The Hornet (synthi clone)

http://www.hornet-modular.de/

hornet_center_pic.jpg


What is the Hornet?
It's a handmade classical portable modular synthesizer with subtractive / FM analogue synthesis based on Derek Revell's phutney boards.
Made by Pin Electronics (GER) and Ramcur (CAN).


Features
■3x OCS's, switchable from hi to lo (OSC). OSC 2 with sync switch and depth pot.
■1x VCF (18/24 dB)
■1x Envelope Generator with inverter switch.
■Ghielmetti matrix: 20 x 20 signal distributor with black panel (Sealectro look) and 16 pins.
■Midi interface.
■CV / Gate interface: in and outputs.
■Sample & hold module
■Digital frequency meter: Range 20-20000Hz.
■Removable 12V BNC lamp.
■Symmetrical outputs.
■XY axis joystick.
■Noise generator.
■Spring reverb.
■Suitcase with metal chassis and removable lid.
■Additional modifications on request.
 
Te duur, denk niet dat het een doorslaand suc6 gaat worden met die prijs.
Voor 2750 euro had ik er wel oren naar gehad.
Jammer, dan maar wachten wat de Korg Odyssey moet gaan kosten!
 
Die 5K is wel een beetje erg over de top. Wat maakt dat ding zo prijzig?

Ik heb nog weinig kennis opgebouwd van de modulaire en pinmatrixpanel wereld maar een losse pin matrix schaf je aan voor 200e. Dat kan dus niet de reden voor de prijs zijn...
 
Die 5K is wel een beetje erg over de top. Wat maakt dat ding zo prijzig?

Ik heb nog weinig kennis opgebouwd van de modulaire en pinmatrixpanel wereld maar een losse pin matrix schaf je aan voor 200e. Dat kan dus niet de reden voor de prijs zijn...

Het zijn altijd de uurloon kosten wat de prijs (grotendeels) bepaald. En aangezien het Duitse makelij is en geen Chinees spul.. Ook denk ik dat het nog tegenvalt om zo een ding geheel met de hand in korte tijd in elkaar te zetten en te testen/kalibreren.
Neemt allemaal niet weg dat het behoorlijk duur is voor ons, de simpele particulier.
 
het getoont exemplaar is een niet werkend mock-up voorlopig

(van een zuiver-water bron vernomen)
 
Ik denk dat de prijs idd wel te verklaren is met uurloon, kwaliteit onderdelen, etc. Maar kopen doe ik hem niet..

Dat handgemaakt duurder is, is logisch maar je hebt duurder en DUURDER.
De prijs lijkt gewoon niet in verhouding met het gebodene: hij had er net zo goed 7,5K of 10K voor kunnen vragen.
 
er wordt al centen ontvangen voor een nog niet bestaand getest geheel wil ik maar zeggen

dit wil niet perse zeggen dat er gevaar is ,maar goed.. stel er moeten wijzigingen gebeuren binnenin,omwille van onverwachte ruis,crosstalk weet ik veel het is niet getest nog.

ik wil er wel eentje,look van het panel is killer,features ook ,die lamp, freq counter,midi,ik zie hem al staan in me studio

enkel die plastic case is lelijk en lomp
 
voor 5k hadden ze wel iets kunnen verzinnen zodat niet je euronet stekker boven je synth hangt te zwabberen....Maar goed als ze hem aan de zijkant hadden geplaatst had ie misschien weer 250 eu duurder geweest..zzz


zeg 1000 eu aan materiaal, wat al vrij ruim is denk ik zo.
4000 eu aan arbeidsloon is lekker verdienen dan ....
 
Heel wijs dit, maar erg prijzig idd. Ze hadden er wel een keyboardje bij kunnen doen voor dat geld, alleen dan zwart/geel ipv zwart/blauw zoals bij de AKS. Of ik moet iets missen en zit dit er wel bij?
 
Als ik 't dan kon missen, had het eerder een MacBeth M5 geworden.. ook handgemaakt. Verders ziet deze er idd wel erg mooi uit, we zouden eigenlijk niet moeten klagen als er nog mensen vette synths bouwen toch :) De prijs van een nieuwe synthi toen was volgens mij in verhouding nog ernstiger is het niet. Misschien dat de bouwer daar ook naar heeft gekeken.
 
Zo een explorer case is wel dik hoor.....die gaan nooit stuk....
Ben meer benieuwd naar de klank:)
 
Goed nieuws. Hoe meer keus, hoe beter, zeg ik altijd. Ziet er mooi uit ook. Als ik naga wat ik voor mijn Fénix II heb betaald dan stel ik de "Van Gaal" vraag: Is de Hornet zo duur of is Bert nou zo goedkoop? Ik neig naar het laatste. Het belangrijkst is de klank!
 
Back
Top