Set-up veranderen (Acid)

Acid-e

Stamgast
Lid sinds
17 juni 2013
Berichten
322
Hoi,

Ik zal men voorlopige set-up eerst even kort beschrijven:
- Korg emx
- Korg esx
- Future revolution

Had vroeger nog een xoxbox maar die heb ik jammer genoeg weg gedaan maar daarvoor komt inde plaats een mbase 11 die normaal vandaag binnen komt :).

Ben nog niet zolang met producen bezig dus ben nog steeds een groentje :).
De bedoeling is om een live set-up te bouwen voor acid-tekno, redelijk spacey en donker.
Moet niet zeer diep 'gemasterd' worden, gewoon lekker diep gaan voor de fun :P.

Nu is mijn probleem dat de synths die ik uit een emx haal steeds zeer eentonig zijn (door een bepaalde 'schelheid' die ik vaak hoor bij een emx) en weinig diepgang geven. De drumparts van de emx gebruik ik niet omdat een paar vrienden van me ook een emx hebben en steeds hoor je die zelfde kicks terug komen en zo druk je niet je eigen stempel op je muziek.

Nu zat ik te denken om de emx weg te doen, en daarvoor in de plaats een nord lead 2 rack aan te schaffen. Dan zou ik die aansturen met men esx, kicks regelen via men mbase, de percussie steek ik dan ook in men esx en de acidlines worden door de revolution voort gebracht. En dan natuurlijk nog een mixer want die heb ik nog niet.

Dit is wat ik in men hoofd heb, maar heb er me al zoveel de kop op gebroken dat ik het maar eens aan de ervaren producers vraag :). Alle reacties zijn welkom!

Alvast bedankt,
Robbert
 
voor 't geld vd nord heb je terug een xoxbox ;)
Ik zit ongeveer in hetzelfde qua sound, ben ook maar een noob maar heel misschien is de volca keys iets?
of een microbrute misschien?
Ik heb de nord lead 2 en is een coole bak, heb 'm nog niet lang maar ik vind 'm (zonder handleiding) eenvoudiger dan de virus B
Je wil waarschijnlijk ook nog effecten (pedaal) op je synth en of beats...
 
Uuuuuh, voor het geld van een EMX heb je niet zo heel snel iets wat net zo veel kan... maar inderdaad, die Korg Volca doosjes zijn wellicht wel gaaf voor je dan.
 
Een roland groovebox mc303? In heb nog een nl handleiding gevonden :)
 
Bedankt voor de reacties :).
Maar de volca serie vind ik toch niet zo interssant, ik natuurlijk ook meer uitgeven dan wat ik uit het verkopen van mijn emx haal dus laten we zeggen dat het budget 500 euro (mag ook wat meer zijn).

Opnieuw een xoxbox kopen zie ik ook niet meteen zitten want dan zou het enkel percussie, drums en acid lines zijn en zou toch graag wat donkere synths inbrengen :).
 
Hoi Robbert,

Heb je wat voorbeelden van donkere sounds?
Maak zelf tekno en voor mijn livesets gebruik ik oa. een Future retro en een Spectralis.
De synthese van de Spectralis gaat lekker diep, filters zijn goed en de sampler is simpel en punchy.

In de studio staat wat meer, maar de meeste vreemde geluiden komen uit mijn modulars...
 
Zal ik zelf niet doen......vooral bij veel parameter locks hoor je teveel klikjes......en hij klinkt mij te digitaal.
 
nooit last gehad van geklik en dat digitaal klinken das maar de presets, als je zelf gaat prullen kan je er heel andere klanken uithalen
 
Hoi brz,

Ik heb je al live aan het werk gezien op War-Wir paar weken terug en kan enkel zeggen dat het goddelijk was,
zeer vette set! Hoopte eigenlijk al een beetje dat je hier op ging antwoorden :)

Maar ben toch wat meer op zoek naar een epidemie, mr gasmask stijl van acid, dus een perfourmer mkII zonder patches zal toch wat moeilijk worden.
Een mc 303 vind ik ook wel een zeer leuk voorstel klinkske.
 
mc 303.....ik denk van niet....

Wat is je budget een beetje en wat wil je dat hij minstens kan?
 
Dat is dus heel iets anders he :P
Epidemie gebruikt digitale tools terwijl Gasmask analoge tools (303,909 etc) (die hij wel digitaal verder bewerkt en sequenced denkik).

Ik zou ook een Korg-doosjes nemen. Kleine bakkies met geen te grote leercurve. ;) Lijkt me goed voor je.
Succes
 
Volgens mij kun je voor dat geld met een MicroBrute echt niet fout gaan. Interne sequencer, simpele synth maar makkelijk resultaat. MonoTribe of MS-20 mini moet ook haalbaar zijn. x0xb0x lijkt me ook een goed idee. Misschien een Vermona DRM voor lekker zompige analoge percussie.
 
Weet niet van waar je bent maar ga eens naar een shop waar je ze kan proberen, ik had dat beter niet gedaan want ik vond zoveel goed dat ik ze allemaal gekocht heb (gelukkig 80% 2e hands)
Weet niet of de microbrute weldra hands on te testen is, de volca keys was alweer uitverkocht, de laatste keer ik keek.
Dat maakt natuurlijk dat als je 'm hebt, en je vind 'm niet ok, ie vlot terug weg moet zijn zonder groot verlies…
Als je een nord lead 2 hebt voor pakweg 350 zal je als ie niet ok is je niks kosten bij verkoop. Safe try dus, leek me. Daarom heb ik er een :)
Ik vind 'm veel makkelijker dan de virus B. Heb 'm al 't meest gebruikt om wat te spelen. Maar de virus klinkt heerlijk. En ik heb enkel wat presets getweakd en hij braakte ook acid hoor :)

Zeg 'had vroeger een xoxbox' schrijf je. Was dat die je zocht op 18/11 en te koop zette op 29/11? Dan beviel ie wel erg slecht blijkbaar… Doe me me afvragen of je 'm wel aan de praat hebt gekregen…
 
Die xoxbox heb ik langer gehad dan 11 dagen hoor :), een half jaar ofzo. Heb hem weg gedaan omdat ik dan zo een future revolution kon kopen met dat geld en een mbase. Ik dacht dat de revolution wel genoeg zou zijn voor acid lines, maar ik mis nu eigenljk al die xoxbox als gewone pure 303 sound, maar denk dat ik die maar later zal opnieuw kopen en eerst een goeie synth.

@Bazzie, het is niet de bedoeling om volledig deze twee artiesten na te boosten, ik bedoelde gewoon dat ik die soort acid wil maken waren niet een 303 of kick op de eerste plaats komt als je begrijpt wat ik bedoel :).
Veel al hoor je nu een enorme dikke kick met een goeie 303 en de rest word bijzaak.

@bRz, men budget neem ik tussen de 500 - 750 euro (minder is altijd leuk), en zoek daarvoor een synth die spacey klinkt en daar mee bedoel ik scherpe synths, zoals sterren die uit de hemel vallen :), een beetje als geavanceerd drone bakje. Heb wat naar die spectralis 2 gekeken en die klinkt inderdaad erg dik!

Microbrute heb ik ook al in de winkel geprobeerd en was ook zeer aangenaam verrast maar zal nog wachten tot dat er wat tweedehands modellen op de markt zijn. En dacht ook nog aan een darkstar, iemand ervaring daarmee?

Groeten,
Robbert
 
Master klok, Roland SBX-80....2 kker midi klok uit, twee keer din sync uit. Circa 100 euro tweedehands en super stark.

Airbase is zeker leuk om er naast te hebben...
 
Even vloeken in de kerk… NI Maschine staat tegenwoordig te scoren voor 200 euro 2e hands.
In combi met een laptop zou het wel eens een 'hands on' ervaring kunnen zijn - ik heb er zelf een en voor 200 is dat echt een super ding.
Ja het is een computer ding, maar het is fokkin' hands ON :)
Gek genoeg vind ik niet zo heel veel youtube vid's waar ie gebruikt wordt met ander speelgoed (en dan bedoel ik analoge doosjes)
 
Back
Top