Hoe krijg ik digitale audio in mijn nieuwe iMac?

Tom Thomas

Oude club klinkt nog steeds het best
Lid sinds
19 februari 2003
Berichten
1.240
Hey jongens,


Net een nieuwe iMac i7 gekocht.
Maakte daarvoor muziek met een ouder model en was er heel content mee.
Ik gebruikte hem in combinatie met een Lavry AD-DA en had er een kastje tussen zitten die het optische signaal van de Mac naar AES/EBU om zette en visa versa.

Nu kom ik er achter, ik heb hem al gekocht, dat er geen optical audio input meer in de nieuwe iMac zit:frons:. Er zitten alleen USB 3 en thunderbolt aansluitingen op... .

Weten jullie een manier om mijn AES/EBU signaal van mijn Lavry op een zo goed mogelijke manier in m'n (nieuwe) iMac te krijgen?
Ik heb dat kastje natuurlijk ook nog die van AES/EBU een optisch signaal maakt. Dus ik zoek een zo goedkoop mogelijke en kwalitatief goede manier om van AES/EBU of optical weer terug in die iMac te komen. Liefst zonder dat kastje ertussen en direct van AES/EBU terug in de nieuwe iMac.


Groeten, Tom
 
Laatst gewijzigd:
Ik veronderstel dat dit dan oud nieuws is?

http://www.larryjordan.biz/theres-a-fiber-option-connection-built-into-every-mac/

Is dit misschien iets? Ik heb thuis geen recente imac, maar een mini jack die optisch is ken ik wel. Begrijp ik hier verkeerd dat de minijack een optische connectie is? Dit is een topic over een post 2012 imac.

I/O ports

1. Headphone port

Line/headphone output
The headphone output is automatically selected for audio output if no external S/PDIF optical digital output device is detected. The headphone output supports a stereo data stream at bit depths of 16, 20, or 24 bits per sample and at sample rates of 44.1 kHz, 48 kHz, or 96 kHz. The headphone output volume can be adjusted from 0.0 dB to -43.0 dB.
 
Dat zou wel vet zijn. Even uitzoeken welke modellen dat ondersteunen.
 
Ik veronderstel dat dit dan oud nieuws is?

http://www.larryjordan.biz/theres-a-fiber-option-connection-built-into-every-mac/

Is dit misschien iets? Ik heb thuis geen recente imac, maar een mini jack die optisch is ken ik wel. Begrijp ik hier verkeerd dat de minijack een optische connectie is? Dit is een topic over een post 2012 imac.

I/O ports

1. Headphone port

Line/headphone output
The headphone output is automatically selected for audio output if no external S/PDIF optical digital output device is detected. The headphone output supports a stereo data stream at bit depths of 16, 20, or 24 bits per sample and at sample rates of 44.1 kHz, 48 kHz, or 96 kHz. The headphone output volume can be adjusted from 0.0 dB to -43.0 dB.



Yup. Die minijack is analoog, maar kan ook optisch uitlezen.
 
Tis alleen optisch out op de IMac op minijack, geen input. Input wordt gevraagd.
Ben bang dat het een prijzige oplossing moet worden. AES/EBU interface met USB moet je hebben.
Meeste gewone usb audio interfaces hebben ook alleen optisch uit en geen in.
 
DIe mini jack is inderdaad ook optisch.

De oude iMac modellen hadden in en out. De nieuwe alleen out.
Ik moet nu dus op een andere manier m'n audio in de Mac krijgen via usb of Thunderbolt.
Ik heb al een goede audio-interface van Lavry maar die ondersteund alleen AES/EBU. Ik moet dat AES/EBU signaal dus USB3 of Thunderbolt krijgen.


Gr. Tom
 
Een geluidskaart met SPDIF geeft je de oude situatie terug, dat is een optie.

Zal wellicht de performance ook verbeteren.
 
Je kunt alleen geen geluidskaart met spdif in een iMac stoppen, alles zit geïntegreerd in het scherm... .


Gr. Tom
 
USB-kaart bv met SPDIF io. Of firewire(via thunderbolt).
 
Dan kan je wellicht beter de Lavry upgraden naar usb
 
Back
Top