Moog Werkstatt Ø1

werkstatt2-640x429.jpg




http://createdigitalmusic.com/2014/06/moog-werkstatt-o1-solder-free-kit-329-expect-fight-get-one/

Price: $329
 
Jammer dat we nog iets langer moeten wachten want ik lust er wel eentje. :W


Voor wie niet wachten kan, er zijn nog een paar Voyager XL Limited Black Editions. :D
 
Het mag toch wel uitdagender dan het bouwen van een duplo dierentuin, beetje solderen kan toch geen kwaad? Dan heb je ten minste het gevoel dat je er wat elbow grease hebt ingestoken, dit is eerder klik klik en go
ja en dus? ...zou 'ie kant en klaar zijn geweest dan had je het er helemaal niet over gehad verder :D
 
I rest my case.
 
met zo'n 3 van deze heb je 'n betaalbare minimoog? mixertje op de vrije zone inbouwen.
klinkt overigens wel moog.
 
OK, heb er dus een. In elkaar zetten valt idd erg mee, het bord is al af met SMD componenten dus daar zou je toch zelf niet aan willen beginnen. Het zijn de pots en knopjes etc, ongeveer 200 soldeerpunten als ik me goed herinner. En daar zit gok ik ook de geld besparing, het met de hand afmaken gaan de kosten in zitten natuurlijk.
Ik vind hem wel lekker klinken, maar ik heb geen ervaring met de 'echte' Moog monsters, die klinken vast een stuk fijner dan dit bakje. Maar hij is gewoon leuk :-)
Wat de opmerking over CE keuring betreft, het viel me op dat tijdens de workshop er soldeer zonder lood werd gebruikt, juist voor de Europese mensen. Dus dat zit wel goed denk ik.

Als iemand vragen heeft, zeg het maar.
 
Dure brol jah.. 1 tikje en je patchcontacten breken af.. Verder vond ik het al een saai ding.
 
Dat is dan een heel flinke tik, het zijn 20 soldeerpunten waar ie mee vast zit. En ja, het zijn van die iele patch kabeltjes maar die buigen dan eerder om dan je patchcontacten afbreken.
 
zou dit dan niet redelijk eenvoudig om te bouwen zijn achter een modulair paneel met echte jacks voor het patchen ?
Dan heb je toch voor niet te veel geld een moog osc + filter bij in je setup...
 
zou er ruimte genoeg op zitten om een 15 tal of zo bananenstekkersaansluitingen op te kunnen zetten ?
of female minijacks ?
klinkt toch wel lekker
 
Stuk of 15 bananenstekkersaansluitingen, nope, niet genoeg ruimte in de behuizing, de PCB zit ook erg dicht op de bovenkant. Minijacks zal ook niet lukken denk ik. Misschien is er ruimte onder de PCB maar dat is wel pielen, en zouden je stekkertjes dus aan een zijkant komen.
Het is natuurlijk een rechthoekig bakje, eenvoudig zat om aan de rechterkant een breakout box vast te schroeven en door te verbinden.
 
als module voor eurorack zou hij niet misstaan
 
prijs is toch niet zo duur voor een moog...saai is die wel ja

Korg heeft toch ook zoiets: zelfbouwkit zonder te solderen klik en play fullsize 1 op 1 MS20 kit (die nog 1500 euro is ofzo!) Dat is toch zonder te solderen ik weet het niet zeker zou wel cru zijn
 
Die MS-20 kit is zonder solderen ja.

Overigens is die MS-20 kit wel een stuk interessanter dan de MS-20 Mini vind ik; full size werkt lekkerder, hij voelt veel meer solide en ik hoorde ook die vermaledijde ruis niet waar de MS-20 Mini's die ik geprobeerd heb wel van overliepen.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top