Renoise 3.0 is final

Na een hevige beta periode is Renoise 3.0 eindelijk goud. (bron)
Dat betekent dat nu, naast de geregistreerde versie,
ook demo versies te downloaden zijn van deze moderne muziek tracker.
Deze is goed te gebruiken op enkele restricties na.

rns3_splash.png


Renoise 3.0 is te downloaden via de officiële site http://www.renoise.com
voor een lijst met veranderingen in de 3.0 versie kan je hier terecht.
 
Deze is goed te gebruiken op enkele restricties na.
en een paar heel essentiele zo niet vervelende ook nog:
Rendering to .wav is disabled
Rendering/resampling selections is disabled
Rendering/freezing plugin instruments to samples is disabled
Nag screens
 
Ach, voor 65 euro een no-brainer. Ik kocht tien jaar geleden versie 1.2.8 en heb sindsdien 1 keer een ugrade (versie 2.2.8 ) gekocht voor 40 euro. De versie updates zijn meestal goed omvangrijk, bij andere DAW's zou een vergelijkbare minor update waarschijnlijk als een major upgrade tellen. Je krijgt naar mijn idee wel echt een hoop waar voor je geld.
 
dat is waar, ook ik ben altijd al een liefhebber geweest van het tracker concept :mega:
doch persoonlijk vinnik het niet zo heel geschik voor accoorden daar noten worden opsplitst in aparte kanalen en da's dan weer vervelend te editten/deleten...

Volgens mij kun je in Renoise meerdere noten horizontaal in 1 track tikken.
 
Ach, voor 65 euro een no-brainer. Ik kocht tien jaar geleden versie 1.2.8 en heb sindsdien 1 keer een ugrade (versie 2.2.8 ) gekocht voor 40 euro. De versie updates zijn meestal goed omvangrijk, bij andere DAW's zou een vergelijkbare minor update waarschijnlijk als een major upgrade tellen. Je krijgt naar mijn idee wel echt een hoop waar voor je geld.

beaam modus aan

Idd + superfris, stabiel, weinig overhead, etc etc.
:halleluja

/beaam modus
 
Inmiddels alweer 8 jaar trouw Renoise user en nog altijd tevreden. 3.0 is wel een behoorlijke overhaul, zit soms geïrriteerd naar functies te zoeken die verplaatst zijn in de GUI. Maargoed, daar wennen we wel weer aan.
 
Inmiddels alweer 8 jaar trouw Renoise user en nog altijd tevreden. 3.0 is wel een behoorlijke overhaul, zit soms geïrriteerd naar functies te zoeken die verplaatst zijn in de GUI. Maargoed, daar wennen we wel weer aan.

Idem. Ik en ook anderen hebben veel gepleit om wat oude workflow in stand te houden.
De instrument properties bijvoorbeeld is hier een gevolg van. Zo hoef je niet de Instrument editor in te duiken om snel een sound te zoeken.
Het is nog niet perfect, en persoonlijk heb ik genoeg andere dingen die ik belangrijker vond om aan te pakken. Toch is het een mooi, goedkoop programma om je muziek mee te maken als je van trackers houdt.

En voor mensen die toch hun eigen DAW willen blijven gebruiken maar toch een stukje Renoise willen is er binnenkort Redux. dit wordt een soort VSTi plugin versie van Renoise.
 
Meestal doe ik mee aan de beta tests, alleen zat ik middenin een aantal belangrijke projecten en ik ga dan natuurlijk m'n DAW niet updaten voordat ze afgerond zijn. Nog niet uitgeprobeerd dus, maar super zin in.
 
ik zou niet eens andere daw willen als ik er geld voor kreeg..
 
Ouderwets? Omdat je het van lang geleden al kent? Renoise is een van de modernere DAWs.
 
Renoise heeft nogal wat voordelen. geen zware GUI die je processor op vreet, geen midi gekloot, alles loopt zonder problemen sync.

Ik moet nu ook effe zoeken naar alles inderdaad, maar dat mag de pret niet drukken!
 
Ik ben nieuw in het wereldje van de DAW's en ben wat demo's aan het testen. Renoise heb ik nog niet gehad. Hoe ervaren jullie de leercurve?
 
Nah, je snapt het, of niet. Zo is het eigenlijk.
 
Renoise heb ik nog niet gehad. Hoe ervaren jullie de leercurve?
het is vrij rechtvoorwaards; instrument of sample kiezen, nootjes inkloppen in een kanaal en nog een paar effectjes er overheen...
als je het allemaal eenmaal snapt werkt het erg snel...
 
Zou je het scherm 90 graden kantelen dan is het opeens een stuk logischer. Ik vergelijk het altijd met een step / x0x sequencer. Maar ipv dat ie de steps horizontaal af gaat, gaat ie ze verticaal af. Enige wat verwarrend is het hexadecimale gebeuren, hoewel dat in een wereld waar je telt in 16en ook weer logisch is.
 
er is nutuulk een duidelijke reden waarom bij een tracker de sporen van boven naar beneden lopen... zou het horizontaal lopen dan werd het met al die sound en effect nummers al snel te chaotisch allemaal... het mooie van een tracker is juist dat je (bijna) alles in 1 oogopslag kan zien/editten...
 
Back
Top