The Hornet (synthi clone)

http://www.hornet-modular.de/

hornet_center_pic.jpg


What is the Hornet?
It's a handmade classical portable modular synthesizer with subtractive / FM analogue synthesis based on Derek Revell's phutney boards.
Made by Pin Electronics (GER) and Ramcur (CAN).


Features
■3x OCS's, switchable from hi to lo (OSC). OSC 2 with sync switch and depth pot.
■1x VCF (18/24 dB)
■1x Envelope Generator with inverter switch.
■Ghielmetti matrix: 20 x 20 signal distributor with black panel (Sealectro look) and 16 pins.
■Midi interface.
■CV / Gate interface: in and outputs.
■Sample & hold module
■Digital frequency meter: Range 20-20000Hz.
■Removable 12V BNC lamp.
■Symmetrical outputs.
■XY axis joystick.
■Noise generator.
■Spring reverb.
■Suitcase with metal chassis and removable lid.
■Additional modifications on request.
 
Ik heb vanwege je klacht op 9 april geprobeerd het onderwerp van de ' geld focus '
af te halen, maar kreeg van de klagers geen bijval in de juiste richting.
Heeft niets met kleuters te maken maar met jouw netjes tegemoet komen.
Sorry voor de poging tot dienstverlening :(

Wat valt er dan te bespreken als er geen audio demo's zijn?
 
En dan doet ie pliek en plok voor 5000 euro op z'n Tangerine Dream.. genoeg alternatieven.
 
ik heb een synthi A ,vele synths gehad, synthi is karaktervol,klinkt als geen ander

je KAN er ook 'normale' synth sounds uit halen maar het is

idd een pliek,plok of drone synth meer niet

gewoon te veel geld voor de inhoud,niet voor wat je er mee kan doen natuurlijk
 
Wie geen Synthi heeft en nooit buiten internet of fotos een heeft gezien weet zeker meer erover dan een persoon die een Synthi elke dag speelt sinds jaren.

Dat is de reden waarom zijn mening en interventies zo relevant en spannend zijn. :kont:
 
Het gaat hier toch niet over EMS? Daar zijn genoeg topics over.
En dat geld gelul de hele tijd, daarvoor ga je toch niet naar een synthforum toe?
Ik bedoel een keer zeggen wat het kost en of dat wel of niet duur is is wmb genoeg......

Wat vind je van de audio op de site? Om het maar gewoon weer over het topic te hebben:)
 
Zelf zou ik kiezen voor de VCS3 pcb's van Derek Revell en die door een echte techneut laten bouwen ipv een Hornet kopen....
 
alleen de Hornet demo's die BrZ poste heb ik gehoord...
wat vind jij van de demo's en/of van de Hornet in vergelijking met een A?
 
Ik vind dat ik zou graag meer musicale demos horen.
Deze 3 vind ik niet zeer interessante, alleen effecten blijkbaar met hezelfde patch.
Geen idee van bv hoe de filter zangt en te veel reverb om goed te luisteren.

Ik vind dat de A is meer sexy dan de Hornet :D
 
Het gaat hier toch niet over EMS? Daar zijn genoeg topics over.
Wat vind je van de audio op de site? :)
De Hornet lijkt verdacht veel op een begin jaren 70
door Peter Zinovieff en David Cockerell in elkaar gezet koffertje: ook qua klank ..een feest der herkenning !
Goede cloon die Hornet.
De Hornet is een soort ode aan de synthi, dus we ontkomen niet aan vergelijkingen.

(zal straks ook zo gaan met de Korg Odyssey, etc...)
 
Als in de deksel van de koffer ook de sequencer/keyboard zit verkoop ik mijn huis om zo'n ding te kopen. Ik ben al mijn hele leven Pink Floyd fan en dit ding is de heilige Floyd schaal, ha ha.

Dat zal nodig zijn. Ik heb het net nagevraagd: de prijs is 5.700 euro excl. btw. Dat wordt sparen! :)
 
Of een cursus solderen volgen en hopen op een (complete!) DIY-kit (voor max. € 1.500,--). :)

De vraag is vooralsnog hoe dicht de sound van de Portabello bij een originele VCS3 gaat komen?

Ik ben ook fan van Pink Floyd en de Putney. :)
 
Back
Top