Hoe een 808 bass kick synthezisen ?

Lukt toch niet echt geweldig, in mijn herinnering was het beter, het release gedeelte wel, maar het tik attackje wil niet zo lekker.
 
In dit threadje uit 2013 hoor je mijn 808 kit gemaakt op een Alesis Andromeda . De 2de mp3 in het draadje is de stereo versie. De MPC werd vnl. gebruikt om alle klanken te samplen en niveaus van verschillende onderdelen gemakkelijk te kunnen regelen. De hihats werden extra gefilterd in de mpc dacht ik (meer dr110 achtig)...

Met de klanken ben ik wel 4 weken mee bezig geweest. Drum synthese op standaard analoge synths is niet het gemakkelijkste ... das waarschijnlijk ook de reden waarom de meesten snel afhaken bij het maken van klassieke percussie sounds op (analoge) synths ;)

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=164601
 
Lukt toch niet echt geweldig, in mijn herinnering was het beter, het release gedeelte wel, maar het tik attackje wil niet zo lekker.

Nu had ik net al enkele vst emulaties van de JX-3p gedownload om met je preset aan de gang te gaan...(PG23P en Jvsp).
Misschien kan je hem toch nog uploaden? Als het een leuke kick is, leer ik er zeker ook iets van.
 
Lukt toch niet echt geweldig, in mijn herinnering was het beter, het release gedeelte wel, maar het tik attackje wil niet zo lekker.

Eeuh? Ik als de brandweer een sheet voor je gemaakt omdat je het anders niet kon opschrijven en nou lukt het opeens niet meer???
Wat lukt niet? het opschrijven?
 
gister vergeten de sheet uit te printen op mijn werk zal ik vanavond doen en dan morgen uploaden.
't is een best wel standaar synthkick, snares en toms hats kan je in de JX beter maken.
denk dat de kick niet zo goed lukt omdat je maar een envelope hebt, als je er nog een korte square tik op zou kunnen plakken zou je een eind verder zijn.


hier hoor je op 4:51 de drums die ik op de jx heb gemaakt, https://soundcloud.com/jayoverdose/haexhrll
maar die mooie tik op de attack van de kick komt omdat ik in de sp net het begin van de sample heb geknipt,
de pattern die volgt met de toms en tuned kick zijn gewoon 808 samples. (dus die tellen niet)
 
Ik ben niet op zoek naar tools/vsti's en in die andere thread zit ik ook al verwikkeld Jay :) Die drumatic is echter best leuk.
Ik was de laatste dagen gewoon bezig met kicks te maken in Waldorf Attack en toen ik helemaal niet zo superveel vond op dit forum over kicks synthezisen heb ik dit topic geopend.
Ondertussen lukt het maken van kicks, of ze naar 808's klinken weet ik niet :) Als je ze zelf maar goed vind zeker ?
Maar het ging me vooral om de instellingen en de tips. zo lukt het me nu met de Attack een kick te maken met zelf resonerende filter (waarvoor dank) en weet ik nu hoe ik met andere drumsynths en synths ook kicks kan maken.
En vooral geleerd hoe belangrijk compressie en EQ zijn.

ik zou eerder met de predator aan de haal gaan, die kan dat wel.

kijk ook anders deze filmpje.

Thx Niel, door het namaken van zo een filmpje op je eigen synth leer je die pas echt goed kennen. Ik zit zelf nog in het beginstadium van sound-programming maar het boeit me enorm. Het weekend staat gelukkig voor de deur, dan waag ik me aan de predator met die video.

en dan in enkele weken hopelijk een snare topic, want na een tijdje worden ze wel ééntonig die kicks.
Tenzij je de pitch door een LFO laat moduleren zodat elke beat anders klinkt (merkte ik net :))
 
geweldig is ie niet, de release kan je natuurlijk korter zetten, vogel er maar wat mee.

 
Hier de 808 uit Tremor en Attack:

808attack_zps79f0121e.png


808Tremor_zps20a0991c.png
 
En mijn eigen verzoek in Predator, wel niet met het filmpje van Niel, want daar bleek het om een FM synth te gaan.

kickpredator_zpscc9c43c0.png
 
Back
Top