressions fixed!
 
Wie gebruikt eigenlijk deze drivers ? Alleen degene die een onboard Realtek geluidskaart gebruikt?
 
ja, als je idd realtek hebt en geen ASIO driver van de fabrikant
 
Wat een leuke positieve reacties, voor iemand die de moeite doet hier iets nieuws mee te delen...
 
Voor mensen die te weinig muziek op hun computer maken om een dure geluidskaart aan te schaffen (zoals ik) is ASIO4all wel een uitkomst hoor.
 
Ik gebruik asio4all als ik met mijn laptop ergens ben waar ik geen voeding heb voor mijn geluidskaart. En eerlijk gezegd werkt het prima. Thuis zet ik alles weer op mijn scarlet/ NI/ E-mu kaarten.
Maar voor onderweg is het best.
 
Mijn Alesis IO2 had zo slechte drivers dat ASIO4ALL mij jarenlang trouw gediend heeft.
 
Asio4All is een life saver!

Bijvoorbeeld omdat Cubase niet met meerdere ASIO drivers tegelijk werkt. M-Audio Delta en de SH201 gelijktijdig is dus niet mogelijk met native ASIO drivers, wel als je het via Asio4All doet.

In m'n mediacenter PC in de woonkamer gebruik ik het ook om via de onboard realtek (die uiteraard geen asio drivers hebben) lossless audio naar de receiver te krijgen. Werkt als een speer en heel stabiel!
 
Asio4all is inderdaad in meerdere situaties een geschenk uit de hemel. Zelfs al heb je een superieure externe geluidskaart met eigen drivers.
Het is gewoon superhandig dat je in bepaalde situaties toch ook beroep kan doen op je onboard geluidskaart.
On the road bijvoorbeeld. Of op een alternatieve laptop / pc.
Of als beginner die gewoon wat wil uitproberen zonder zichzelf meteen in de kosten te jagen. :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Wat een leuke positieve reacties, voor iemand die de moeite doet hier iets nieuws mee te delen...

Alles went op synthforum :).

Maar het was inderdaad slechts goedbedoeld voor de forumleden die met wat mindere spulletjes hun hobby bedrijven. Heb van Asio4All in het verleden zelf altijd veel plezier gehad.
 
Pff, al die prutsers met een Apple die denken dat ze dichter bij god staan met hun beperkingen apparaat. Triest altijd.

Excuses voor off-topic maar het moest er een keertje uit.

MacOS X beperkt? In welke zin?
 
Back
Top