wat is de gein van oude meuk?

die is vast al weer terug onder een andere nick :D maar waarom op de dag desch oordeelsch de nick nog ff snel is veranderd in JohnDoe9 is een raadsel...

Een JohnDoe met 11000 berichten die ik dan nog nooit hier heb gezien is een beetje vreemd idd. :?:D
 
Ik zit middenin deze ouwe meuk... ooit als 'n jochie het album op een rommelmarkt gekocht... :{ kende PEG toen alleen nog maar als een Dela Soul track :o:

Oh.. and there's a bunch of [ame="http://nl.wikipedia.org/wiki/John_Doe"]JonhDoe's around here fella's.. they all got a certain number.. isn't that cute?? :maffia: :D
 
hoeft niet.. Ennnnn..als je weet dat je snel afgeleid bent, waarom zou je het niet makkelijk voor jezelf maken?
als je tegen jezelf zegt "ik ga nu muziek maken" dan moet je dat nutuulk ook doen... met een redelijk omlijnt idee in je hoofd...
synths, tools etc zijn voor de verwezelijking van dat idee... een eventuele afleiding begint ook in je hoofd...
 
Ik heb HET antwoord! De gein van ouwe meuk, is dat je op je zolder muziek kunt maken EN in de sauna kan zitten, tegelijkertijd!

Kei fijn, zo'n zolder sauna studio dinges 8)
 
Ik zit met een groot dubio.. mijn PC collectie wegdoen of mijn synths??

Heb na een grondige inventarisatie al 5 PC kasten naar de kringloop gebracht.. de rest is gewoon veel te leuk om weg te doen en moet dus gewoon blijven.. ondanks dat ik tekort ruimte heb. :)
De synths ga ik binnenkort nogeens doorheen... het meeste staat nu opgeslagen..

Dan het leuke nieuws.. Ben gisteren bezig geweest met een dual Pentium III CPU systeem, voorzien van 2 tualatin 1.4 processors.
Heb er nu een raidkaartje en 2 Yamaha ds2416 kaarten in zitten.. en 2 gig werkgeheugen. Zo moet het toch minimaal 32 audiotracks kunnen draaien. :)

Bek in de dees was dit systeem onbetaalbaar (voor mij).. en kon je je van zo'n systeem alleen maar dromen.. misschien is dat de verklaring waarom het zo leuk is om alsnog aan te schaffen / te hebben :)

Tijdens het reanimeren/installeren, en zoeken op het net werd mij duidelijk dat het vintage gevoel ook al onder retrogamers leeft.. :D
 
waarom is dat leuk? als er ergens wel vooruitgang is geboekt is het met PC's en alle nieuwe dozen kunnen nog steeds wat alle oude ook kunnen. dus retro software draaien is geen probleem
powerconsumptie is hoog, veel lawaai en lelijk beige vergeeld plastic :D
een PC heeft voor mij totaal geen identiteit, zoals bijv een console
zou ze lekker allemaal weg doen.
 
Natuurlijk kunnen nieuwe PC's veel meer, gebruiken minder vermogen en maken minder herrie maar dat is geen vergelijking natuurlijk..
De vergelijking auto's vs PC's (die al eerder in dit draadje is gemaakt) is hier meer van toepassing misschien.
Je kunt met een nieuwe auto sneller rijden, hij is zuiniger en maakt ook nog 'ns minder herrie.. hehe.. :D

Om eerlijk te zijn.. draai ik nog wat oudere geluidskaarten.. meeste heb ik allemaal later gekocht omdat ik ze ooit nogeens wilde proberen.
Juist omdat het toen het nieuw uitkwam onbetaalbaar was en het nu voor een leuke prijs alsnog te proberen is.

Het is een beetje het vintage en DIY gevoel wat meespeelt ook.
Het bouwen van zo'n systeem, het installeren.. het is gewoon een soort puzzel maar extra leuk als je het eenmaal draaiend hebt.
Zie het een beetje als het verhaal van de presetpack vs zelf klanken maken.. alle moeite voor niets want hij stond vast al ergens tussen die triljoenen presets. :D
Zo is het ook met een laptop bv.. 'uit de doos' aangevuld met een USB geluidskaart, kan ie alles wat ik met pijn en moeite met zo'n ouwe vergeelde herriebak kan.
Toch geeft het mij een gevoelsmatige meerwaarde om na veel puzzelen, zoeken en debuggen juist daar iets van muziek mee gemaakt te hebben. Zoiets?? :)
 
ja, misschien ben ik wel een beetje PC moe. Heb meer dan 25 jaar in de IT gewerkt en door de jaren heen, honderderen systemen gebouwd als werk. van 8086 tot pentiums, ook alle soundcards van adlib 8 bit tot Gravis, Turtlebeach, Soundblaster etc door m'n vingers gehad.
voor mijzelf was de ECHO Layla m'n eerste serieuze kaart.
wil er echt NOOIT meer naar terug :D maar goed, ieder z'n hobby.
 
Het is de reis en niet de bestemming......

En zo is het.. mooie oneliner :okdan:

ja, misschien ben ik wel een beetje PC moe. Heb meer dan 25 jaar in de IT gewerkt en door de jaren heen, honderderen systemen gebouwd als werk. van 8086 tot pentiums, ook alle soundcards van adlib 8 bit tot Gravis, Turtlebeach, Soundblaster etc door m'n vingers gehad.
voor mijzelf was de ECHO Layla m'n eerste serieuze kaart.
wil er echt NOOIT meer naar terug :D maar goed, ieder z'n hobby.

Mij is (gelukkig wel misschien) ooit een baantje als helpdesk medewerker bespaard gebleven. misschien dat ik het daarom nog zo leuk vind om problemen met PC's op te lossen :)

Mijn eerste muziek-PC interesse is ooit gewekt door de Pentium I 166mhz van een vriend van me. Hij had daarin een Turtle beach geluidskaart.. wat een openbaring was dat. :)
Vanaf dat moment vond ik alles op dat gebied veels te interessant.. en helaas was het allemaal ook nogeens onbetaalbaar voor me.
Dat verklaard ook misschien wel iets. ;)
 
Laatst gewijzigd:
Wanneer je PC collectie stof staat te happen zonder dat je er iets mee doet over een langere periode zou ik er toch maar eens aan gaan denken om er afscheid van te nemen. Misschien maak je er iemand anders nog wel blij mee.

Zo heb ik iets van een jaar geleden een Psion netBook met 3 dozen vol accessoires van de hand gedaan. Een notaris uit Brabant was er maar wat blij mee.
 
PC's have no soul ;)
het zijn nikszeggende machines..
Een in originele staat verkerende Colani PC? Niemand wil hem...

Maar een in perfecte staat verkerende Atari 1040 STE of Amiga is een andere verhaal, dat zijn mooie machines.. Of een mooie Mac G5 :okdan:
 
G5 of G4 wil ook nog wel 'ns proberen.. heb een 2 DSP kaarten van Korg die daarmee te programmeren zijn.. kan je zelf synth modellen ontwerpen..
Tja ik vrees dat ik PC's toch gewoon net zo leuk vind om mee te experimenteren als synths.. da's nou net het probleem.. ik zou zo weer iets kopen :D

Heb net wel besloten om toch nog maar 2 exemplaren weg te doen.. en misschien nog een Bigtower.. die staat toch al tijden leeg.. al had ik er toch nog plannen mee iets te bouwen. Dillema...

Amiga en 'n paar Atari's heb ik ook nog.. maar die moeten ook blijven vind ik.. *D .. wel heb ik net 'n C64 opgestuurd naar een forumlid.. niet dat het nou zoveel scheelt in ruimte.. maar ja er is straks iemand blij mee.. :)

Een kennis van me heeft de computer hieronder.. de meest primitieve vorm van de laptop zeg maar..
Niet dat je er veel mee kan maar gewoon leuk om es wat mee gedaan te hebben :mega:

 
Hehe, hoe herkenbaar.. Ik had indertijd een Soundblaster AWE32 bij elkaar gespaard..
Was behoorlijk ding hoor. Ook had het Soundfonts.. voor wie het nog weet.. :)
 
Back
Top