Track van Phochos

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Klinkt goed! Waar is de rest?

Klein commmentaar: Weer een foto van internet geplukt? Da's toch jammer... Misschien daar ook eens een stap in zetten? En als ik die hoesjes naast elkaar zie op Bandcamp oogt het door de willekeur in spatiëring en grootte (ook van de foto's) wat in elkaar geflanst... Beter een strak stramien gebruiken dat ruimte laat voor langere namen/titels. De gebruikte letter is meer iets voor een (basis-) schoolkrant. Niet de uitstraling die de muziek verdient.
 
Klinkt goed! Waar is de rest?

Klein commmentaar: Weer een foto van internet geplukt? Da's toch jammer... Misschien daar ook eens een stap in zetten? En als ik die hoesjes naast elkaar zie op Bandcamp oogt het door de willekeur in spatiëring en grootte (ook van de foto's) wat in elkaar geflanst... Beter een strak stramien gebruiken dat ruimte laat voor langere namen/titels. De gebruikte letter is meer iets voor een (basis-) schoolkrant. Niet de uitstraling die de muziek verdient.



Bedoel je dit soms?

http://phochos.bandcamp.com/album/light-runner
 
Heheh, is dit om ons te paaien :P
 
Heheh, is dit om ons te paaien :P

Als ik alle stukken neerzet, wordt mij verweten dat ze het ook op bandcamp kunnen vinden, dus dacht ik, laat ik maar een stuk neerzetten, dan zien ze vanzelf de rest wel.:okdan:
 
Dat heb je redelijk goed gedacht Jos :)
 
Kunnen we het andere werk van die Mike Dibello ook nog ergens beluisteren?
Of is het weer een verzonnen fictief persoon :)

Is geen fictief persoon en nee, hij heeft geen eigen website. Hij doet zo nu en dan wat aan muziek.:okdan:
 
Hmm, dat nummer van The Percussion Club is me iets te eentonig. Het lijkt nu op een heel lang intro. Ik zit elke keer te wachten op de (akkoord)omslag in een track. Dat maakt een track namelijk spannend. Anyway, my2cts.
 
dat viel mij ook al op in menig nummer; geen transponatie en/of andere wending wat zo eeuwig in most pieces...

Dat is nu eenmaal mijn stijl geworden, denk dat ik te lang met Magix heb gewerkt. Zal bij de nieuwere projecten met de akkoordovergangen rekening houden.:okdan:
 
Heb het hoesje veranderd van Light Runner met een eigen foto erop en het lettertype ook veranderd. Kijk maar op bandcamp.:halleluja
 
Dat is nu eenmaal mijn stijl geworden, denk dat ik te lang met Magix heb gewerkt.
moet nutuulk zijn: dat je magix voor je hebt laten werken... het zou verbazend zijn als magix geen mogelijkheid zou hebben om bijv. ook transponaties/meer variaties uit te voeren trouwens... nog altijd erg benieuwd naar de werkwijze die jij er op na hield qua magix, dus wat je dan pcies deed en vooral wat niet...

enfin, muziek met echte keyboards dan toch ook weer... zit de D-5 er al in inmiddels? :okdan:
 
Heb het hoesje veranderd van Light Runner met een eigen foto erop en het lettertype ook veranderd. Kijk maar op bandcamp.:halleluja
Ah, een eigen foto van een drama op de modelbaan van Phochos... Nederlandse en Duitse politie gezamenlijk op jacht naar een grensoverschrijdende hardloper?
 
Ik heb vanmiddag een aantal nummers van het nieuwe album Light Runner beluisterd. Zoals anderen ook al aangeven lijken de tracks net langgerekte intro's. Ze zijn niet slecht of zo, maar worden wel eentonig wanneer de loops elkaar heel langzaam afwisselen en bijvoorbeeld een beat constant hetzelfde blijft. Als ik zo even mag gokken gebruik je al je apparatuur als een soort loopstation met volume variaties (fade in/out)? De meeste muziek bestaat natuurlijk uit loops (:eureka:), alleen niet zulke lange en het tempo van afwisseling ligt hoger.

Als je op deze manier live alles doet dan is het erg moeilijk om er gestructureerde composities uit te halen. Of je moet exact op papier hebben staan welke elementen op welke plek worden ingezet. Waar het voornamelijk aan scheelt is de mate van afwisseling/tempo en soms zijn er niet genoeg elementen aanwezig om het interessant te houden. Dus enkel één of twee loops die te vaak worden herhaald.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top