[Track] JMS (Trance)

Joozt

Just music...
Lid sinds
14 november 2002
Berichten
100
Locatie
Ridderkerk
Onder het motto; helemaal in de mood om een track te maken die dezelfde avond af moet zijn; JMS

Jullie herkennen het misschien wel, je zit thuis, je begint aan iets, en het is een paar uur later gewoon af! Op het moment helemaal geweldig, maar dat zakt later wat af.

Deze track is er zo eentje, een paar maandjes geleden gemaakt (nog voor mn "Sharian en Summersunset" tracks, maar na mn "Genie in a bottle remix"). In 1 avond stevig doorgegaan, en dit was het resultaat. Niet bijzonder, maar goed, het had wel wat, om niet weg te gooien. :P

Tis een vrij relaxed nummer. Val vooral niet in slaap bij de break, die lang en zeer rustig is ;)

9:30 minuut maarliefst (meer van hetzelfde, dat wel)

Klik hier voor JMS.mp3

Gemaakt met de Nova, RS7000, en Cubase.

kom maar op met die feedback :D
 
Een woord, MOOI!

Heel lekker dude ... 2 tips, je mastering moet wat beter, meer laag en mid moet er in... ik heb zelf wat met EQ gestoeid, er is nog veel mogelijk.
2e tip, sommige van je sounds fx mogen harder. Voor je 1e break heb je heel de tijd dat 'tideli' geluidje, en dan 4 tellen daarna een 'woing' geluidje .. dat mag best harder (dat 2e geluidje dus) .. .verders lekkere track.. uitbrengen die handel!!!!

Ik luister ook over tannoy reveals (passive) maar iets meer laag dus :)
 
Avond ;)

Ik heb ook ff zitten luisteren, achter me ma zijn computer. Ik vind het een leuk nummer, maar het blijft niet boeien. Ik merk net als bovenstaande reactie dat sommige fx geluiden idd te zacht staan. Ik weet niet of dit trackje nu af is, maar ik had zelf vanaf de break misschien geprobeerd om er wat meer diepte in te gooien. Zelf had ik dit gedaan met wat kletsende percussie, een extra basslijntje en wat oppepende fx geluiden. Dit was het strenge gedeelte trouwens.

Nu het meer possitieve gedeelte. Ik vind dit echt zo'n track voor als je naar een feest toegaat. Ik zit lekker in de auto en zet dit deuntje op en krijg gelijk zin in MEER. Ik ben blij dat dit niet zo'n trance track is met van die opkomende snare's tatatatatatatatrrrrrrrrrrbrrrrrrrrrrr boem zooi. GADVER! Je houdt hem ook lekker in het vuistje, dit trackje. Voor het geheel zou ik er een 7 voor gegeven. Niet echt het beste wat ik gehoord heb, maar zeker geen onvoldoende. Komt bij dat dit ook nog niet eens mijn stijl is, maar me er toch gewoon lekker bij voel en dat zegt al heel wat.

hopend een beetje opbeurend en stimulerend te kunnen zijn,

Fatar
 
Erg knap gemaak!

Gave strings en leuke beat. Die beat mag wel wat meer grooven eigenlijk, hij klinkt nu wat stijfjes.
Qua details van geluidjes en extra dingetjes in de track zou het nog wat meer kunnen, zodat het lekker subtiel wordt en je iedere maat weer wat nieuws te horen krijgt. Kost veel tijd maar leuk om uit te proberen. En die lange break is wellicht te sober. Daar kun je juist die spanning opbouwen. (gooi die galm gewoon helemaal open dan)

Qua mix is al gezegd dat de balans niet helemaal is. Sommige geluidjes vallen wat weg in de mix maar vallen juist weer op als het volume wat minder hard staat. Extra moeilijk om het volume te bepalen, maar veel geluidjes kunnen wel wat harder.
Wat die mastering betreft denk ik dat je last hebt van een mix die niet helemaal 'werkt'. En verder klinkt het in het mid juist erg druk, eerder een AM radio effect zeg maar. Het is daar eigenlijk te druk.

Wat me ook opviel waren kleine tikjes in het geluid en af en toe haperende midi nootjes en wat ruis in de stillere stukken.

En heb zelf even lopen sleutelen aan die mix:
http://mmbase.dyndns.org/synthforum/JMS_fused.mp3
 
Thx for the feedback all!

ff wat reacties op wat puntjes;

Kwa EQ, mastering, enz. zit ik altijd nog ver van wat het moet zijn. Tis allemaal maar wat doen, zonder te weten wat ik nou uiteindelijk doe (met de compressors, limiters, enz enz).

Ik kan ook nog niet helemaal alle channels van te voren goed EQ'en omdat ik al snel heb van; "het zit wel goed". met als gevolg, dat dingen elkaar in de weg zitten, wegvallen, of over-rulen.

Ik ga eens proberen ook channel voor channel langs te lopen voor de EQ, imo zal dat ook schelen bij de mastering over het geheel.

Ik zal ook ff de FX wat harder zetten.

:D

PS. Fuse, ben je versie nu aan het downloaden, ik post straks (als ik em binnen heb) ff mijn mening erover :)

[Edit]

Klinkt lekker die mix fuse :okdan: klinkt ineens veel voller, toppie gedaan

[/Edit]
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top