wat is de gein van oude meuk?

Is een Rhodes eigenlijk ook meuk?? Ik speel eindelijk echt toetsen sinds ik dat ding heb (kan ook niet anders aangezien er geen midi op zit :D).. wat een ongelofelijke soul zit er in dat ding :halleluja

Nee dat is een object der pure schoonheid en klank zonder leeftijd. :peukie:
 
Wat is meuk? Voor de ene is meuk iets ondergewaardeerds (en dus geen meuk), wat in feite heel bruikbaar is. Voor de ander is een apparaat van vóór 2014 al meuk.
 
Ik vind persoonlijk instrumenten meuk, als ze nieuwer zijn dan 1992 (er na veel te strak geluid) .
 
Laatst gewijzigd:
@chilistein: Ik heb even naar een paar filmpjes gekeken... En ik vraag mij af of sommige dingen playback zijn! :-S
Of vergis ik me?
 
Laatst gewijzigd:
Ik denk dat het vooral ook te maken heeft met wat voor muziek je maakt. De ene stijl komt het beste uit de verf als het zo clean mogelijk is, het ander bij een smeuïg laagje. Veel cassette decks voegen idd niets toe, maar je koopt tegenwoordig high-end TEAC/Tascam/Revox decks voor een prikkie. Die doen toch echt iets leuks met het laag en hoog. Zonder al teveel ruis.
 
Maar zijn mensen nu uberhaupt hipsters omdat ze oude meuk verkiezen? Als dit zo is dan ben ik er maar één :D Heb gewoon een meer persoonlijke band met dat spul want het merendeel werd gebruikt op m'n lievelingsplaten. Maar alles gaan uitbrengen op cassette, dat gaat een beetje te ver. :peukie:
 
Maar zijn mensen nu uberhaupt hipsters omdat ze oude meuk verkiezen?

Tuurlijk niet....het gebruik van de term hipster is op zijn beurt ook erg hip tegenwoordig, en zo kan je makkelijk overal een etiketje op plakken. Moet je dus niet al te serieus nemen :)

Ik heb ook veel ouwe rommel staan die leuk is om te gebruiken af en toe. Ik heb niets tegen hagelnieuwe spullen hoor, maar alles heeft zijn toepassingen gewoon en ik hou wel van een lo-fi sound. Al jaren lang eigenlijk, en dan zou ik nu ineens een hipster zijn? Dacht het niet :D
 
Bij mij is het workflow: zo snel mogelijk een orkestband in elkaar zetten. Dan ga je je niet druk maken om effecten, maar maak je met Band-in-a-Box je basis-Midi en speel je er later nog wat live-partijen bij. Klant tevreden, ik zo weinig moeite mogelijk gedaan. Dus niemand ontevreden.
 
Ik moet de eerste Revox op die manier nog tegenkomen.... :erm:

Cheers,
Exo. :mega:

250 voor de mijne! Met kelken erbij, die een pak duurder waren dan het apparaat zelf..

Prosumer zeg maar.
 
Hiermee bedoel je een bandrecorder (B77 dacht ik?).
Accelerator had het over een tapedeck ;)
Heb al 3 bandrecorders :D

Cheers,
Exo. :mega:

Ah oei, had er naast gelezen :bekdicht:
 
Gisteren voor de gein ff oud kenwood cassettedeck gebruikt om op te nemen, dat was echt om te janken, dof, versmeerd, geen transients, wollig.was vergeten hoe slecht dat klonkt, heeft IMHO ook nog steeds NIKS met de aangename eigenschappen van R2R TAPE van doen.... MEUK dus... TDK-SA90 was de tape, lag al wel 20 jaar gesealed in een lade
 
Hiermee bedoel je een bandrecorder (B77 dacht ik?).
Accelerator had het over een tapedeck ;)
Heb al 3 bandrecorders :D

Cheers,
Exo. :mega:

Ebay is je beste vriend! :okdan: zelfs Nakamichi voor $70,- incl. nieuwe koppen. Zag er een tijdje geleden zelfs die met XLR IN/OUT verschijnen. Die ging wel voor heel wat meer :)
 
Gisteren voor de gein ff oud kenwood cassettedeck gebruikt om op te nemen, dat was echt om te janken, dof, versmeerd, geen transients, wollig.was vergeten hoe slecht dat klonkt, heeft IMHO ook nog steeds NIKS met de aangename eigenschappen van R2R TAPE van doen.... MEUK dus... TDK-SA90 was de tape, lag al wel 20 jaar gesealed in een lade

Sowieso haalt een cassettedeck natuurlijk nooit de kwaliteit van een goede taperecorder. Maar je kunt er gerust redelijk klinkende opnamen mee maken hoor, mits goed onderhouden. Koppen goed schoongemaakt en afgesteld, gedemagnetiseerd, bandjes in goede staat, etc. Ik weet niet of je daar allemaal voor had gezorgd, maar zo slecht als jij het beschrijft zou dan eigenlijk niet moeten kunnen.
 
Back
Top