Einde verhaal voor Europesche afdeling Roland

Roland Corporation (the “Company”) hereby announces that it resolved on November 6, 2013 at the Board of Directors meeting to dissolve Roland Europe S.p.A., the overseas subsidiary of the Company. The Company also announces that it expects to post extraordinary loss for the fiscal year ending March 31, 2014 following dissolution and liquidation of the subsidiary.

Officiële document: http://www.roland.com/ir/pdf/2013/20131108_3.pdf

Het begin van het eind?
 
Sorry maar stellen dat er niks nieuws meer kan worden gemaakt vind ik wel erg kortzichtig.

Ik wist dat ik zo'n opmerking ging krijgen :P Ik sta gewoon te wachten. Maar iets dat alles ineens gaat overhoop halen betwijfel ik, tenzij er een volledig nieuw instrument uitgevonden word. Zoals de impact van de synthesizer destijds. Stroming na stroming.

Ik stel de kwaliteit van muziek binnen 10 jaar zelfs in vraag voor welk genre dan ook als ik de gemiddelde 18-jarige iphone mp3 beluisteraar z'n Chris Brown muziek hoor op de bus als ik achter ze zit. Maarja je hebt altijd de Gary Numans onder ons. Wil gewoon dat het in goede handen komt, dat is alles!
 
Het is toch prima mogelijk te innoveren en alsnog analoog spul te maken?
Stel ze maken ipv de TR reeks opnieuw, gewoon een nog uitgebreidere TR bak, waarmee je en de oude geluiden kan maken, maar ook nieuwe stuf kan doen. Er zijn nog zat combinaties van het vetste analoge geluid die je kan mixen met moderne digitale technologie. Overigens vind ik de Roland V-synth wel een hele vette bak. Plus Roland is wel DE naam in elektronische drumkits.
 
Het is toch prima mogelijk te innoveren en alsnog analoog spul te maken?
Stel ze maken ipv de TR reeks opnieuw, gewoon een nog uitgebreidere TR bak, waarmee je en de oude geluiden kan maken, maar ook nieuwe stuf kan doen. Er zijn nog zat combinaties van het vetste analoge geluid die je kan mixen met moderne digitale technologie. Overigens vind ik de Roland V-synth wel een hele vette bak. Plus Roland is wel DE naam in elektronische drumkits.

+1 :peukie:
 
Het is toch prima mogelijk te innoveren en alsnog analoog spul te maken?
Stel ze maken ipv de TR reeks opnieuw, gewoon een nog uitgebreidere TR bak, waarmee je en de oude geluiden kan maken, maar ook nieuwe stuf kan doen. Er zijn nog zat combinaties van het vetste analoge geluid die je kan mixen met moderne digitale technologie. Overigens vind ik de Roland V-synth wel een hele vette bak. Plus Roland is wel DE naam in elektronische drumkits.

in de tr reeks zit ook veel digitale delen. bv de hihat van de 909...
Maar idd de een tempest gaat wel weer een stap verder.

Een andere "innoverende" ontwikkeling is DIY. steeds meer mensen beginnen daar aan. waarom zou je wachten en hopen op een bepaald product als je dat ook zelf kan maken.

Kijk eens naar midi box. misschien wel de vetste midi sequencer verkrijgbaar op dit moment.

Wat al eens eerder is gezegt is dat het nieuw analoog niet veel verder gaat dan de oude vintage "rommel".

Maar bv de andromeda vind ik dan wel weer een ander vehaal. dit project laat ook zien dat het moeilijk is sucsesvol grootschalige analoge projecten te starten om dat de componeneten moeilijk te krijgen zijn.

Maar goed Roland innoveert in mijn ogen wel alleen het is niet slim van hun om de "nieuwe analoge" markt links te laten liggen.
 
innoverend? ik denk dat de eindgebruikers maar es wat innoverender met al die mooie producten moeten worden.
muziekaal gebeurt er weinig tot niks.
hendrix had aan een strat en een marshall genoeg.
 
Laatst gewijzigd:
innoverend? ik denk dat de eindgebruiker maar es wat innoverender met al die mooie producten moeten worden.
muziekaal gebeurt er weinig tot niks.
hendrix had aan een strat en een marshall genoeg.

Gooi de draad maar dicht, dit is het antwoord! :eureka:
 
Hybride synthesizers zijn op zich ook wel interessant. Een beetje best of both worlds. Je kan bijvoorbeeld digitale klankopwekking combineren met analoge filters. Daardoor heb je veel mogelijkheden met de grondklank en toch het warme geluid van een analoge synth.
 
switching its production policy from “local production for local consumption” to “efficient production through centralization.” lees ik. dus assembleren in indonesie, china. vet verlies dit jaar maar dat hebben er wel meer. ze hebben toch wel heel veel credits hier dat zoiets op de voorpagina staat en iedereen gratis meedenkt over hun productstrategie. denk niet dat er een 1 op 1 relatie bestaat tussen wat wij hier interessant vinden en winst voor een japanse multinational. misschien is t gewoon niet meer van die super handel die synths en drumbakjes.
 
roland heeft voor mij eigenlijk al afgedaan na de w30.
alhoewel de jd800 vind ik nog wel oke, de rest wat ik geprobeerd heb is niet echt hartverwarmend.
dan liever moog , korg of smith
zelfs de biografie van mister roland himself is erg moeilijk doorheen te komen.
weinig sexappeal, altijd net niet het, beetje plastic gevoel etc.
gewoon een nabouw van de sh5 serie moet toch te doen zijn, een reeksje gebaseerd op het systeem 100m/700, het zit er maar niet in, jammer
 
Met de lichte trend naar analoog mogen de huidige fabrikanten van analoog spul echt hopen dat Roland niet de markt betreed en opeens "the real deal" op de markt brengt met geüpdatete mogelijkheden, interfaces en componenten. Een TR-1337 drumcomputertje i.c.m. een moderne versie van de D50 met een intuïtieve interface bijvoorbeeld. Of een vette analoge groovebox. Dus wellicht is deze afstoot van een accordeonnetjesafdeling zo slecht nog niet.

Wat betreft innovatie en al dat soort toverwoorden moet je in gedachten houden dat grote bedrijven géén product met een investering van €100.000.000 gaan maken om daar €100.000 winst op te maken. Vaak gaat een dergelijk doel niet hand in hand met innovatie omdat dit ook de nodige risico's met zich meebrengt. Voorspelbare cijfers zijn meestal direct verbonden aan voorspelbare producten. Hetzelfde, maar net even iets gelikter (super mega ultimate limited edition with champagne gold finish). Als het niet goed gaat, zoals nu op te merken valt aan dit nieuwsbericht over Roland, dan moet het roer definitief worden omgegooid. Of de andere kant uit, of zinken. Nou dan gooi maar wat accordeons over boord en maak maar lekker die nieuwerwetsche drumcomputer of een synth met een of andere analoog/digitaal combi.
 
Pff technics is gestopt met het maken vd SL1200 reeks. Ze verkocht niet. Je moet eens zoeken wat de prijzen zijn voor een mooie 2e hands: zo goed als de nieuwprijs. Het slaat op niks, zelfde met de TR reeks: als roland die 303 verkoopt voor 1000 - 1500 euro nieuw, hoeveel verkopen ze er dan? 1000? 3000? 10000?
Of een paar honderd… Ze hebben hun broek al eens gescheurd aan die bak...
 
misschien kunnen ze ook eens informeren bij echte musici, al jarenlang " vergeten " ze gewoon voor de hand liggende zaken zoals bv : sysex bij de w30, leslie off bij de vk8m, etc
misschien niet van belang voor de presetboys van de entertainment, maar wel behoorlijk storend voor iemand die denkt een volwaardig professioneel apparaat te kopen.
kijk, en dan na 2 teleurstellende aanschaffen en een nooit gebeurende update heb ik het wel gehad met roland
en kennelijk niet alleen ik
en tav het " denk groot, groter, grootst " verhaal: ik denk dat in de huidige tijd je juist ook moet inzetten op velerlei kleinere afzetproducten, lekker dicht bij de consument. mensen worden individualistischer en willen gewoon waar ze behoefte aan hebben, niet wat een of andere manager in japan voor ze bedenkt. aanpassen aan de veranderende markt dus.
maar zoals gezegd, roland veel succes jongens..
 
misschien kunnen ze ook eens informeren bij echte musici, al jarenlang " vergeten " ze gewoon voor de hand liggende zaken zoals bv : sysex bij de w30, leslie off bij de vk8m, etc
misschien niet van belang voor de presetboys van de entertainment, maar wel behoorlijk storend voor iemand die denkt een volwaardig professioneel apparaat te kopen.
kijk, en dan na 2 teleurstellende aanschaffen en een nooit gebeurende update heb ik het wel gehad met roland
en kennelijk niet alleen ik
en tav het " denk groot, groter, grootst " verhaal: ik denk dat in de huidige tijd je juist ook moet inzetten op velerlei kleinere afzetproducten, lekker dicht bij de consument. mensen worden individualistischer en willen gewoon waar ze behoefte aan hebben, niet wat een of andere manager in japan voor ze bedenkt. aanpassen aan de veranderende markt dus.
maar zoals gezegd, roland veel succes jongens..

Dit is een erg goede post over Roland en zijn beleid. :okdan: En idd dat er nu een veel groter aanbod is van kleinere merken die een kleinere afzet mark bedienen.
De meeste grooveboxes bv hebben allemaal wel onopgeloste bugs.
Misschien dat Roland iets te veel innoveerde en snel op de mark gooide zonder het goed af te werken.
 
Het gebrek aan updates nadat ze een instrument op de markt hebben gebracht is wel heel kenmerkend voor Roland.

Een duur workstation gekocht en dan merk je dat Roland de 'foutjes' niet repareert in updates......Maar wel een hele bende andere meuk op de markt brengen waar niemand op zit te wachten.

Roland heeft mij een paar jaar terug al definitief als klant verloren. (Niet dat ik de illusie heb dat Roland nou op mij zit te wachten.......) :)
 
Nou, het zal toch ook erg aan die softsynths liggen, niet?
De hele hardwaremarkt is in elkaar gedonderd dus ja, ergens moet gesneden worden. Belastingtruck of niet, het is denk ik wel een teken aan de wand.

En die opmerking over Jimi en z'n Marshall:halleluja
Ik heb het al eerder vermeld, sinds de Yamaha VL1 is er op hardwaresynthesegebied niks meer gebeurd naar mijn bescheiden maar absoluut irrelevante mening.
 
"If I was a synth-company I would develop plugins, because you don't have to build a box"
 
Ik heb nooit iets gehad met Roland. Ik vind de klank niet mijn smaak. Trouwens tegenwoordig kun je met één goede synth zoals Oasys, Kronos, Fusion al zo veel, dat je eigenlijk niet meer nodig hebt dan deze ene synth. Een DAW erbij en klaar is kees.
Ik denk dat de markt verzadigd is en ik zit in ieder geval niet te wachten op weer de zoveelste sweepende of brommende of snerpende synth. Ieder modern workstation kan dat. Ik ben zelfs van plan om mijn setup niet meer verder uit te breiden, dat leid veel te veel af van het eigenlijke muziekmaken.
Als je wat meer in een synth of workstation duikt ontdek je dat er veel meer kan dan je gedacht had en heb je eigenlijk niet meer nodig.
 
Back
Top