E-licktronic Yocto (TR-808 clone)

Veel interessanter met ingebouwde sequencer voor mij. Zeker tegen dit soort prijzen.
 
Mooi ding!

Iemand al uitgezocht wat de trafo en case kost? Moet nog een 9090 bouwen, maar deze is een goede volgende kandidaat... :)

Op de site kun je een link volgen bij een fabrikant die plastiek cases voor dit project heeft aan +-50 euro.Trafo iets van een 10 euro denk ik.
Of zelf een behuizing voorzien dat voldoet aan de grootte van de sticker die bij de kit bijgeleverd wordt.Moet je dan wel zelf alle gaten en sleuven erin voorzien.
 
ben meer fan van een plastic case ala pactec (maar dan minder "sloped")
die alu dingen vind ik "scherp" en kil aanvoelen..

Voor het frontpanel dan wel weer alu, zoals die fronts dat ik voor n0nx0x laten maken heb. Kan er echt exact als een 808 uitzien dan ipv een vieze sticker
 
Vind zijn case anders ook wel bijzonder gaaf, en dat voor 50 euro bij de Duitse fabrikant. Lekker makkelijk ook, bestandje is er al.
Deze kit gaat hier komen, zonder meer.
 
ben meer fan van een plastic case ala pactec (maar dan minder "sloped")
die alu dingen vind ik "scherp" en kil aanvoelen..

Voor het frontpanel dan wel weer alu, zoals die fronts dat ik voor n0nx0x laten maken heb. Kan er echt exact als een 808 uitzien dan ipv een vieze sticker

Dat front voor de n0nx0x is zeer netjes gedaan, waarvoor nogmaals dank.
Ik ben ook niet zo voor de vieze sticker oplossing...

wel weer een interestant projectje dit, iemand enig idee vanaf wanneer verkrijgbaar ?
 
Vind zijn case anders ook wel bijzonder gaaf, en dat voor 50 euro bij de Duitse fabrikant. Lekker makkelijk ook, bestandje is er al.
Deze kit gaat hier komen, zonder meer.


Hier hetzelfde. Ziet er rete strak uit. 50 euro is geen geld als je niks meer hoeft te doen zoals gaten boren en alleen sticker te plakken. Alleen die clap moet beter klinken. Iemand die weet of dat al aangepast is?
 
Als ik het goed begrijp is het alleen een kwestie van een condensator omdraaien... Maar als je de sounddemo's goed beluisterd zijn er wel andere problemen...
Erg veel ruis en een brom, een steppinggeluiden van de sequencer.
Ik heb hem gemaild en hij zij dat hij er mee bezig was... Ook komt de sourcecode van de sequencer binnenkort beschikbaar.
 
Vind zijn case anders ook wel bijzonder gaaf, en dat voor 50 euro bij de Duitse fabrikant. Lekker makkelijk ook, bestandje is er al.
Deze kit gaat hier komen, zonder meer.

Hier hetzelfde. Ziet er rete strak uit. 50 euro is geen geld als je niks meer hoeft te doen zoals gaten boren en alleen sticker te plakken.


Probleem met zo'n volledige acrylaat case is dat zo'n dingen een "houdbaarheidsdatum" hebben
Ik bouw liever instrumenten dat ze minstens even lang of mezelf meegaan.
 
TR-808 CLONE : YOCTO

TR-808 CLONE : YOCTO

Misschien iets voor op de startpagina ?

Mooi, mooi, mooi !

Case kan volgens mij ook besteld worden.

Een overlay is er alvast bij.

Yocto complet Kit :

Yocto is a clone of the famous Roland TR-808. The kit includes two PCBs (main circuit with analog drums and the sequencer and IO_board with 11 separate outputs, 2 trigger, Midi IN OUT THRU input / output Din SYNC24 and power) with all components to assemble the kit . That there is not in the kit: the power transformer and enclosure.

demo :

Pics :
 

Attachments

  • yocto-complet-kit-tr-808-clone-tr808 2.jpg
    yocto-complet-kit-tr-808-clone-tr808 2.jpg
    62,2 KB · Bekeken: 102
  • yocto-complet-kit-tr-808-clone-tr808.jpg
    yocto-complet-kit-tr-808-clone-tr808.jpg
    50,1 KB · Bekeken: 95
Ik ben zeer geinteresseerd, maar ik weet ook dat het meer werk is dan je denkt. En ook, als je later het circuit moet tweaken of error-solven, dan moet je best wel wat electronische kennis en testapparatuur hebben.
Is er iemand op het forum die dit al gedaan heeft?
 
Back
Top