High end Pre amps

Pimpampeter

Muziekfabriek
Lid sinds
2 juni 2005
Berichten
1.226
Locatie
Eindhoven
Alloa,

Ik produceer al weer een aantal jaar, en heb vandaag iets binnen gekregen, wat toch wel de moeite waard was om even te delen.

Al een tijdje kijk ik naar een 2e micro pre amp (liefst 2 kanaals), als aanvulling voor diverse opnamen. Al jaren werk ik met een Daking mic pre/EQ, in combinatie met een Brauner VM1. Een te gekke combi.

Totdat ik vandaag een Cranesong Flamingo inprikte. WOOOOOOOOOOOWWWWW. Dit is by far de allerbeste Mic Preamp die ik ooit van mn leven gehoord heb.

Zoek je een goede pre amp? Check out Cranesong. Kost wat, maar is ZEKER de moeite waard!!!!

(het is de middelste groeneknoppendoos op de foto)
 

Attachments

  • foto flamingo2.jpg
    foto flamingo2.jpg
    61,3 KB · Bekeken: 108
tof Pim!


Ik heb ook wel eens met de Flamingo en de Daking ge-experimenteerd.
Check, als je tijd zin en moeite wil doen ook absoluut de Duitse en Amerikaanse preamps uit de geschiedenis!
Een V72 of een RCA BA76 preamp zijn minder multi-inzetbaar dan een moderne pre, maar kunnen (mits goed ingezet) de sterren van de hemel versterken! ;)
 
tof Pim!


Ik heb ook wel eens met de Flamingo en de Daking ge-experimenteerd.
Check, als je tijd zin en moeite wil doen ook absoluut de Duitse en Amerikaanse preamps uit de geschiedenis!
Een V72 of een RCA BA76 preamp zijn minder multi-inzetbaar dan een moderne pre, maar kunnen (mits goed ingezet) de sterren van de hemel versterken! ;)

Als er n keer tijd over is, ga ik dat soort dingen zeker eens doen!
 
tof Pim!


Ik heb ook wel eens met de Flamingo en de Daking ge-experimenteerd.
Check, als je tijd zin en moeite wil doen ook absoluut de Duitse en Amerikaanse preamps uit de geschiedenis!
Een V72 of een RCA BA76 preamp zijn minder multi-inzetbaar dan een moderne pre, maar kunnen (mits goed ingezet) de sterren van de hemel versterken! ;)

Laten we dan aan het rijtje Duits, Amerikaans ook Zwitsers toevoegen. Ik gebruik Nagra en Sonosax als pre amps, klinkt ook verrekkes goed. :mega:
 
Ik zie dat Pim in Eindhoven woont.
E jij Gein?

Ik zou best graag Nagra en Sonosax eens aan de tand willen voelen.

Nog een merk wat op mijn verlanglijstje staat maar wat ik nooit heb mogen beroeren: Lomo
 
Voor een kleine 3500euro kun je ook gewoon een studer mixer kopen, dan heb je 14 fantastische preamps, met als bonus ook nog eens geweldige eq's....
 
Back
Top