Even deze terug naar boven gooien ...
Wat is er ondertussen allemaal gebeurd.
Dankzij het oude klavier van 'sales b' heb ik alle zwarte toetsen van mijn klavier vervangen. Als je de truc weet is het vrij eenvoudig om de toetsen te vervangen. Alles ging goed tot deze zomer sommige van die metalen plaatjes van de witte toetsen er gewoon uitvielen. De lijm had ondertussen van binnen er een plakboeltje van gemaakt en een aantal toetsen zaten muurvast. De lijm had ook sporen nagelaten op de printplaat.
Ik had niet veel zin om helemaal opnieuw te beginnen + het verwijderen van de lijm was ook niet eenvoudig. Ik had ook schrik om de printplaat te beschadigen. Ik heb dan maar een mail gestuurd (met de nodige verontwaardiging) naar Keymusic, die de vorige keer de contacten had met Roland voor de reparatie. Ik kreeg heel vlug een mail terug dat ze dit bij Roland zouden bekijken maar dit kon enkel bij nazicht van hun servicedienst.
Na 2 weken kreeg ik het bericht dat zij op eigen kosten het volledig klavier zouden vervangen en het enige wat ik zou betalen was de werkkosten. Het klavier zou uit Japan komen en dit kon een 4-tal weken duren.
Inderdaad kreeg ik na 4 weken bericht dat de JD800 volledig was hersteld en het prijskaartje bedroeg 72,60 euro voor de werkkosten. Dat bedrag had ik er zeker voor over!
Bij nazicht zie ik dat de toetsen onderaan nog altijd verzwaard zijn met metalen plaatjes. Deze zijn echter op een andere manier bevestigd en er is zeker geen gebruik gemaakt van die welbekende rode lijm.
Als iemand dezelfde problemen heeft met z'n JD800 zou ik in zijn of haar plaats toch ook een mail sturen naar Roland.
In elk geval ik ben tevreden met de service van Roland en momenteel is het klavier van mijn JD800 stukken beter dan het originele.
Wat is er ondertussen allemaal gebeurd.
Dankzij het oude klavier van 'sales b' heb ik alle zwarte toetsen van mijn klavier vervangen. Als je de truc weet is het vrij eenvoudig om de toetsen te vervangen. Alles ging goed tot deze zomer sommige van die metalen plaatjes van de witte toetsen er gewoon uitvielen. De lijm had ondertussen van binnen er een plakboeltje van gemaakt en een aantal toetsen zaten muurvast. De lijm had ook sporen nagelaten op de printplaat.
Ik had niet veel zin om helemaal opnieuw te beginnen + het verwijderen van de lijm was ook niet eenvoudig. Ik had ook schrik om de printplaat te beschadigen. Ik heb dan maar een mail gestuurd (met de nodige verontwaardiging) naar Keymusic, die de vorige keer de contacten had met Roland voor de reparatie. Ik kreeg heel vlug een mail terug dat ze dit bij Roland zouden bekijken maar dit kon enkel bij nazicht van hun servicedienst.
Na 2 weken kreeg ik het bericht dat zij op eigen kosten het volledig klavier zouden vervangen en het enige wat ik zou betalen was de werkkosten. Het klavier zou uit Japan komen en dit kon een 4-tal weken duren.
Inderdaad kreeg ik na 4 weken bericht dat de JD800 volledig was hersteld en het prijskaartje bedroeg 72,60 euro voor de werkkosten. Dat bedrag had ik er zeker voor over!
Bij nazicht zie ik dat de toetsen onderaan nog altijd verzwaard zijn met metalen plaatjes. Deze zijn echter op een andere manier bevestigd en er is zeker geen gebruik gemaakt van die welbekende rode lijm.
Als iemand dezelfde problemen heeft met z'n JD800 zou ik in zijn of haar plaats toch ook een mail sturen naar Roland.
In elk geval ik ben tevreden met de service van Roland en momenteel is het klavier van mijn JD800 stukken beter dan het originele.