beatstep cv out naar volca beats cv in

rudydnmr

Stamgast
Lid sinds
8 juni 2014
Berichten
122
goedemiddag

ik heb gisteren een arturia beatstep gekocht
voornamelijk omdat ik een mobiel setje wou.
ik heb een korg volca beats en die wou ik gebruiken om de drums te verzorgen.
beatstep werkt perfect via midi out.ook naar de volca beats.
het probleem is nu,ik krijg de korg volca niet aan de praat met de cv out van de beatstep :(
ik heb in de meegeleverde software van de beatstep het cv/gate kanaal op 10 gezet.
ook andere kanalen geprobeerd.
maar nu heb ik midi naar mn ipad lopen,cv out naar de volca,maar ik krijg m niet aan de gang.
als ik de gate out naar de volca doe dan werkt ie op de stappen waar een noot speelt,maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
ik ben helemaal nieuw in cv/gate.
heb er al veel te lang over gedaan om midi een beetje door te hebben.
in de handleiding kan ik niet meer vinden dan ik uitgevoerd heb.
HELP!!!
iemand hier ervaring mee.
btw via de korg sync control app doet mn volca het,dus ik weet in elk geval dat ie niet kapot is.
 
Volgens mij heeft de Korg Volca Beats helemaal geen CV/gate.
Deze heeft volgens mij alleen midi en sync connectoren.
 
Ja zit geen CV input op, alleen die Korg Trigger
Misschien werkt het als je de gate out van de Beatstep naar die korg trigger koppelt

Edit:

Er zit toch gewoon MIDI OUT op die beatstep en MIDI IN op de volca, gebruikt je dat toch is veel handiger?
 
ik denk dat er een midi tru kastje achter die beatstep moet, ik neem aan om een ipad synth mee te sequencen en de volca mee te laten lopen via midi sync.
 
Bedankt bedankt! Het is idd de bedoeling om een ipad aan te sturen en de volca mee te laten lopen,ik heb een ipad interfaceje gekocht zonder midi thru,had ik toch de duurdere met thru moeten kopen,iemand ervaring daarmee? Niet dat het straks weer van de app afhangt of ie thru ondersteund of niet
 
wow ik zie nu dat ik gewoon antwoord heb gekregen van LEGOWELT!
focking vet!
ik vond het wel een kut antwoord hahaha,maar kom op,legowelt mijn held :)
Edit:
Oehh beetje lompe reactie,zal de verbazing geweest zijn :)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top