Cubase 5 en Yamaha psr e423

Robbert2014

Nieuwkomer
Lid sinds
3 Maart 2014
Berichten
7
Hallo ik hewb een vraag.

Ik heb mijn Keyboard aangesloten op mijn computer en als DAW cubase 5. Ik probeer mijn keyboard op te nemen zowel als audio als midi.

Maar als ik hem op neem als audio dan heb ik vreselijke brom en ruis in de opname. als ik dan de ruisonderdrukking aanzet in de configuratie van mijn geluidskaart krijg ik weer vervorming van het geluid.

Als ik mijn keybord als midi wil opnemen, dan krijg ik een hele andere weergave op de computer van de begeleiding style. Nu heb ik gezien dat je bepaalde instelling op je keyboard moet instellen zoals:

style out - on
inisend - yes
Keybord out - on

Mijn vraag is hoe krijg ik het voor mekaar om mijn keybord me cubase op te nemen met de juiste geluiden qua style. Mijn keybord staat ook niet in de device manager. Hoe los ik dat op. En hoe krijg ik die brom en ruis uit mijn opname.

Heb trouwens de koptelefoonuitgang van de keyboard (die ook als lin out dient) aangesloten op de mic ingang van mijn laptop
 
Een mic-ingang van je laptop is meestal niet zo geschikt. Je kan beter een line-ingang proberen, als je laptop hierover beschikt. Maar voor betere kwaliteit is een audio-interface aan te raden.

Om de midi-opname correct weer te geven kan je het beste het uitgangskanaal van een midi-spoor in Cubase op 'any' zetten. Je kan ook later middels 'Dissolve Part' of "Explode by Channel' o.i.d. alle iedere klank 'uitpakken' naar een eigen spoor.
 
Nog een vraagje.

Is er een manier waarop ik mijn keybord kan opnemen in cubase en dan op z'n manier dat de style die ik gebruik op mijn keybord hetzelfde klinkt in cubase.

Als ik het nu doe dat krijg ik hele andere geluiden en dat wil ik dus niet.

Ook wil ik graag weten of ik mijn keybord via device manager kan toevoegen als hij er niet bij staat.
 
Back
Top