Einde verhaal voor Europesche afdeling Roland

Roland Corporation (the “Company”) hereby announces that it resolved on November 6, 2013 at the Board of Directors meeting to dissolve Roland Europe S.p.A., the overseas subsidiary of the Company. The Company also announces that it expects to post extraordinary loss for the fiscal year ending March 31, 2014 following dissolution and liquidation of the subsidiary.

Officiële document: http://www.roland.com/ir/pdf/2013/20131108_3.pdf

Het begin van het eind?
 
Ik heb het al eerder vermeld, sinds de Yamaha VL1 is er op hardwaresynthesegebied niks meer gebeurd naar mijn bescheiden maar absoluut irrelevante mening.

Hier moet ik een lichte correctie toepassen. Dit moet natuurlijk de Casio VL-1 zijn! 8o)
 
Ja, de V-synth is natuurlijk mooi maar wel een veredelde sampler met wat extra functies, toch?
Echt, sinds de Vl-series is er nooit meer iets geweest dat mij verbaasde maar dat heb ik al eens in een ander draadje aanhangig gemaakt. Roland is wel één van de oudste synthfabrikanten die het erg lang volhoudt. Yamaha en Korg zijn de enige originele bedrijven, op de diverse doorstarters van Moog na, die er al waren in de seventies en nog steeds rondhuppelen in de synthesizerwei. Op zich is dat al een hele prestatie ;-)
 
Ja, de VL1 is idd een erg gave synth. Ben langzaam aan het kijken om er een editor voor te maken. Ik heb zelf de VL1m v2 maar edit hem te weinig. Wil een goede editor.

Maar de V-Synth is idd een sampler maar met wel erg unieke technieken. Zeker voor die tijd. Heb hem niet maar zou hem er wel bij willen hebben :D
 
Het is altijd wel lekker om een hele fabriek af te kraken.
Maar er wordt alleen een afdeling van Roland gesloten waar de plastic home-producten worden gemaakt.
Roland Japan gaat gewoon door met de (naar mijn mening) briljante Jupiters, Fantoms en Integra's.
 
De V-synth spreekt mij ook wel aan gezien ik het totaal niet heb op de laatste paar Roland modellen eigenlijk. Intrigerend ding wel.

Een track volledig gemaakt met de V-synth!

https://soundcloud.com/keenhouse/keenhouse-the-rendezvous
 
Het is altijd wel lekker om een hele fabriek af te kraken.
nou hele fabriek, tis sowieso niet m'n gewoonte
maar voor roland maak ik vandaag graag even een uitzondering

zou mooi zijn als ze een analoge lijn ontwikkelen, liefst sh5-sound. jp8 zal wel te hoog gegrepen zijn...:D
 
Het huidige Roland afkraken is een terugkerend ritueel op Synthforum.nl. Volgens mij komt dat vooral omdat ze zoveel klassiekers hebben voortgebracht. Meerdere Roland bakken hebben de sound van een genre bepaald. Dat is iets wat heden ten dage niet meer zo makkelijk te evenaren is, door niemand overigens. In feite is Roland dus slachtoffer van z'n eigen vroegere succes. Ze maken echt nog wel leuke dingen. Alleen inderdaad geen gehypte goedkope analoge mode (ge)bakjes. Ik geef ze geen ongelijk.
 
Denk dat het meer te maken heeft dat ze eerst erg toonaangevend waren en toen later hun successen hebben uit zitten uitmelken. 10 verschillende synths met het de zelfde synth-engine achter elkaar uitbrengen. Dat gaat op een gegeven moment opvallen.

Daarbij is Roland toch 1 van de grootste....en hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind :D
 
misschien is er ook gewoon meer keuze , zowel hard als software.
dan komen alle nieuwe producten onder een vergrootglas te liggen natuurlijk.
tja en roland zou volgens mij toch beter moeten kunnen presteren, ze hebben ruim voldoende ervaring en ook voldoende durf getoond in het verleden.
anderszijds moeten ze natuurlijk ook alle mensen aan het eten houden, dus is de behoudener koers wel begrijpelijk.

een klein werkgroepje dan misschien, please...

vind moog en zeker korg wat sprankelender, verrassender, leuker, eigenlijk ook wel wat beter tja
 
35 jaar na het uitgebrachte octrooi komen ze met de echte vernieuwde update jupiter8. dus gewoon nog ff geduld . je ziet wat er gebeurt met de 2600. dat laat roland vast niet gebeuren. het ligt allang in de kast om uitgebracht te worden
 
Denk je dat ze een relevant groot deel van hun winst op zo'n bak zouden maken dan? Ik denk het niet. Enorme investering, verkoopt maar een paar duizend exemplaren. Volgens mij zit je qua winst beter met een hele lijn van COSM based Boss pedaaltjes ofzo. Kleine investering, grote aantallen, kassakassa.
 
Voor de liefhebbers van het afkraken van grote jongens (veilig achter de schutting): wanneer heeft Yamaha voor het laatst iets vernieuwends op de markt gebracht?
Hierbij alvast een geheugensteuntje: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Yamaha_products (net niet helemaal complete helaas)
 
Laten we het verhaal eens omdraaien:
Wie zou nu €1.499 neertellen voor een re-issue van de 909 of 808 met USB?
Let op: niet willen neertellen, maar daarwerkelijk kunnen kopen.... Dromers heb je niks aan.
 
Laten we het verhaal eens omdraaien:
Wie zou nu €1.499 neertellen voor een re-issue van de 909 of 808 met USB?
Let op: niet willen neertellen, maar daarwerkelijk kunnen kopen.... Dromers heb je niks aan.

Ik, zonder twijfel! Moest ie knal hetzelfde zijn, zeer zeker. USB, de sequencer, de standaard geluidjes. Extra geluiden is mooi meegenomen, of sampling erbij ofzo. Maar nog altijd de standaard sequencer. Zou gaan als zoete broodjes. Hoeveel topics dat ik al heb gelezen over mensen die zo graag een 808 willen maar het geld er niet voor willen/kunnen neerleggen. Ze zullen gerust lekker sparen als ze het niet kunnen betalen. De mensen gaan toch ook wild voor de Miami? Is niet dat het geld op mijn rug groeit, maar ik zou het er wel echt voor over hebben. Als er ook nog Roland opstaat, dat gaat los. Ik zeg het je. "Er staat Roland op, dit is gewoon een echte 808 mentaliteit"
 
Yep, ik zou zelf ook voor beiden gaan, maar ben benieuwd hoeveel mensen als Roland dit daadwerkelijk zou doen ook kopen, kijk bijv naar de Tempest of Miami, ook geen grote aantallen, hoop blabla maar weinigen hebben ook daadwerkelijk de muntjes om dit er zo ff nieuw bij te kopen en wachten op 2e hands of spontaan is Drumazon weer goed genoeg etc etc...
 
Yep, ik zou zelf ook voor beiden gaan, maar ben benieuwd hoeveel mensen als Roland dit daadwerkelijk zou doen ook kopen, kijk bijv naar de Tempest of Miami, ook geen grote aantallen, hoop blabla maar weinigen hebben ook daadwerkelijk de muntjes om dit er zo ff nieuw bij te kopen en wachten op 2e hands of spontaan is Drumazon weer goed genoeg etc etc...

Zeg je wel iets, ik koop ook bijna alleen tweedehands. Ik denk als ze dat mooi houden voor de leuk, en het proberen vol te houden voor een aantal jaar, dan komt dat wel goed. Mensen zullen het kopen hoor brandnew, allesinds de echte gekken die zijn opgegroeit met hip hop, house, en techno. De aaseters zoals mij zullen volgen, en er zal weeral een cult volgen van geliefde reissue 808s en 909s (of 606's).. 707 en 727 zou een flop zijn. En de vraag zal blijven, ook al is deze gematigd tegenover de andere producten. Die dingen hebben nu eenmaal een zat rijke geschiedenis. Iedereen wilt stiekem een hit maken, en die dingen hebben er genoeg gemaakt.
 
Maar cult maakt geen omzet en zakenmannen in hun mid 40'ties zijn druk met andere zaken
 
Back
Top