vervanging toetsen JD 800 ?

Even deze terug naar boven gooien ...
Wat is er ondertussen allemaal gebeurd.
Dankzij het oude klavier van 'sales b' heb ik alle zwarte toetsen van mijn klavier vervangen. Als je de truc weet is het vrij eenvoudig om de toetsen te vervangen. Alles ging goed tot deze zomer sommige van die metalen plaatjes van de witte toetsen er gewoon uitvielen. De lijm had ondertussen van binnen er een plakboeltje van gemaakt en een aantal toetsen zaten muurvast. De lijm had ook sporen nagelaten op de printplaat.
Ik had niet veel zin om helemaal opnieuw te beginnen + het verwijderen van de lijm was ook niet eenvoudig. Ik had ook schrik om de printplaat te beschadigen. Ik heb dan maar een mail gestuurd (met de nodige verontwaardiging) naar Keymusic, die de vorige keer de contacten had met Roland voor de reparatie. Ik kreeg heel vlug een mail terug dat ze dit bij Roland zouden bekijken maar dit kon enkel bij nazicht van hun servicedienst.
Na 2 weken kreeg ik het bericht dat zij op eigen kosten het volledig klavier zouden vervangen en het enige wat ik zou betalen was de werkkosten. Het klavier zou uit Japan komen en dit kon een 4-tal weken duren.
Inderdaad kreeg ik na 4 weken bericht dat de JD800 volledig was hersteld en het prijskaartje bedroeg 72,60 euro voor de werkkosten. Dat bedrag had ik er zeker voor over!
Bij nazicht zie ik dat de toetsen onderaan nog altijd verzwaard zijn met metalen plaatjes. Deze zijn echter op een andere manier bevestigd en er is zeker geen gebruik gemaakt van die welbekende rode lijm.
Als iemand dezelfde problemen heeft met z'n JD800 zou ik in zijn of haar plaats toch ook een mail sturen naar Roland.
In elk geval ik ben tevreden met de service van Roland en momenteel is het klavier van mijn JD800 stukken beter dan het originele.
 
Da's heel mooi nieuws! Vooral na de berichten dat Roland die niet meer als een garantie-item zou beschouwen. Blijkbaar toch wel?

De mijne is nog het originele klavier, rode lijm, maar dat lijkt zich allemaal nog steeds heel braaf te gedragen. Erg vreemd hoe sommigen plots helemaal loco gaan en anderen braaf op hun plaats blijven.

Ik onderneem in mijn geval geen actie zolang ik geen enkele indicatie van een ontwikkelend probleem heb.
 
Houden zo Nicolas !!!!
En mocht er toch problemen komen dan weet je de weg :okdan:
 
Blijkbaar geeft Roland nog steeds garantie op het klavier.
Mijn JD 800 is zojuist teruggekomen van reparatie, het klavier is geheel vervangen en ze hebben alleen uurloon in rekening gebracht.
Dat is pas service! :okdan:
 
Mooi!

Langs welke weg heb je hen gecontacteerd? En hoeveel kostte het? De mijne is ook aan de beurt, ik heb al korrels van Kruidvat liggen maar als zij het willen doen...

Nog een vraag: hoe ziet het nieuwe klavier eruit qua lijm?
 
Het keybed van mijn JD-800 is vorig jaar ook vervangen. Kosten waren alleen het uurloon, was alles bij elkaar een half uurtje werk.

Om dit geregeld te krijgen heb ik een mailtje gestuurd naar Roland in Belgie, t.a.v. Joris van Sand. Hij heeft mij perfect hier mee geholpen,
o.a. door mij te verwijzen naar het meest dichtbij zijnde Roland reapair center en te bemiddelen dat het keybed zelf inderdaad gratis is.

Geen garantie dat het nu nog zo werkt, kan best zijn dat de voorraad vervangende keybeds beperkt is.
Het is overigens een zeer fijn keyboard, speelt fantastisch.
Er zitten wel weer loodjes onder de toetsen, maar niet meer met Red Glue :)
 
OK, ik waag er nog eens een mailtje aan maar dan tav Joris Van Sand.

Roland Benelux is praktisch mijn buurman.
 
Tot op heden geen reactie gekregen...hij kan natuurlijk in verlof zijn. Of ik sta op de zwarte Roland lijst. (donkerbruine lijst volgens sommigen).
 
Ik heb onlangs ook een JD-800 gekocht :-) Een aantal toetsen doen het niet dus hij moet even uit elkaar. Ik zie de rode lijm onder te toetsen zitten maar het loopt er (nog) niet uit. Ik ga dat gelijk maar preventief aanpakken. Ik zou alleen graag een aantal zwarte toetsen vervangen die niet mooi meer zijn. Ik heb er wel een paar reserve maar ik kom er 3 te kort. Heeft iemand die toevallig? Toetsen van een U-20, D-5 en D-70 zijn exact hetzelfde. Ik heb nog een hele boel witte toetsen voor dit klavier liggen dus als iemand die nodig heeft.. :mega:
 
De huidige prijs van een set toetsen komt neer op +/- 300 euro. Ik twijfel of ik dat wil. Mss een tweedehands keyboard kopen van een andere synth die passen?

Welke komen daarvoor in aanmerking?

Welke keys van welk keyboard zijn er nog meer zonder verzwaring.
 
Ik heb het klavier al een keer onder handen laten nemen door vaste reparateur Music House, laten schoonmaken en nieuwe toetscontacten laten inbouwen. Daarna zijn er nog twee gewichtjes losgegaan. Die heb ik niet meer bevestigd, want het klavier speelt er niet slechter door. Vorige week zag ik weer wat opgedroogde rode lijm. Een deel ervan was eruit gedruppeld. Lastig op te ruimen, maar het klavier zit niet vast. Ik wacht af totdat de effectsectie gaat vervormen (een ander bekend probleem van de JD-800) en dan mag hij weer in reparatie. Ik laat hem dan wel naar Roland opsturen. Ik hoor overwegend goede verhalen hoe Roland die problemen oplost zonder de eigenaren een poot uit draaien. En zo hoort het ook. Ook na 23 jaar. Life time customer commitment heet dat geloof ik in marketingtermen.
 
Ik hes deze aanvraag gedaan bij een orgineel servicepunt in Nederland. Maar moet daar echt ff over nadenken.
 
Ik moet er eens werk van maken, deze winter. Gewoon zelf de rode lijm oplossen en met Nitro de gewichtjes er terug in, 2 avonden bezigheid en hij is weer als nieuw.
 
Ik heb inmiddels een stuk of 10 klavieren (JV-80, XP-80, U-20, JD-800, D-70..) van die plakkerige rode lijm bende ontdaan en mij is het nog nooit gelukt in 2 avonden :P

Eerste avond: klavier uit elkaar en toetsen laten weken in natronloog. Dit diezelfde avond 1 of 2x herhalen. Meestal moet het 2 nachten staan voordat alle gewichtjes eruit gevallen zijn.
Derde avond: alle toetsen en gewichtjes afwassen en afdrogen (veruit het meeste werk). Daarna de gewichtjes er weer in lijmen. Dit moet ook weer een nacht drogen.
Vierde avond: alles weer in elkaar.

8>

Ik gebruik trouwens momenteel Pattex Power Fix montagelijm.
 
Back
Top