Acidcore

The Untitled

Ouwe rot
Lid sinds
4 januari 2007
Berichten
1.890
Locatie
Frozenland
Heb sinds tijden in the box aan tracks te hebben gewerkt gisteravond en vanmorgen de apparaten weer aan geslingerd.
Het resultaat; een nieuwe acidcore track - iets minder hard dan de 7'' van laatst.

https://soundcloud.com/theuntitled/re-ignition

Gemaakt met een Jomox x Base 09, xoxbox, tr606 en een Deucetone Rat.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
 
Ik hoor alleen een beetje laag en veel distortion, maar de kick als in duw komt er hier niet doorheen....
Als ik het zelf zal doen was de kick die je nu hebt niet meer dan een laagje van een gehele kick, eronder zal ik hem nog een keer "clean" erbij zetten. Gehele dynamiek en opname kan ook een stuk strakker, zet eerst een basis track op kwa sound en sequences en ga daarna iets beter afmixen en luisteren hoe je opname klinkt en dit strakker afstellen.
 
Ik heb clean tussen dingetjes gezet omdat het voor mij op dit moment leuker is om de cleane kick door mijn Lindell compressor te duwen. Die maakt er een superdikke massa van. Als ik nu via auxen de fx's/layers maak klinken die ook veel meer gedefinieerd, omdat de bron al erg solide is....op het moment gaat de mbase 11 kick door de lindell audio heen en via auxen naar een line 6 echo pro waarvan de uitgangen L+R elk naar een diy ms20 filter gaan.
Door met beide cutoff's te spelen kan je hele mooie kick layers maken welke gedelayed zijn...
 
Ik heb clean tussen dingetjes gezet omdat het voor mij op dit moment leuker is om de cleane kick door mijn Lindell compressor te duwen. Die maakt er een superdikke massa van. Als ik nu via auxen de fx's/layers maak klinken die ook veel meer gedefinieerd, omdat de bron al erg solide is....op het moment gaat de mbase 11 kick door de lindell audio heen en via auxen naar een line 6 echo pro waarvan de uitgangen L+R elk naar een diy ms20 filter gaan.
Door met beide cutoff's te spelen kan je hele mooie kick layers maken welke gedelayed zijn...

Ja in the box ben ik zo ook wel wat aan het layeren, maar out of the box heb ik hier nog niet erg veel opties. Het enige wat ik met deze acidcore projecten in the box doe, is bekijken en corrigeren met fabfilter pro q.
Anyway komt er op neer dat de afmix niet goed is, ik vond het hier zelf (op voldoende volume) net kunnen maar ik zal straks even op een ander systeem luisteren. Het zal niet de eerste keer zijn dat het hier in de studio aardig klinkt en daar belabberd.
 
Volgens mij is jouw afluistering echt kut met peren, dit is zo ongebalanceerd qua mix dat moet je normaliter gewoon horen. Want het klopt allemaal toch wel bij elkaar maar de mix is echt uit balans. Panning, laag vs mid en hoog, volumes.
 
Volgens mij is jouw afluistering echt kut met peren, dit is zo ongebalanceerd qua mix dat moet je normaliter gewoon horen. Want het klopt allemaal toch wel bij elkaar maar de mix is echt uit balans. Panning, laag vs mid en hoog, volumes.

Ik denk dat het een aantal factoren bij elkaar is.
Ik heb simpele krk rp5 monitoren (de ouwe vierkante) de hardware waarmee ik het live speel staat helemaal links en ikzelf ben erg makkelijk..
Daarnaast zou ik het hier weer eens opnieuw aan moeten sluiten want het is hier ook een dikke puinhoop.
Maargoed ben nu met een erg leuk idee bezig, zal ook net even wat meer tijd in de mix steken, dan snel nu en dan in de sweetspot te zitten.
 
Ik denk dat het een aantal factoren bij elkaar is.
Ik heb simpele krk rp5 monitoren (de ouwe vierkante) de hardware waarmee ik het live speel staat helemaal links en ikzelf ben erg makkelijk..
Daarnaast zou ik het hier weer eens opnieuw aan moeten sluiten want het is hier ook een dikke puinhoop.
Maargoed ben nu met een erg leuk idee bezig, zal ook net even wat meer tijd in de mix steken, dan snel nu en dan in de sweetspot te zitten.

Sorry maar die heb ik ook en daar valt echt wel een betere mix op te bouwen. Alles wat ik daar op gemaakt hebt klinkt veel beter in balans dan dit. Volgens mij is de positie waarin je werkt dan inderdaad gewoon niet goed.
 
Openingstrack:

Kick heeft fatsoenlijk sub, maar de rest is hollow. Als in: het is niet aanwezig. Dynamiek is te ver te zoeken.
Monotoon kan prettig zijn, in dit geval boeit het mij niet genoeg. Op de kick na is de rest te veel gestopt in de galm.

My 0.02 cents.
 
Back
Top