EMU SP 1200 voor 650,-

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.046
Locatie
-
Vintage samplers.. ze kosten niks meer maar bij de SP 1200 heb ik nooit helemaal gesnapt waar die zijn meerwaarde aan te danken heeft.
Oke, hij is rare, heeft analoge filters, hij werkt gewoon goed en/of misschien hebben bekende namen er gewoon goed werk mee afgeleverd. :mega:
Momenteel staat er een op SF voor 1900,-... wel in een mooie staat.

Check deze advertentie op MP.. mooie staat ook en als je het geld hebt liggen, koop hem vooral gewoon omdat je em altijd al wilde :okdan:
 
Vintage samplers.. ze kosten niks meer maar bij de SP 1200 heb ik nooit helemaal gesnapt waar die zijn meerwaarde aan te danken heeft.
Oke, hij is rare, heeft analoge filters, hij werkt gewoon goed en/of misschien hebben bekende namen er gewoon goed werk mee afgeleverd. :mega:
Momenteel staat er een op SF voor 1900,-... wel in een mooie staat.

Check deze advertentie op MP.. mooie staat ook en als je het geld hebt liggen, koop hem vooral gewoon omdat je em altijd al wilde :okdan:

De meerwaarde: French house en Hip hop iconen. Vreemd ja. De S950 gaat voor 150 en die werd praktisch meer gebruikt dan de SP.
 
De SP 1200 is natuurlijk als stand alone apparaat meer geschikt om beats mee te maken daar waar je de 950 aan een computer moet hangen. :)
Maar idd de zeldzaamheid en met name het feit, gebruikt te zijn door de bekende namen maken em misschien gewilder. Tja.. don't believe the hype :D
 
Heb hem effe gehad, 2 keer zelfs. 't Is een geweldig ding maar ik werd hem wel vrij snel beu. Kan het ook niet verklaren? Die Amerikaanse bakken zijn apart wel.
 
1900 euro slaat inderdaad nergens op.
650 daarentegen is wel een mooi prijsje. jammer dat ik het geld er zo 1,2,3 niet voor heb liggen :D
 
1900 euro slaat inderdaad nergens op.
650 daarentegen is wel een mooi prijsje. jammer dat ik het geld er zo 1,2,3 niet voor heb liggen :D

Ja man, had hem al lang "gesnatseld" op z'n Limburgs.
 
Maar de SP1200 staat toch bekend om zijn bit-crushing (of hoe je het ook noemt...) Elke sample die je opneemt komt er toch anders uit dan dat ie was? Ik heb samples in mijn PC van de SP12, en die hebben allemaal een bepaalde kwaliteit die je volgens mij alleen maar bereikt met zo'n 12 bit sampler.
 
ja, maar de SP12 is niet de enige 12 bit sampler, er zijn er veel met hun eigen sound.
dus dat maakt hem niet speciaal, 1900 vind ik wel erg overdreven.
In hiphop is die trouwens erg geliefd heb ik begrepen.
 
1900 euro is werkelijk niet normaal inderdaad. Maar al die prijzen van die zogenaamde oldskool dingen vind ik niet normaal de laatste tijd. Je koopt meer museumstukjes die totaal niet meer te integreren zijn in een hedendaagse setup. Nee, maar 650 vind ik weer iets te laag voor een SP1200.
 
1900 euro is werkelijk niet normaal inderdaad. Maar al die prijzen van die zogenaamde oldskool dingen vind ik niet normaal de laatste tijd. Je koopt meer museumstukjes die totaal niet meer te integreren zijn in een hedendaagse setup. Nee, maar 650 vind ik weer iets te laag voor een SP1200.

Een 808 is totaal niet meer te integreren in een hedendaagse setup? :p

Of haal een 808 kick door een SP voorn monsterkick, niet meer te integreren? ^^
 
Een 808 is totaal niet meer te integreren in een hedendaagse setup? :p

Of haal een 808 kick door een SP voorn monsterkick, niet meer te integreren? ^^

Maar dan kan je toch net zo goed een sample van de 808 kick, vanuit de PC bijvoorbeeld, opnemen in de SP? Daar heb je dan toch geen 'echte' TR808 voor nodig?
 
De sequencer!
 
Ben door heel België gereden voor m'n 909, ben een gezonde gek. Misschien wel essentiëel voor wat ik wil doen. De feel, de sequencer, de hands on aanpak.

Maarja hij kan elk moment ontploffen..
 
Ik ook niet, maar als ik er eentje in mijn handen gedrukt zou krijgen zou ik er blij mee zijn.
En ik zou hem ook niet verkopen terwijl ik weet dat er 2000,- voor te vangen is.

Maar dat is voor iedereen anders.

Ik heb zelf een SP12.
Dat vind ik echt een leuk ding.
Idd, wat Liquid zegt: de sequencer is gaaf.
Maar alles is gewoon gaaf.
Wat mij opvalt aan zo'n machine is dat het allemaal lekker werkt zonder dat je eerst 100 pagina's manual moet doorlezen of 1000 configuratieparameters moet goed zetten.
"Aan en gaan" zeg maar...
Een beetje zoals een gitaar zou je ook kunnen zeggen ;)
 
Back
Top